Modetopic #3

Love deze combinatie!

Kan iemand me vertellen in welke type jeans ik er niet uit zie als een millenial? :sweat_smile:

2 likes

Ik zou inderdaad beginnen met het mondjesmaat aanschaffen van goede basics. Dus idd sokken, lingerie, goede leren riem, fijne spijkerbroek (smallere en misschien wat meer baggy/stoer), goede t-shirts met korte en lange mouwen (ik ben fan van COS/Arket), hempjes, zwarte en bijv. blauwe blazer, mooie witte blouse.

Daarnaast misschien een paar goede (hoge) leren laarzen, fijne sneakers?

Ik zou een lijstje maken (kun je ook veel op internet vinden - zoek maar op Capsule Wardrobe) en kijken of je telkens wat kunt afstrepen, bijvoorbeeld via Vinted. Ik heb ook zo’n lijstje in mijn telefoon staan. Ben nu sinds een jaar aan het investeren in kwalitatief mooie en tijdloze kleding.

2 likes

Bedankt voor de goede tips al allemaal!

Ik ben ook door zo’n fase heengegaan. Ben ook toen meer gaan kijken naar een paar duurzame basic stukken (eerst ook veel bij whensarasmiles gekeken).

Mocht je nog tips willen over mooie basic kleding van duurzame merken:
Ik vind de beha’s van bamboo basics en ondergoed van bamigo heel fijn omdat het rekbaar is.
Tshirts van Colorful Standard, hebben veel verschillende kleuren en mooie modellen.
Bij Kuyichi, TwoThirds, Rita Row en Joline Jolink hebben ze veel mooie basic items. Ze zijn wel duur, ook op Vinted en Sellpy kijk ik regelmatig bij deze merken (staan opgeslagen als zoekopdracht).

En verder hielp het mij om een online kleuranalyse te doen (denk dat iemand zien beter is, maar dat lukte mij niet). Ik was het even helemaal kwijt en droeg alleen maar zwart/donkergrijs/blauw. Kreeg door die analyse weer meer inspiratie qua kleding en kleuren waar ik zelf niet op was gekomen.

4 likes

Zolang het geen skinny jeans is zie je er niet uit als een millenial

1 like

Ik vind een mom jeans ook wel overduidelijk millenial eigenlijk, skinny jeans is meer ik kom uit Tilburg vibes

6 likes

Baggy of lange balloon/barrel. Maar sorry je ziet er sowieso uit als een millenial, als je millenial bent maar dan eentje met moderne kleding. En dat is toch niet erg.

3 likes

Ja eens mom jeans vind ik nog meer millennial dan skinny haha. Vooral als ze dan precies op maat zijn gekocht/net een maatje te klein

4 likes

Het gaat er niet om dat ik er jonger uit wil zien. Ik irriteer me gewoon aan millenial kleding maar ik weet niet zo goed wat ik aanmoet met spijkerbroeken.

1 like

Ah oja. Ja zo een loszittende zou ik dan doen, en barrel jeans kunnen ook heel netjes eruit zien trouwens, maar ook gewoon tof!

1 like

Ik vind wide leg altijd leuk en lekker zitten. Die dan ook een beetje los maar zeker niet baggy valt. Met een trui of vest.
Dit silhouet:

Maarja misschien is dat ook wel stom of gedateerd. Geen idee ik vind het leuk en netjes.

6 likes

Ja ik vind wide leg ook mooi! Maar alles wat ik zie is zo mega hoog, ik wil wat lager.

Levi’s XL straight misschien? Die valt mid waist, wel breder dan foto hierboven.

2 likes

Even naar een goede spijkerbroeken winkel en veel modellen passen. Het ligt zo erg aan je lichaam + model + maat.
Als je naar een winkel gaat zoals de rode winkel in Utrecht dan kunnen ze je echt goed helpen en meedenken. Dan betaal je misschien wat meer voor een broek maar dan ben je er wel echt blij mee.
Veel fijnere winkelervaring dan veel modellen plus maten online bestellen en weer moeten terugsturen etc

9 likes

Ja je hebt gelijk!

1 like

Wide leg pantalon kun je ook heel makkelijk up en down stylen!

4 likes

Ja daar heb ik al een hele fijne van! Ik ga op zoek naar een spijkerbroek in zo’n model, dankje!

1 like

Bij Shoeby kun je blijkbaar (als member sowieso) een vrijblijvende personal styling sessie boeken. Is wel alleen Shoeby natuurlijk, maar misschien kan het je wat helpen en inspiratie geven? Zelf geen ervaring mee trouwens. Hier een linkje met uitleg:

1 like

Welke? Ik zoek ook nog een mooie (liefst duurzame) pantalon.

Deze heb ik van een kledingruil en is van een paar jaar geleden. Bij Cos hebben ze nu erg mooie pantalons zag ik, al vind ik de kwaliteit daar wel achteruit gegaan (en de prijs niet).