Is dit serieus?
En met die broek waar iedereen hier zo verliefd van is! Collectors item!!! Voor honderden euro’s straks op Vinted!
Ja al jaren verlieslatend? Wat beroerd
Ooo ik vind het wel heel jammer van vanilia! Enige merk waarvan de broeken me als gegoten zitten. Hopelijk maken ze een doorstart
Ik ben overstag en heb enkele Levi’s ribcage broeken gekocht. Hoe veel lopen deze uit? Want ik heb er 1 en die zit redelijk strak, moet ik toch downsizen? Of blijven ze redelijk de maat behouden na dragen?
Werd laatst nog besproken hier, zou even de zoekfunctie gebruiken
ik was daar laatst (voor het eerst in jaren) en het was echt heel veel slecht afgewerkte polyester en acryl voor hoofdprijzen. Vond ze vroeger altijd hele mooie luxe spullen hebben, maar ik denk dat ze de tijd niet hebben kunnen bijbenen helaas
Ja ik was er ook een tijdje terug en vond de kwaliteit zo tegenvallen terwijl het niet goedkoop is
Dit vind ik dus ook gelden voor Fabienne Chapot en Scotch & Soda (die een paar jaren voor hun faillissement ook veel betere kwaliteit kleding verkochten). Eigenlijk vind ik alles gewoon shit worden.
Eens! Ook de duurdere merken zijn gewoon allemaal alleen maar polyester geworden lijkt wel
Ja maar het is (deels) gerecycled polyester en niet alle polyester is slecht!!! Ik wil gewoon blousejes van katoen en truien en jassen met een hoog wolpercentage.
Ja kan ook proberen om van een van die broeken die je nu hebt een patroon te maken.
Zelfs al zou je polyester prima vinden dan heb je ook nog al die scheve naden, slordige afwerking, krakkemikkige ritsen en goedkope knoopjes
De ‘enshittification’ in volle glorie Het is vrijwel onmogelijk om nog artikelen van 100% natuurlijke materialen te vinden in de winkel.
Het gaat modeontwerpers er vooral om dat het er leuk uitziet op de hanger, en een polyacryl truitje ziet er lekker fris uit. Dat het na 2x wassen pilt en dat de naden scheef zitten maakt niemand meer iets uit.
Ik vind de ontwerpen van Fabienne Chapot heel erg leuk maar ik weiger gewoon 200+ euri te betalen voor een plastic jurk. Heb wat tweedehands dingen van dat merk en ze zijn soms heel goed gemaakt, maar soms ook echt heel shoddy. Van een blouseje heb ik alle knopen met de hand vastgezet omdat ze er maar af bleven vallen. Vind ik niet erg bij een tweedehands ding, maar als je hier 100 euro voor hebt betaald in de winkel is dit toch eigenlijk niet oké?
Ik heb 4 jurken van fabienne chapot gekocht bij de kringloop, waren tussen de 2 en 4 euro. Dan knip ik de draadjes zelf bij en inderdaad een paar knoopjes vast zetten. Voor zo lekker goedkoop is het prima en zien er leuk uit. Maar voor de volle prijs of zelfs halve prijs no wayyyyy.
Ik denk eerder dat het te maken heeft met geld dan of iets er fris uitziet op de hanger (kan me daar ook geen voorstelling bij maken eerlijk gezegd, fris op de hanger?)
Maar gewoon goedkope stoffen gebruiken en daar maximaal geld voor vragen. Echt treurig.
wat ik bedoel is: het gaat erom dat het er als goede kwaliteit uitziet in de winkel zodat het goed verkoopt. En daarvoor zijn polyester materialen perfect. De kleuren zijn lekker fel, het houdt goed zijn vorm, all over heeft het een frisse uitstraling.
Het feit dat het thuis na één keer wassen uit elkaar valt is niet iets waar ze zich druk over (hoeven) maken.
Ik ben niet per se voorstander van polyester, hoor, maar ik heb meerdere kledingstukken die (deels) van polyester zijn en die vallen zeker niet na één (of een paar) keer wassen uit elkaar. Die gaan gewoon jaren mee.
Maar dit is niet waar. Ik heb alleen maar kleding van natuurlijke materialen (soms wel met een paar % elastan oid, maar dat is functioneel). Soms is het wat meer zoeken, maar ik hoef er niet superveel moeite voor te doen.
Jaren geleden kocht ik twee blouses van Fabienne Chapot met 70% korting bij de Bijenkorf en ik draag ze nog steeds met plezier. Maar toen ik recent blouses van hetzelfde merk voor de volle prijs zag, vond ik ze er zelfs minder goed uitzien dan sommige kledingstukken van Zara. En dat terwijl ze meer dan 100 euro
@huismus Het is wel een stuk lastiger geworden om kledingstukken van natuurlijke materialen te vinden die niet super basic zijn of direct een hoog Pipo de Clown-gehalte hebben.