Modetopic #3

Is het de kleur of het puntige? Onder een broek staan ze minder puntig gok ik

1 like

Oooh ik zag deze laarsjes en dacht letterlijk: de perfecte basic laarsjes die ik al tijden zoek!! Dus ja, als dat is waar je naar op zoek bent kan dat zeker. Je kan ze denk ik ook heel leuk stylen met zo’n 90’s straight jeans. Dan zijn ze ook gelijk iets stoerder!

3 likes

Heeft iemand deze croco Marja laarsjes van Vagabond? Lopen ze uit? Eeuwige probleem dat 38 te strak zit maar 39 eigenlijk te lang is :upside_down_face:

2 likes

Uiteindelijk eigenwijs geweest en toch opnieuw besteld.
Kreeg hem vandaag binnen en ben blij dat ik het gedaan heb! Perfect nu, hetzelfde als de eerste die ik kocht.

Dus toch een fabrieksfout of iets.

1 like

Dat is waar, plus geen pijn bij inlopen. Twijfel vooral omdat ze door de puntige neus groot lijken bij mijn 1.64

1 like

Ja ik denk dat ik vooral moet wennen aan dat puntige. Sneakers lopen natuurlijk vooral rond maar bij laarsjes weet ik dan weer niet of ik dat mooi vind.

@Lady_Mary ja en voor de prijs zijn ze echt wel oke! Ik moet er gewoon even aan wennen denk ik. Ga ze ook met wat verschillende outfits proberen

2 likes

Ik heb ze al 3 jaar. Zitten nog precies hetzelfde als toen ik ze kocht!

1 like

Volgens mij zijn er wel oplossingen bij de schoenmaker om je schoenen tot een halve maat te vergroten…
Maar zelf nooit laten doen dus geen ervaring mee.

Trouwens vind deze laarzen echt mooi, heb ze vorige maand besteld (zonder kroko-leereffect) maar nog niet aan gehad!

2 likes

Mijn vriend heeft er t-shirts van en die is heel tevreden! Echt wel mooie kwaliteit en blijven ook mooi in de was

1 like

Heeft iemand een goede tip voor een winterjas? Ik vind de meeste jassen echt te log, stoer en te bergbeklimmer. Ik vind juist wollen mantels, taille jassen etc. fijn. Alleen ik wil graag een jas die wind en waterdicht is, over de billen valt, goed te combineren ook met jurkjes en enigzins tijdloos is. Het liefst onder de 300 euro.

Oh en wat betreft tijdloos, wat voor kleur zouden jullie dan doen? Zwart, grijs bruin of blauw? Ik vind zelf roze jassen mooi, maar ja dwt vloekt als een mallen met heel veel dingen, haha.

1 like

Mijn vriend is van arket overgestapt naar asket (vanwege milieu) (of ja asket is schijnbaar een beter merk qua sustainability dan arket, niet verassend gezien arket bij H&M hoort) en is heel tevreden (over truien, jeans, riem, en t-shirts). Misschien is dit beetje laat want ik zie net dat je bericht van 2 dagen terug is haha.

3 likes

Merken zoals Fjällräven en Jack wolfskin verkopen lange parka achtige modellen die wel getailleerd zijn en ook wind en waterdicht. Maar misschien vind je dat die ook in de categorie bergbeklimmer vallen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wat ik zelf vaak aan doe in de herfst/winter als ik echt veel buiten moet zijn en er is neerslag voorspeld: een wollen vest met daarover heen een lange regenjas. Rains heeft veel getailleerde lange modellen.
En dan heb ik nog een wollen mantel die ik draag voor als ik niet veel buiten hoef te zijn of als geen regen is voorspeld, dan red ik me wel prima met mantel + paraplu.

2 likes

Ja een beetje wel, haha. Ze zijn zo sportief. Een wollenvest met een regenjas klinkt ook nog wel als een optie. Draag je dwt dan ook in de winter of meer in de herfst?

Ik ben heel tevreden over deze jas van Samsøe Samsøe, model Lucca.

8 likes

Sorry, late reactie! Maar ik heb Taiki, Mamiko en een naamloze waarvan ik denk dat het deze is: https://www.monki.com/en_eur/clothing/trousers-shorts/corduroy-trousers/product.high-waisted-corduroy-trousers-black.1002971009.html.

2 likes

Draag ik ook in de winter! Vooral omdat ik het zo vervelend vond dat mijn winterjas altijd helemaal vol zoog met water als ik op de fiets zat in de regen :sweat_smile:
Nu zit ik niet meer vaak op de fiets, maar vind ik het toch handig en heb ik dat de afgelopen winters meer gedragen dan mijn wollen mantel.
Met een muts en lekkere sjaal kun je het ook nog wat meer aankleden + dan heb je nog extra warmte.
Ik heb het in deze constructie in elk geval niet koud gehad :smile:

4 likes

@Ziba @Peony @appa @anon50301661 @JelaBerlijn wat een reacties, bedankt! Ik ga de jassen eens opzoeken. Ik bedoel trouwens niet dat het een wollen jas moet zijn die wind en waterdicht is. Dat was niet heel duidelijk zie ik. Ik heb een wollen jas en ik vind dat soort jassen wel vaak mooier door het materiaal, het is alleen zo niet praktisch met het ov en fietsen. (stiekem hou ik gewoon niet van winterjassen en de winter) Ik ga even goed alles opzoeken wat jullie tipten!

1 like

Is deze ook goed waterdicht? Ik heb een hond dus zal regelmatig een bui over me heen krijgen haha. Ben in een soort zelfde zoektocht als @Marquez en zag dat deze in de aanbieding was op Zalando!

2 likes

Ik ben fan van de uniqlo forum jas! Hij is getailleerd, lekker lang dus ook charmant met jurkjes en wind- en waterdicht.

4 likes

Wat denken jullie wat je vaker gebruikt, een regenjas of een dunne (wollen) winterjas? Ik mag 1 van die 2 kopen van mezelf maar twijfel een beetje.

1 like