Klopt, maar tussen blond en donker zit ook nog veel.
Ik heb een lichte huid en bruin haar (niet heel licht maar ook niet donker). Ik herken mezelf meer in een zomer als ik kijk naar analyses van anderen en af ga op wat die app zei.
met medium donkerheid qua haar zou ik idd ook eerder aan een zomer denken. Winters hebben vaak wel echt een diepe haarkleur.
Ik lees heel vaak dat mensen het niet eens zijn met hun kleuranalyse! Echt zonde eigenlijk, betaal je daar geld voor en heb je niet zoveel aan het advies.
Reddit en fb groepen vond ik idd ook fijn om te onderzoeken welk seizoen ik ben @Hallows zonder professionele analyse weet ik nu toch 99% zeker dat ik een âdark autumnâ ben!
Nee dit is echt niet waar.
En zomer en winter zijn beiden wel koele kleuren dus wel dezelfde groep. Alleen zomer is vaak flets en winter is vaak feller.
Het gaat toch om het contrast tussen wenkbrauwen,ogen, haar en huidskleur. Als je donker haar hebt (van nature hé) heb je sneller meer contrast en als je blond bent met blauwe ogen en een lichte huid heb je minder contrast.
Dit laatste is dan een extreem voorbeeld. Maar iemand met donker haar en een lichte huid is niet snel een zomer (eerder een winter of herfsttype afhankelijk van de warmte)
Ja maar het is echt niet zo dat die vaker winter zijn. Je moet ook naar de huidkleur zelf kijken: koel of warm. En dan ben je dus herfst of lente.
Ik heb zelf al 2 vriendinnen met donker haar en lichte huid die beiden zomer zijn.
Ik weet dat je ook naar de koelte of warmte moet kijken inderdaad. Maar in dit voorbeeld wist iemand sowieso al dat ze koel was toch (zomer en winter zijn beide koele types), maar ging het om het stukje contrast/diepte waar het meningsverschil in zat.
Ja maar ben het gewoon niet eens met de stelling die je als eerste noemde
Ik heb het gedaan (jaaaren geleden, toen het nog niet zo âhipâ was en dus ook een stuk goedkoper) en ik heb er veel aan gehad.
Zelf dacht ik dat harde kleuren mij het best stonden (rood, kobalt blauw) en daar leek het ook wel op. De styliste heeft ook lang getwijfeld en heeft zelfs een collega erbij gehaald voor een second opinion. Uiteindelijk kwam ze uit op âwarm diep gedemptâ. Dat vertaalt makkelijk naar âherfstkleurenâ die wat doffig zijn.
Hier en daar koop ik soms een andere kleur, bijv in de zomer als ik bruiner ben, of bij een bepaalde chique outfit waarvan ik weet dat ik meer make up zal dragen maar verder houd ik me er streng aan.
Alles in die kleuren staat me bij mijn minimale make up stijl goed en wat ik nog veel fijner vind; mijn hele garderobe combineert heel gemakkelijk met elkaar.
Ik heb na de styling een kleurenkaart gekregen en het is ook heel helpend zie kaart mee te nemen als je gaat shoppen. Veel makkelijker keuzes maken en ze ziet in een oogopslag welke kledingrekken je mag overslaan.
Zo leuk dit!! Ik wil dit ook graag een keer doen, ik kom er zelf echt niet uit.
Heb een tijd terug met een vriendin een online quiz gedaan om ons seizoen en kleurpalet te bepalen en een celebrity stijlicoon die dat kleurenpalet met je deelt. Zij kreeg Salma Hayek als resultaat en toen ik het deed kreeg ik Queen Elizabeth Dus zou graag het advies van een expert willen. Mijn vriendin pest me er nu nog mee
Dit zijn dus precies de kleuren die ik draag! En waar ik me heel prettig in voel. (En waar ik overigens ook vaak complimenten over krijg dat het met goed staat). Maar ik ben als een koel type gedefinieerd, waarbij ik dus juist vooral blauw/paars/grijs tinten zou moeten dragen, waar ik me helemaal niet comfortabel in voel.
Ik denk dat ik dit maar helemaal naast me neer ga leggen
Iedere kleur heeft ook een âkoeleâ tint ervan, dus je seizoen bepaald niet zo zeer de kleur, alleen de tint (helder vs gedempt, warm vs koel). Dus ik denk dat de range nog aanzienlijk groter is dan je denkt. Er bestaat ook een koele heldere geel, en een koele heldere roze.
Dit is wat ik mee kreeg. Ik vind hier bijna niks van mooi behalve wat roze tinten en aubergine staat me ook wel.
Zelf draag ik bijvoorbeeld heel veel groen (heb groene ogen, dat haalt het heel mooi op) en bruintinten. Overigens ben ik dus een winter-zomer type.
Heeft iemand de tip voor sneaker sokken die niet afzakken? Ik bedoel echt die lage niet die waar een rand uitsteekt boven de sneakers.
Primark of h&m met silliconenrandje aan de achterkant.
Ik ken een hele goede fijne vrouw, ze is heel enthousiast en je gaat echt met een blij gevoel weer naar buiten! Mocht je interesse hebben kan ik je een dm sturen.
Omg ja stel je voor je doet zoân analyse en dit komt eruit
Ik ben wel benieuwd!
Wat kost zoiets ongeveer?
En duurt dat dan een uurtje ofzo? Vind het ook interessant maar denk het al wel te weten bij mezelf.
Deze, die hebben ook zoân siliconen randje.
Het is wel echt prijzig, ik dacht rond de 80 euro. Mochten er meer mensen geĂŻnteresseerd zijn, stuur mij maar direct een dm ipv in dit topic! En het duurt inderdaad ongeveer een uur.