Modetopic #3

Deze is echt heel mooi idd.

Maar 460 euro 🥹🥹 :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear: pff

2 likes

Ik heb een suffe vraag, maar ik heb al heel lang geen nieuwe spijkerbroek gekocht en ik weet het even niet meer. Ik heb vandaag een nieuwe spijkerbroek gekocht en ik twijfel een beetje over de maat. Hoe strak hoort een nieuwe spijkerbroek nou eigenlijk te zitten? En als ze zeggen dat iets uitloopt, is dat dan voor langere tijd of moet je elke keer nadat ie uit de was komt weer opnieuw de broek ‘indragen’? Het is een jeans van 99% katoen en 1% elastaan.

Een high waist wide leg! En hij zit vooral strak bij de taille en achter de rits. Verder zit ie gewoon goed.

(kleur is in het echt anders)

3 likes

In mijn ervaring loopt de daadwerkelijke ‘band’ waar de knoop zit zeg maar nauwelijks uit.
Bij mij in ieder geval. De stof daaronder, dus rond de billen en rits enzo loopt wel uit.

Als ik niet comfortabel kan zitten in een zojuist gekochte broek (meestal door die ‘band’) koop ik hem niet of een maat groter.

5 likes

Het uitlopen van de band ligt aan het merk en model. Soms loopt hij nauwelijks uit, maar bijvoorbeeld een Levi’s Ribcage loopt ook in de band wel echt een stuk uit.
Welke broek is het @pastelzwart? Misschien heeft hier iemand ervaring met precies die

2 likes

Bedankt! Ook @Blablabla :smile: Ik heb hem nog even aangetrokken om het goed te voelen en de broek lijkt nu al wat beter te zitten. De tailleband voelt oke en het stuk bij de rits is nog wel strak, maar niet pijnlijk. Ik ben nu bij m’n zusje, zij heeft in een kledingwinkel gewerkt, en ze heeft er ook nog even naar gekeken en denkt dat het wel goed komt. Bij de achterkant heb ik een klein beetje een gat en bij de grotere maat in de winkel had ik dat nog meer.

@Merrow het is de Only juicy wide in de kleur medium blue. De medewerker vertelde dat ze ook twijfelde tussen de maten waar ik ook tussen twijfelde en zij had spijt dat ze de grotere had gekozen. Maar bij verkopers weet ik soms niet of het beleefdheidspraatje is of gewoon echt haha.

Fijn trouwens dat je dat deelt over de ribcage! Ik had de ribcage full length bij Levi’s gepast en twijfelde daar ook over de maat en daar zei een medewerker juist dat ik de grotere moest hebben, terwijl dat juist wat gekkig voelde. Ik dacht ‘één dagje dragen en de broek zakt af’ en heb de broek uiteindelijk ook niet gekocht.

3 likes

Ja dat is ook zo! Over de ribcage staat eerder in dit topic veel info. Ik heb hier zelf ook ooit maatadvies over gevraagd en gekregen.

Heb geen ervaring met jouw broek, maar het klinkt zo wel alsof je de juiste maat hebt genomen. Zou hem gewoon thuis nog een paar uurtjes dragen en kijken hoe hij daarna voelt

3 likes

Deze loopt enorm uit! Ik heb hem net in een kleinere maat besteld omdat de grotere na een paar uur dragen wel een heel ander model lijkt. De grotere zat direct comfortabel. De kleinere zou ik nu niet de deur mee uit gaan, maar verwacht dat dat wel goed komt dus

5 likes

Oh goed om te horen! Dan hou ik hem gewoon. Toevallig had een collega deze broek vandaag ook aan en zij had de direct comfortabele maat gekocht en bij haar leek het inderdaad een ander model haha.

3 likes

Waar kan ik mooie oversized zwarte blazers vinden, stevig, niet te dik en met misschien een percentage wol.
Ik had de Arket hopsack blazer maar die heeft m’n vriendin verneukt door hem te wassen.
Ik vind vintage kopen te veel gedoe.

1 like

h&m heeft goede en goede kwaliteit. Al moet ik zeggen dat ze erg prijzig zijn

2 likes

& other stories

3 likes

Ja ik had er een prijsindicatie bij moeten zetten, liever niet meer dan 75 euro.
Ik blijf toch azen op Vinted om die van Arket gewoon opnieuw te kopen.

Die van de WE heb ik wel eens aangepast en die vond ik ook goed, is volgensmij bijna half half linnen en vicose. Geen wol dus, maar ook niet alleen polyester zoals bijna alle ondertussen
Nu 60 euro

Ik zoek zo’n soort shirt, dus deze kleur en oversized look. Geen V-hals. Google Lens bracht me niet veel verder. Dit plaatje komt van Pinterest!

Weet iemand iets wat erop lijkt of waar ik kan zoeken? :relaxed:

Mannen afdeling van de kringloop? Laatst heb ik een heel mooi colbert gevonden van Frans Molenaar.

3 likes

Sissyboy heeft nu wel deze kleur veel in de collectie

4 likes

Ik ben hier slecht in, ook al vind ik het leuk om te zoeken haha. Dit is wat ik gevonden heb:

1

2

3

Ik heb gezocht op burgundy red.

4 likes

Thanks @Poesje en @Koffiekopje !! Ik zat te zoeken naar roestkleurige maar nu jij burgundy zegt denk ik ineens dat het die kleur meer is haha

4 likes

Ik heb de laatste tijd veel kleding versleten en ben op zoek naar echt fijne en hoog kwaliteit stukken die lang meegaan. Ik werk ook veel op kantoor en daar is de dress code een business casual. Heb Uniqlo al gecheckt maar daar is de pasvorm soms een beetje lomp. Heeft iemand tips voor:

• High waisted leggings voor thuis
  • Pyjamasetjes met long sleeve shirt en broek
  • Wollen jurkjes (mag ook met een klein percentage wol) voor op kantoor
  • Chique blousejurkjes
  • Lange vesten/jasjes voor over de blousejurkjes heen
3 likes