Heb geen strak budget hiervoor, ben best bereid te spenden als het echt om fijne kleding gaat
Ik ben erg tevreden met mijn kleding van Vanilia. Heb laatst toevallig een broek weggedaan na 4 jaar intensief dragen. Dus voor je business casual kantoorkleding kun je daar zeker terecht!
Wat betreft chiquere dingen met een (hoger) percentage wol ben ik altijd nog tevreden over COS. En vorig jaar heb ik 2 mooie lange vesten gekocht bij ARKET.
Ik ga sinds een jaar naar een kledingmaker om mijn pantalons en blazers te laten maken. Ze meten je helemaal op dus alles is perfect je maat en je kan zelf de stoffen kiezen. Deze kledingmaker heeft heel veel ‘oudere’ Britse en Japanse stoffen van wol en kasjmier dus kwalitatief echt heel mooi. Ik vind het zeker het geld waard, maar ik weet niet of je een goede kledingmaker in de buurt hebt zitten.
Ik koop soms ook tops bij Theory, vind dat ze daar mooie kleding hebben, heel geschikt voor op kantoor. Het enige nadeel is dat best veel dry-cleaning only is, wat echt irritant is dus daar zou ik wel rekening mee houden.
COS voor truien en cardigans inderdaad! Ik heb onlangs een trui gekocht van Pringle of Scotland van goede kwaliteit en kan best voor op werk
Voor de leggings kan ik die van adanola aanraden, ik heb die van mij 4 jaar geleden gekocht en ze zijn nog als nieuw, ze zijn boterzacht en je voelt je echt geknuffeld als je ze aan hebt, helaas nu wel invoerrechten
Welk merk verkoopt mooie jassen van goede kwaliteit fake leer (of eventueel fake suède)? In de winkels zie ik vooral jassen die er lelijk en plastic uitzien.
Zou je de naam van deze kleermaker willen droppen? Ik speel al langer met het idee om een broek te laten maken en dit klinkt heel vet.
Ik ben heel recht gebouwd, zonder taille en alle broeken zitten dus of bij mijn buik te strak, of als de taille wel past krijg ik een soort FUPA van overgebleven stof. Dus een broek op maat lijkt me i-de-aal.
Vroegâh in een grijs verleden hadden mensen gewoon maar een paar sets kleding en werd alles op maat gemaakt (door henzelf of door de kleermaker)… eigenlijk is het echt jammer dat we ons nu allemaal in confectie moeten duwen.
Ja natuurlijk, maar ik woon in Hongkong dus denk niet dat je er veel aan hebt Maar voor als je ooit in de buurt bent, de kledingmaker heet Fu Shing & Sons. Ik heb geen idee waar in Nederland een goede zit, ik ken iemand die in NL werkt en juist in Londen zijn pakken laat maken, maar daar heb je niet zoveel aan. Sorry dat ik niet meer info kan geven
En ja ik ben ook nogal recht zonder heupen of vorm haha, het helpt echt als je iets op maat laat maken. Sinds ik naar een kledingmaker ga heb ik zoveel geleerd over pasvorm en herken ik het direct wanneer iets op maat is gemaakt
Aaa haha! Nou wie weet hè ik heb denk ik 20 jaar geleden een verhaal in een magazine gelezen van een meid die naar Hongkong ging om daar een jasje van Chanel te laten namaken waar ze al haar hele leven van droomde, en dat verhaal staat me nog steeds bij. Uiteindelijk had ze hem bij meerdere plekken laten maken en één tent had hem echt perfect nagemaakt (wel zonder logo’s hoor, maar gewoon het specifieke model). En helemaal op maat dus.
Maar dan ga ik lekker in Nederland op zoek, je hebt me in elk geval geïnspireerd!
Haha geweldig. Ja de Britten en de Shanghainezen die hier naartoe zijn gekomen hebben de traditie van die plekken met hen meegebracht waardoor je hier familiebedrijven van generaties terug hebt zitten die echt prachtige dingen kunnen maken. Een aanrader voor als je hier ooit bent. Laat het me weten trouwens als je een goede plek in Nederland weet te vinden!
Of ga naar Hoi An in Vietnam. Combineer het met een vakantie. Ik denk dat dat relatief goedkoper is dan tegen nederlandse prijzen kleding laten maken.
(Ik was laatst bij de kleer/gordijmaker en de klant voor mij kwam de meest eenvoudige broek met elastieken band ophalen en mocht 80 euro afrekenen)
Vietnam staat sowieso wel op mijn lijstje… maakt driftig aantekeningen
Wow dit verhaal komt me vaag bekend voor (maar zal niet uniek zijn), stond dit niet gewoon in de ellegirl en was het zo’n klassiek zwart-wit jasje?
@Beutyschooldropout
O ja, ik heb ook een zijden jurk en rok in Vietnam op maat laten maken! Dat was in Ho Chi Minh Stad, via een boetiek genaamd Lo Boutique. Dit is hun IG voor zijdeproducten: https://www.instagram.com/losilkvietnam/?hl=en
Ze hebben een winkel in de binnenstad en je kan alles zelf kiezen, dus materiaal, kwaliteit van de zijde en de stijl van de jurk. Het duurde vier dagen om het te laten maken. Ik snap niet zo goed waarom de website zo duur is, want ik heb toen rond de 80 euro betaald voor de jurk van kwalitatief goede zijde en compleet op maat.
edit: ik las ook trouw de ellegirl en nu vraag ik me af of ik dit verhaal ook heb gelezen haha
Ik las vroeger religieus de ellegirl dus ik denk het wel ja!!!
edit: en inderdaad zo’n zwart jasje met witte biesjes als ik het mij goed herinner
Wauuuw heel vet. Ook mooie ontwerpen zeg!
Heeft iemand hier ervaring met Nine Pine leggings?
Haha ja ask het hardlooptopic wat wil je weten? Ik vind de leggings voor sport heel erg fijn en zou niet anders meer kopen omdat ik zo tevreden ben.
Casual wear heb ik nooit geprobeerd.
Ik vind ze wel fijn zitten maar ze zijn een soort licht glanzend en dat vind ik nooit zo mooi, heb ze liever helemaal mat. Ik draag ze dus niet meer. Blijven wel goed zitten door koord aan de binnenkant. Ik vind de leggings van LNDR zelf fijner
Ik heb voor thuis de asana relaxed straight pants gehad, vond ze heel fijn zitten maar minder handig als je huisdieren hebt. Echt elke haar bleef erop zitten en kreeg ze er ook niet goed vanaf.