Hoe valt deze? Ik twijfel tussen twee maten
Heb gewoon mijn normale maat genomen maar als ik zou moeten kiezen dan zou ik zeggen dat hij klein valt
Top dankje, dan kies ik toch voor de grotere maat
Mijn zoektocht gaat door naar: hoe kom ik met zo min mogelijk gas verbruik de winter door?
Wat zijn jullie aanraders qua merken of stofsoorten voor:
- truien (ik heb een paar van stories maar vind die kwaliteit niet fantastisch voor >100 euro per trui)
- thermokleding
- echt warme jassen
Als het gaat op prijs kwaliteit 3x uniqlo. En mijn winterjas van elvine was duur maar is heel erg warm (eigenlijk zo warm dat ik hem maar een paar keer per jaar aan heb).
Als het om truien gaat puur voor binnen ivm gasverbruik, zou ik kijken naar fleece dingen bij de Decathlon of Bever. En thermokleding bij Uniqlo inderdaad!
Ik heb een Columbia jas voor de echte winter. Die dingen zijn in aanschaf wel vaak duurder dan hm enzo, maar naar mijn mening veel warmer. Zou ook een nemen die lang valt, dat is ook warmer dan op de heupen. Misschien dat je op Vinted nog wel goede jassen kan vinden of fleece vesten?
Fleecetruien of vesten inderdaad. Ik heb er één van de ANWB (ja haha) en die is echt lekker warm. En jassen van dons, die zou ik omwille van dierenleed niet nieuw kopen maar mijne is tweedehands dus misschien op Vinted?
Thanks voor alle tips! Ik ga een rondje vinted en fleecevesten doen
Als geld geen rol speelt en het mooi moet zijn: een merino trui of vest van lâEnvers
Sustainable Organic Cotton & Wool Knitwear - LâEnvers Fashion â LâENVERS (lenversfashion.com)
(Ik zie dat hun prijzen nog hetzelfde zijn als een paar jaar geleden dus eigenlijk goedkoper geworden! )
De truien van Teym zijn ook heel mooi en warm.
En anders fleece idd. @Virago: mijn favo fleecetrui is ook van de ANWB en heb ik volgens mij al 15 jaar of zo
Iets over wat de kledingindustrie met maten doet, herkenbaar en wel vermakelijk:
Cashmere is wat mij betreft de warmste wol, echt heerlijk in de winter.
Weet iemand een winkel (liefst fysiek) waar ze op dit moment van dit soort simpele stoffen zwarte gympen verkopen? (plimsolls)
Ik heb ze in het verleden gekocht bij H&M/primark/schoenenreus/bristol etc, maar ik kan ze nergens meer vinden
Mogen eventueel ook kinderschoenen zijn als ze tot maat 36 gaan.
In mijn herinnering is @Nefertiti hier een tijd geleden ook naar op zoek geweest, misschien dat die tips heeft?
Edit: is dit iets?
Oh dank je, bij de Van Haren hier had ik ook al wel gekeken en daar hadden ze niet deze of iets dat erop leek, maar ik ga dan toch nog eens bij andere filialen kijken. Ik denk dat ze misschien iets te stevig zijn (ik krijg heel snel blaren) maar bedankt voor de tip!
En @Nefertiti als jij ze inderdaad ergens hebt gevonden dan hoor ik het graag!
@charlotx dank je, ze lijken inderdaad op Vans en die heb ik daarom ook wel eens geprobeerd, maar helaas zitten die me niet goed.
Helemaal eens, heattech thermokleding is geweldig, en qua warme truien ben ik fan van hun lamswollen truien (niet de merino, die zijn mooi maar niet superwarm). En ik heb twee winterjassen van Elvine die water- en winddicht zijn, ze hebben meerdere categorieën en als je het snel koud hebt zou ik voor heavy of extreme winter gaan.
Nee helaas! Ik wilde toen nog naar Primark maar dat heb ik nooit gedaan, misschien kun je daar nog kijken?
Ik heb een fijne, goede prijs-kwaliteit, cashmere trui van Bellamy. En een dikke wollen trui van Massimo Dutti die niet prikkelt. Die is zelfs zo warm dat ik hem maar een paar x aan heb gehad. Verder idd onderlagen van Uniqlo maar ook de fine cashmere sweaters kun je zowel zo dragen als het minder koud is als als onderlaag als het kouder is
Ik heb ook een blazer met veel wol er in, vind ik zelf erg handig als ik er netjes uit wil zien én warm wil zijn.
Daar hadden ze ze helaas niet