Modetopic #3

Ik vind deze top: Hema

Best wel dik en stevig, dus lekker warm. En ook naadloos. Heb er meerdere kleuren van!

4 likes

Zijn deze ook lang genoeg om in je broek te kunnen stoppen?

5 likes

Ik ben 1.75 en draag ze altijd in mn broek!

Iemand al ervaring met dit merk? En hoe het valt? Er komen echt leuke dingen voorbij.

Ik denk dat het ook voor een groot deel te maken heeft met hoe je het droogt en opbergt. Als ik mijn kleding na het wassen goed uitklop, droog op een hanger en opberg op een hanger in een niet te overvolle kast, heb ik eigenlijk nooit heel ernstige kreukels in mijn kleding. Je kan het vervolgens ook nog stomen tijdens het douchen.
Maar strakgestreken kleding staat imo altijd beter :slight_smile:

Viscose strijk ik overigens ook altijd omdat het krimpt in de was en dat met strijken weer in model komt

Ik zou je gewoon over je haat voor strijken heen zetten

2 likes

Viscose kreukt al als je er aan denkt dus dat zou ik dan zeker overslaan!

4 likes

Zijde kreukt ook en moet je ook afzonderlijk wassen met wasmiddel voor zijde dus naast kwetsbaar ook extra zorg nodig haha.

Jersey kreukt inderdaad minder, gewoon plat drogen.

5 likes

Lyocell kreukt ook intens haha, ik heb daar een blouse van van de Sissy-Boy.
Is een handstomer misschien een idee? Als je de blouse dan na het wassen goed uitslaat en hem op een hangertje laat drogen kun je hem daarna nog netjes maken met de handstomer.

Ik heb juist vrij veel viscose dat nauwelijks kreukt omdat het zo soepel valt? Dus hangt net van de verwerking en dikte van de viscose af, denk ik.

4 likes

Ik zoek een nieuwe winterjas en wil graag een jas die meerdere jaren mee kan, en van goede kwaliteit is. De jassen die ik tot nu toe had waren van Only en soortgelijke winkels en heb ik ook meerdere jaren gedragen, maar die zijn nu wel echt kapot. Afgelopen week was ik even bij Bever en zag ik deze jas; Icepeak Electra Ski-Jas Dames | Bever

Deze jas stond me mooi, maar ik twijfel of een skijas wel geschikt is voor dagelijks gebruik. Google helpt me nog niet veel verder, dus ik hoop dat iemand hier dat weet. Ik ben op mijn werk veel buiten, ook in de regen. Soms is dat gewoon veel staan, soms ook wat actiever met rennen. Ik ben benieuwd!

Dingen die zijn aangeduid met ‘travelstof’ :relaxed:

2 likes

Nouja in principe is een ski jas ook gewoon een winterjas, alleen soms met wat extra features, zoals bijv een sneeuwstopper/band, naden waterdicht gemaakt of ventilatie bij de oksels. Dus als je regelmatig buiten bent kan dit nooit echt kwaad lijkt me, extra waterdicht is in Nederland altijd wel lekker haha.
Zou vooral even op de warmte letten, sommige jassen zijn bijv nog met fleece gevoerd en andere juist weer geschikter voor veel laagjes eronder. Dus denk dat het label ski jas niet zozeer uitmaakt, want daarin zijn veel verschillende soorten, maar zou vooral even naar de eigenschappen/stof/voering kijken!

4 likes

Ah dat is een fijn antwoord! Ga ik dat even uitzoeken, thanks!

1 like

Let ook op dat sommige ski jassen een extra grote capuchon hebben zodat er een helm onder past. Blijft dus niet zo lekker zitten als je er geen helm onder draagt.

2 likes

Dat is alsnog polyamide of polyester!

1 like

Je kunt ook nog kijken naar jassen van O’neill. Ze hebben ski-jassen, maar ook mooie parka’s. Zijn van goede kwaliteit!

2 likes

O’neill is top! Ik heb voor de natte winterdagen een zwarte ski-jas van dat merk. Goed water- en winddicht, grote zakken. Moet toch minimaal drie keer per dag naar buiten met de hond en dan is mijn wollen mantel in het Nederlandse weer niet altijd geschikt.

5 likes

Heeft er iemand muji aanraders?

1 like

Ik heb een nieuwe blazer en weet niet zo goed hoe ik 'm leuk kan stylen. Draag 'm nu vooral met zwart.

Hebben jullie tips? Er zit veel paars en groen in, kan ik op die kleuren voortborduren?

5 likes

Baggy jeans en wit tshirt.

8 likes