Modetopic #3

Ik heb laatst in de sale op Zalando 2 kleuren Levi’s ribcage wide leg besteld en ik vond het model super mooi, maar de kwaliteit echt teleurstellend? Echt een dunne broek, had ik niet verwacht met 100% katoen. Ik heb ze teruggestuurd. Wel jammer, want de lengte en het model was perfect, maar na een uurtje in huis dragen was het al helemaal uitgelopen. Heeft iemand misschien een tip voor wat stuggere jeans?

1 like

Kings of indigo

3 likes

Abercrombie & fitch

4 likes

Dit sluit hier wel bij aan:

Ik erger me er al langer aan dat de kwaliteit van kleding slechter is geworden en vind het deprimerend dat het waarschijnlijk alleen nog maar slechter wordt. Ik merk ook het ook bij alles; spijkerbroeken, basics, ondergoed, etc. Voor de basics slaag ik tegenwoordig wel goed hij Uniqlo, die kleding blijft lang mooi, en ik heb ook wat goede tanktops van H&M die ik al een paar jaar heb en mooi blijven. Voor bovenkleding en jurkjes slaag ik vaak wel goed op Vinted, maar voor spijkerbroeken zoek ik dus nog iets wat echt goed is/mooi blijft. Vind het te tricky om spijkerbroeken op Vinted te kopen, dat komt vaak nogal precies. Denk dat ik binnenkort maar eens een rondje vintage-/tweedehandswinkels ga doen, de gewone kringloopwinkels hier in de buurt zijn ook al overspoeld met Shein-rommel :smiling_face_with_tear:

4 likes

Ik heb de afgelopen jaren vooral duurdere broeken in de sale gekocht (Levi’s, Armed Angels en nog wat duurzame merken, etc.), maar ik vind de broeken van onder andere Levi’s echt veel slechter geworden. Elke broek zit weer anders, de stoffen zijn dunner, maar vooral de afwerking is slechter. En een ‘cultmerk’ dat nieuw leven is ingeblazen door H&M, Cheap Monday, is tegenwoordig echt drie keer niks. Ik was alleen enigszins positief over Tommy Hilfiger, waar ik nu twee broeken van heb.

Na meerdere gefrustreerde online bestellingen die ik moest terugsturen, ben ik op een rustig moment de Bershka ingelopen en heb toen twee broeken gekocht die gek genoeg een veel betere fit hadden en van dikkere stof waren, etc. Ik moest ze alleen wel even goed inspecteren, want de afwerking verschilde per exemplaar. Dan toch liever fast fashion dan dat ik na vijf dure online bestellingen nog steeds met lege handen eindig.

En nu ook duurdere merken die hun blousjes van natuurlijke materialen inruilen voor gerecycled polyester. Echt, donder op. Het voelt minder fijn aan en het is gewoon ordinaire green washing.

3 likes

Ik had vroeger altijd Levi’s en die kwaliteit is nu echt prut ja. Ik vind jeans van won hundred hele goede kwaliteit. Wel prijzig, maar heb zelf tot nu toe altijd broeken daarvan gekocht met minimaal 50 procent korting en toen ik mijn maat wist ook via vinted een paar. En doe er nu al jaren mee dus de investering wat dat betreft wel waard vind ik

3 likes

De jeans van A.P.C. zijn de beste die ik ooit heb gehad. Heel stug denim dat door de jaren heen alleen maar mooier wordt!

3 likes

Nudie jeans vind ik ook echt goede kwaliteit, en zij bieden ook garantie!

1 like

Ik ben erg enthousiast over Abercrombie & Fitch jeans

4 likes

Ik heb de Jacky jeans van Scapa in twee kleuren en die blijft ook heerlijk stug. Ondanks meerdere keren wassen, want ik heb hem o.a. in het wit en ik ben een kluns.

2 likes

Ik heb pas nog jeans gekocht van H&M van 100% katoen en die vind ik echt chill, zeker voor die prijs. Zo tevreden dat ik zelfs een tweede kleur heb gekocht, en daarna een maatje kleiner want ik ben wat afgevallen:

curvy fit wide ultra high jeans

4 likes

Ik had die al opgeslagen nadat je erover gepost had! Maar helaas is die alleen nog maar in één maar verkrijgbaar en niet degene die ik heb :sweat_smile: Welke kleur heb je nog meer? Op de foto’s lijken die andere kleuren veel korter, maar is dat ook zo?

1 like

Ik heb ook de zwarte (een van beide heeft zo’n glanzend plastic laagje, moeilijk te zien op foto maat die heb ik dus teruggestuurd want vind ik niet mooi en microplastics), lengte is voor elke broek wel wat anders heb ik gemerkt :sweat_smile:

Haha oké koop ik die niet, klinkt inderdaad niet mooi. Als die blauwe van jouw plaatje weer op voorraad is, bestel ik die.

En @ de rest: bedankt! Ik ga de merken opzoeken en daar ook wat van proberen. Wat een zoektocht :sweat_smile:

Volgens mij al vaker gevraagd hier maar ik krijg het niet terug gevonden. Waar hebben ze mooie bruiloft-gast jurken? Zoiets vind ik mooi:

3 likes

ASOS? Peek & Cloppenburg? @Tubing

4 likes

Swing of Vera Mont

1 like

Ik vind dit best veel tiet voor een bruiloft. Begrijp me niet verkeerd ik ben gek op tiet hahah maar misschien niet gepast bij een bruiloft

7 likes

Ja wel mee eens, ik zou er iets onder dragen een bralette of hempje ofzo.

2 likes

&other stories

Love de Satin Midi dresses

1 like