Modetopic #3

Volgens mij zijn er wel oplossingen bij de schoenmaker om je schoenen tot een halve maat te vergroten…
Maar zelf nooit laten doen dus geen ervaring mee.

Trouwens vind deze laarzen echt mooi, heb ze vorige maand besteld (zonder kroko-leereffect) maar nog niet aan gehad!

2 likes

Mijn vriend heeft er t-shirts van en die is heel tevreden! Echt wel mooie kwaliteit en blijven ook mooi in de was

1 like

Heeft iemand een goede tip voor een winterjas? Ik vind de meeste jassen echt te log, stoer en te bergbeklimmer. Ik vind juist wollen mantels, taille jassen etc. fijn. Alleen ik wil graag een jas die wind en waterdicht is, over de billen valt, goed te combineren ook met jurkjes en enigzins tijdloos is. Het liefst onder de 300 euro.

Oh en wat betreft tijdloos, wat voor kleur zouden jullie dan doen? Zwart, grijs bruin of blauw? Ik vind zelf roze jassen mooi, maar ja dwt vloekt als een mallen met heel veel dingen, haha.

1 like

Mijn vriend is van arket overgestapt naar asket (vanwege milieu) (of ja asket is schijnbaar een beter merk qua sustainability dan arket, niet verassend gezien arket bij H&M hoort) en is heel tevreden (over truien, jeans, riem, en t-shirts). Misschien is dit beetje laat want ik zie net dat je bericht van 2 dagen terug is haha.

3 likes

Merken zoals Fjällräven en Jack wolfskin verkopen lange parka achtige modellen die wel getailleerd zijn en ook wind en waterdicht. Maar misschien vind je dat die ook in de categorie bergbeklimmer vallen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wat ik zelf vaak aan doe in de herfst/winter als ik echt veel buiten moet zijn en er is neerslag voorspeld: een wollen vest met daarover heen een lange regenjas. Rains heeft veel getailleerde lange modellen.
En dan heb ik nog een wollen mantel die ik draag voor als ik niet veel buiten hoef te zijn of als geen regen is voorspeld, dan red ik me wel prima met mantel + paraplu.

2 likes

Ja een beetje wel, haha. Ze zijn zo sportief. Een wollenvest met een regenjas klinkt ook nog wel als een optie. Draag je dwt dan ook in de winter of meer in de herfst?

Ik ben heel tevreden over deze jas van Samsøe Samsøe, model Lucca.

8 likes

Sorry, late reactie! Maar ik heb Taiki, Mamiko en een naamloze waarvan ik denk dat het deze is: https://www.monki.com/en_eur/clothing/trousers-shorts/corduroy-trousers/product.high-waisted-corduroy-trousers-black.1002971009.html.

2 likes

Draag ik ook in de winter! Vooral omdat ik het zo vervelend vond dat mijn winterjas altijd helemaal vol zoog met water als ik op de fiets zat in de regen :sweat_smile:
Nu zit ik niet meer vaak op de fiets, maar vind ik het toch handig en heb ik dat de afgelopen winters meer gedragen dan mijn wollen mantel.
Met een muts en lekkere sjaal kun je het ook nog wat meer aankleden + dan heb je nog extra warmte.
Ik heb het in deze constructie in elk geval niet koud gehad :smile:

4 likes

@Ziba @Peony @appa @anon50301661 @JelaBerlijn wat een reacties, bedankt! Ik ga de jassen eens opzoeken. Ik bedoel trouwens niet dat het een wollen jas moet zijn die wind en waterdicht is. Dat was niet heel duidelijk zie ik. Ik heb een wollen jas en ik vind dat soort jassen wel vaak mooier door het materiaal, het is alleen zo niet praktisch met het ov en fietsen. (stiekem hou ik gewoon niet van winterjassen en de winter) Ik ga even goed alles opzoeken wat jullie tipten!

1 like

Is deze ook goed waterdicht? Ik heb een hond dus zal regelmatig een bui over me heen krijgen haha. Ben in een soort zelfde zoektocht als @Marquez en zag dat deze in de aanbieding was op Zalando!

2 likes

Ik ben fan van de uniqlo forum jas! Hij is getailleerd, lekker lang dus ook charmant met jurkjes en wind- en waterdicht.

4 likes

Wat denken jullie wat je vaker gebruikt, een regenjas of een dunne (wollen) winterjas? Ik mag 1 van die 2 kopen van mezelf maar twijfel een beetje.

1 like

Wol lijkt me onhandig in de regen en ook koud als je geen capuchon hebt. Dus dan zou ik voor een goedkope regenjas gaan en kijken of je ergens nog een mooie wollen vindt (misschien tweedehands). Zelf zie ik die wolle jassen meer als mooie nette jassen, maar niet mega winterproof

4 likes

Sowieso een regenjas. Ik heb echt een mooie wollen jas en er zijn misschien 20 dagen in het jaar dat ik die comfortabel aan kan.

Tip: Maium heeft superpraktische regenjassen.

3 likes

en @Janniebeton hmm ja ik denk dat jullie gelijk hebben. Ik vind zo’n wollen jas echt prachtig maar beetje zonde om daar geld aan uit te geven als ik hem in de praktijk niet vaak aandoe. Ik ben alleen bang dat een regenjas op een dag als bijvoorbeeld vandaag niet warm genoeg is. En om nou overal ook nog een dikke trui mee naartoe te slepen… Voor mijn echt warme winterjas is het dan weer niet koud genoeg. Wat een struggles he :smiling_face_with_tear: Mijn zoektocht gaat nog even verder haha

1 like

Ik heb zelf een kuitlange regenjas en kan daar op dagen als deze prima zonder dikke trui in.

1 like

Ik draag alleen maar ‘wollen’ jassen, dus het kan prima

5 likes

Ik heb een gevoerde regenjas, trenchcoatmodel maar dan met een capuchon en hij komt bijna tot aan mijn enkels, en ik ben er zo blij mee. Echt een uitkomst op dagen als deze (hier is het 12 graden met regen, te koud voor alleen een regenjas en te warm voor mijn winterjas)

Ik heb twee wollen jassen maar ik draag ze in de praktijk weinig. Ligt denk ik ook aan je levensstijl. Ik doe alles op de fiets en ben veel buiten met kind, in alle weersomstandigheden. Dus wat ik vroeger kocht, toen ik nog met de auto naar kantoor ging en weinig rekening hoefde te houden met kou, regen en wind, voldoet nu niet meer. Ik heb jaren mijn wollen jassen heel veel gedragen, maar nu zijn ze gewoon niet meer praktisch. Ik doe ze niet weg want als het weer goed is dan staan ze zo mooi

4 likes

@June Dit is inderdaad belangrijk. Ik heb geen regenjas, maar ik ga altijd met de auto naar werk dus dat is voor mij ook niet echt nodig. Als ik door de regen moet fietsen zijn dat korte stukjes, dus dat doe ik met een paraplu. Maar als je veel moet fietsen/buiten bent zou ik wel voor de regenjas gaan.

8 likes