Modetopic #3

Ik heb binnenkort een feestje van mijn werk en ik heb serieus geen idee wat ik aan moet doen. Dus nu zoek ik me suf naar tops online maar ik kan gewoon niets vinden waar ik overdag gewoon in kan werken en daarna door naar het feestje.

1 like

Gewoon een feestelijke top aan doen! Lijkt me dat iedereen die dag er feestelijk bijloopt tijdens de werkdag, want iedereen moet naar dat feestje. En als je je echt ongemakkelijk voelt kan je er een vestje overheen doen of een dunne trui?

1 like

Ja helaas heb ik geen feestelijke tops in mijn kast. Meestal draag ik blouses op het werk maar dat is echt te warm voor het feest. Ik heb überhaupt weinig zomerkleding. Ik heb best wel een buik dus kan gewoon niet echt iets vinden. Dus mocht iemand leuke ideeen hebben voor plus-size hoor ik het graag.

Zou me gewoon omkleden op kantoor ipv de hele dag in je feestkleding lopen

5 likes

Heb je geen mooie jurk? Eventueel vestje erover voor overdag, en ā€˜s avonds andere lipstick en oorbellen erbij? (stond ook altijd bij die day to night tips vroeger)

2 likes

Bij mij werkt sissy boy niet: veel te lang midden/bovenlijf voor mijn korte romp en korte benen. Met jouw lengte scoor je denk ik wel goed bij petite merken? Niet sissy maar merken via zalando. Ik ben daar dan net weer uets te lang voor waardoor ik bij de romp centimeters te kort kom.

Ben op zoek naar zwarte bikershorts zonder naad in het midden en waarvan de pijpjes niet omhoog kruipen. Ie
Iemand goede ervaring met een merk? Mag sportkleding zijn.

Helemaal geen naad in het midden of mag aan de achterkant wel?

Ik heb deze van h&m en had hem laatst aan bij hatha yoga en was onder de indruk van hoe goed ie op z’n plek bleef zitten. In bepaalde poses krulde het wel op bij m’n buik, maar de pijpen bleven de gehele les op dezelfde plek.

https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.1255289001.html

4 likes

Wat jammer zeg, er zijn echt leuke dingen bij Sissy Boy. Ik ga deze week maar eens in een fysieke winkel kijken. Petite lijnen kunnen idd een uitkomst zijn als het om jassen en jumpsuits gaat maar veel petite kleding is mij ook toch te kort. Mijn onderlichaam is duidelijk voller en lijkt daardoor wat korter, maar mijn boven- en onderlichaam zijn qua lengte vrij evenredig. Bij jeans lengtemaat 28 en 30 kom ik stof tekort bij het kruis en bij de bovenbenen, dus meestal heb ik wel lengtemaat 32 nodig en dan moet er een stuk af :sweat_smile: Misschien is Topshop Petite wat voor jou? Daar ben ik zelf te klein voor.

3 likes

Deze heeft wel zakken aan weerszijden, maar voldoet verder wel aan je wensen.

3 likes

HEMA!

2 likes

Ik heb hem vandaag naar werk aan gehad en idd heel fijn stofje! En ā€œleukā€ dat ie zakken heeft, maakt hem iets meer jurk en iets minder t-shirt.

En ja ik trek zo’n kort ding gewoon naar m’n werk aan, men doet het er maar mee. :pray:

9 likes

Kan toch ook prima! Dat gezeik steeds op blote benen/knieƫn/schouders etc. als het warm weer is.
Vandaag ook een mannelijke collega met een gewoon normale nette korte broek aan. Nou de wereld was te klein, achter z’n rug om uiteraard.

2 likes

Wat een gedoe met al kledingvoorschriften op kantoor. Bij ons trekt iedereen zo’n beetje aan waar diegene zich goed bij voelt. Brengt een heel gevarieerd beeld. Korte broeken, sandalen met of zonder geitenwollen sokken, nette pakken, (korte) jurken en rokjes. Ik vind het altijd wel gezellig dat iedereen gewoon zichzelf mag zijn daarin.

7 likes

Ik vind het ook zo dom. Het is een korte broek. Teenslippers vind ik dan wel not done, maar het is 35 graden dus zo lang je niet in hot pants loopt is het toch helemaal prima?

Bij ons hebben ze het juist expliciet rondgestuurd dat korte broeken mogen voor mannen en vrouwen omdat we ook een soort duurzaam klimaatbeleid hebben. In de winter is het niet zó warm bij ons en nu niet zo koud. Volgens mij is het nu binnen rond de 22 graden en in de winter vaak rond de 17. Past dan vaak ook goed bij wat je aan hebt/aan wil en niet zo’n klap als je buiten komt.
Ik vind dat wel fijn!

3 likes

Lees: ze zijn te gierig om voor verwarming/airco te betalen. 17 graden in de winter is duivels en in Belgiƫ een graad onder de toegestane minimumtemperatuur voor kantoren.

18 likes

Zo heftig. Ik vind het wel meevallen allemaal. Je kunt de temperatuur per ruimte wel aanpassen maar ik sta er wel achter op deze manier hoor

3 likes

Ijskoud in de airco is niet gezond en vooral vrouwen hebben het dan veel sneller koud. En in de winter is flink stoken ook echt niet bevordelijk voor het werken, heb me wel eens suf gevoeld als iemand de thermostaat weer eens veel te hoog had gezet

3 likes

22 in de zomer vind ik niet gek, zelfs vrij fris op dagen dat het 27+ graden is. Maar 18 graden of minder op en kantoor, ja sorry dan ga ik thuis werken lol.

10 likes