Verbaasde me ook over hoe slecht Fabienne Chapot eruit zag toen ik een tijdje geleden bij de Bijenkorf was. Heb dat ook bij de H&M, ik draag nog steeds een paar katoenen dingen die ik in mijn studententijd bij de H&M heb gekocht (15-10 jaar geleden), maar toen ik er pas een rondje liep zag echt niets er goed uit.
Good for you! Ik check alle etiketten als ik in de winkel sta en ik zie bijna nooit meer dingen van 100% katoen, 100% linnen etc. Als jij winkels weet waar ze dit nog hebben, deel het dan vooral
Het gaat niet zozeer om je persoonlijke kast (ik heb ook items van polyester en acryl die al lang meegaan), maar meer om de algehele trend in de winkels en hoezeer de kwaliteit is verslechterd in in de afgelopen 20 jaar. En dat terwijl je de hoofdprijs betaalt.
Ja, daar heb je helemaal gelijk in!
Wel jammer dat het extra geld nog steeds niet terecht komt op de plaatsen waar het hoort.
Heb net wel een 100% merino wollen vestje gekocht in de and other stories in Denemarken. Helaas betaalde ik wel de hoofdprijs want betaalde uiteindelijk 80 euro ervoor in Deense kronen terwijl het label 69 euro zei beter in nl kunnen kopen dus
Nee sarcastisch. Ze maken zulke mooie fijne kleding, zou écht heel kut zijn als Vanilia niet meer zou bestaan!
Qua echt winkels zou ik dan zeggen Purdey. Is alleen wel echt een typisch stijltje. Soms zitten er hele leuke items tussen!
En verder is de UNIQLO ook erg transparant over hun stoffen, een merino trui is gewoon merino. En m’n ultieme favo merk is Bellamy. Ook al ten onder gegaan maar door Anna van Toor overgenomen. Hebben perfecte zomer items en goede truien!
En de rest vooral tweedehands
Brandy Melville is alles ook van natuurlijke materialen. Moet je alleen wel in maat xs/s/m passen. Nog steeds fast fashion maar wel goede kwaliteit
Ging mij om dat mensen zich altijd vooral druk maken om een nog liggende cadeaubon
In het geval van Vanilia: die hadden een fabriek in Turkije en inzicht in de hele productieketen. Daar kwam het geld dus juist wel op de goede plek terecht. Verder wel verbaasd hoe dan Fabienne Chapot en Scotch en Soda in dit gesprek belanden (zijn ook gewoon niet hele ambitieuze bedrijven op dit vlak) en mensen verbaasd zijn dat daar weinig natuurlijke materialen gebruikt worden. In die prijscategorie zijn er genoeg merken die dat wel doen?
Ja precies! Ik heb jaren geleden voor Vanilia gewerkt en ze houden alles in eigen lijn. Communiceerden dat ook naar personeel. De prijzen waren alleen de laatste tijd verschrikkelijk hoog maar denk ook dat daar andere factoren een rol in hebben gespeeld. Ik schrok toen ik het las en vind het jammer dat zo’n mooi Nederlands merk het hoogstwaarschijnlijk niet gaat redden.
Nou…ik heb ook vaak goed troep kwaliteit zien hangen daar.
Ok, een ietwat raar verzoek, maar ik zit ook in een rare tijd: mijn vader ligt in het ziekenhuis en as we speak zit ik naast zijn bed wachtend op… nou ja, het moment. Hij is niet meer aanspreekbaar en om de tijd wat te doden (no pun intended) ben ik naast praktische dingen regelen, ook maar alvast aan het kijken wat ik naar de uitvaart aan ga doen. Lekker copingmechanisme en ietwat absurd wel, maar goed, ook iets wat afgevinkt moet worden. Het mag best wel Maxima chique en elegant zeg maar en ik moet online shoppen. Jullie hebben hier altijd fijne tips, dus ik hoor graag wat jullie zouden aantrekken naar een begrafenis. Stom hè, dat je dan op dit soort momenten bezig bent met zoiets oppervlakkigs, maar mijn vader is ook een man die altijd goed gekleed voor de dag kwam, dus ik wil dat op zijn afscheid ook in ere houden ofzo.
Dit is geen absoluut raar verzoek hoor en heel veel sterkte met alles wat komen gaat. Wat is je budget en zijn er bepaalde dingen qua fit waar rekening mee moet worden gehouden? Toen mijn opa kwam te overlijden, droeg ik iets in een van zijn favo kleuren. Heeft jouw vader een bepaalde voorkeur? Maar nog belangrijker gezien de huidige situatie: waar voel jij je fijn in?
Vind het helemaal niet oppervlakkig, je kan dit straks één keer doen en dan wil je er gewoon op je allermooist uitzien. Ik ga even online zoeken, voor nu veel liefs voor jou en je vader.
Beide van Peek en Cloppenburg, ik vind dat zij hele mooie, wat meer klassieke, opties hebben.
Helemaal niet oppervlakkig. Je wilt ook dat een afscheid recht doet aan de situatie, en dat je je daar dus kleedt naar de gelegenheid. Toen mijn vader overleed had ik een stijlvolle jurk van LaDress. Goede onlineshop, veel keuze en wel beetje categorie maxima-chique. Sterkte
Edit: oh ik zie dat LaDress tegenwoordig ook heel veel andere kleding dan jurken doet. En ook wel wat zwierderige jurken dan eerder wat klassiek/beetje een stijf randje. Nouja, ik laat de tip even staan, misschien heb je er toch iets aan.
Dank je! Qua kleur hoeft het niet heel stijfjes zwart zeg maar, zoiets qua speelsheid zou ik ook wel leuk vinden. Wel zwart, maar met een speels randje. Dat past ook wel bij hem en onze familie:
https://www.debijenkorf.nl/farm-rio-mini-jurk-van-linnen-met-pofmouw-6714017755-671401775500000
Maar wellicht te kort.
Of zoiets.
Maar zat ook heel simpel aan een lange, zwarte zijden rok te denken met een wollig vestje er op oid. Of inderdaad zoiets als @autumnstorm stuurt, of LaDress achtig @djodie. Zo lastig dit.
Dank voor jullie medeleven❤️
Ik vind een lange, zwarte rok ook heel mooi! Het is ook echt heel belangrijk dat je jezelf er comfortabel in voelt. Ik hoop dat je nog even de tijd hebt om iets moois te vinden, .
Misschien is Bruuns Bazaar ook nog de moeite waard om te checken. Hebben mooie jurken, zeker als het niet per se zwart hoeft te zijn.
Heel veel sterkte toegewenst .