Modetopic #3

Ik draag in het voor- en najaar graag effen aangesloten wollen tops met een halflange mouw, de periode breekt alleen aan dat ze te warm beginnen te worden. Hebben jullie tips voor een variant voor iets warmer weer? Ik draag ze graag met een wijde taillebroek en bijvoorbeeld loafers.

Een simpel t-shirt zou kunnen, ik las hier al dat die van Uniqlo fijn zijn. Maar misschien hebben jullie nog andere ideeën.

1 like

Een polo met korte mouwen? Of een katoenen hemd (wat fitted dan, zodat je het nog in de broek kunt stoppen)

4 likes

Een katoenen gestreepte longsleeve met boatneck?
Een linnen boxy blouse met korte mouwen? (Dat zie jou nu vaker op wijde pantalons.)

2 likes

Misschien dunne tops van merinowol? Dilling heeft mooie.

3 likes

@George ik wilde ook die van Dilling tippen, de merinowol/zijde tshirts. Voor werk vind ik dat meer gekleed dan een katoenen shirt en het blijft ook lekker koel.

1 like

Geen tips sorry, maar ik vraag me wel af: welke tops draag je in het voor- en najaar? Je omschrijving klinkt namelijk als iets wat ik zou willen :slight_smile:

5 likes

Ik kan de exacte die ik heb niet vinden, maar het is zo’n soort top.

4 likes

Ik ben op zoek naar een buckethat waarbij dat stukje wat over je hoofd gaat kort is. Ik heb altijd het probleem dat die hoeden tot over m’n ogen komen.

Weet iemand een merk waar ik terecht kan? Of een specifieke hoed. Liefst zo simpel mogelijk/ geen print enzo

2 likes

En als je een vissershoedje probeert van de kinderafdeling?

1 like

Die zijn vaak te klein voor m’n omtrek van m’n hoofd.

1 like

Ahh wat een goede tip. Dankjewel. Loop ik daar even langs vandaag

1 like

Ik heb altijd in de media gewerkt, waar je in de zomer gewoon in je blote reet naar je werk kan komen en niemand gek opkijkt. Nu heb ik en carriereswitch gemaakt en wordt dit de eerste zomer waarbij ik dus in een nieuwe sector werk. Uiteraard kan ik met een linnen broek enzo naar kantoor, maar wat kun je nou nog aan als je wel blote benen wil? Gewoon benieuwd naar jullie ervaringen.

Jurk of rok, niet veel korter dan ~15cm boven je knieën.

4 likes

Een geklede short kan ook, alles hangt af van de lengte en de snit.

Ja ik vind de lengte dus gewoon heel lastig, want ik vind het gewoon zo snel suffig worden op een ‘work appropriate’ lengte.

2 likes

Je hebt nu allemaal van die langere shorts
Die kunnen er met de juiste styling best fashionable uitzien. Je moet er alleen geen sneakers ofzo onder doen.

4 likes

Ik vind op de knie bij mezelf ook snel suffig, dus doe ik maar ruim over de knie haha. Ik draag veel midirokken (met een bloesje of goed tshirt erboven) of midi jurken. Nu moet ik wel zeggen dat ons kantoor vrij informeel is, dus ik kan qua kleur en print alle kanten op.

Even snelle voorbeeldjes
MARV-20240320-0013_1_b5228c3b-aa93-4fc8-8116-d2bbfa49e54a_large

2 likes

Ik zou ook voor een midi jurk of rok gaan. Geen idee hoe gekleed of casual op jouw werk gepast is, maar ik vind dat Monki altijd veel keuze heeft in midi jurken.

1 like

Ik zou ook gewoon eens kijken wat de anderen doen. Ik ben advocaat en ik dacht dat ik ook enkel midi rokken of suffig op de knie zou kunnen dragen op kantoor, maar iedereen loopt er gewoon in “normale” korte rokken rond. Zegmaar halfweg bovenbeen.

2 likes

Ja dit is sowieso een goede tip hoor! Ga ik ook even aankijken.

1 like