Ik heb de afgelopen jaren vooral duurdere broeken in de sale gekocht (Levi’s, Armed Angels en nog wat duurzame merken, etc.), maar ik vind de broeken van onder andere Levi’s echt veel slechter geworden. Elke broek zit weer anders, de stoffen zijn dunner, maar vooral de afwerking is slechter. En een ‘cultmerk’ dat nieuw leven is ingeblazen door H&M, Cheap Monday, is tegenwoordig echt drie keer niks. Ik was alleen enigszins positief over Tommy Hilfiger, waar ik nu twee broeken van heb.
Na meerdere gefrustreerde online bestellingen die ik moest terugsturen, ben ik op een rustig moment de Bershka ingelopen en heb toen twee broeken gekocht die gek genoeg een veel betere fit hadden en van dikkere stof waren, etc. Ik moest ze alleen wel even goed inspecteren, want de afwerking verschilde per exemplaar. Dan toch liever fast fashion dan dat ik na vijf dure online bestellingen nog steeds met lege handen eindig.
En nu ook duurdere merken die hun blousjes van natuurlijke materialen inruilen voor gerecycled polyester. Echt, donder op. Het voelt minder fijn aan en het is gewoon ordinaire green washing.