Modetopic #3

Ik heb geen goede tip, maar wel dezelfde struggle. Heb het idee dat de categorie tussenjas vooral bestaat uit of een regenjas of een trenchcoat of een bomber idd.

Ik weet niet of waterdicht voor jou een eis is, ik twijfelde nog wel over deze namelijk:

3 likes

Nee waterdicht hoeft niet per se! Op de foto ziet dit er ook al iets te grof uit voor mijzelf (misschien door de capuchon). Ik kom ook wel veel lammy coats tegen maar die zijn dus of enorm overized of ze zijn beige :sob:

Zo’n donkerbruin suède jasje? Veel tweedehands te vinden ook.

7 likes

Ik droeg altijd de heattech joggingbroek van Uniqlo (die met fleece binnenin), zó fijn in de winter, maar die zijn al heel lang uitverkocht op de website :weary: Weet iemand misschien een goed alternatief (of wanneer/of ze weer terugkomen)?

1 like

https://www.amazon.nl/gp/aw/d/B0DHK8B8RY?psc=1&ref=ppx_pop_mob_b_asin_title

Ik heb deze (mannen)broek besteld pas :joy:

3 likes

Ik heb deze gekocht (x2) en hij is fantastisch! Met mijn lengte precies goed en vind de taille ook heerlijk als ik weer eens een opgezette buik heb.

4 likes

Heerlijk warm en fluffy!

1 like

Ik heb vanmiddag een mantel gepast en ik dacht dat ik een klassieke double breasted wilde, maar nu heb in onderstaande aangepast.

Aanfoto

Nu twijfel ik alleen, want is dit wel tijdloos genoeg, ik wil hem namelijk niet maar één seizoen dragen. Of zeggen jullie double breasted? Ik wilde in principe ook voor zwart gaan, maar ik vind het bruine toch wel heel mooi.

8 likes

Mooie jas die je aanhebt op de foto! En lijkt ook een klassiek model, die je sowieso meer dan 1 seizoen aan kan. Ik vind bruin nu ook echt mooier dan zwart. Ook al is het een trendkleur, denk ik dat je bruin wel een aantal seizoenen gaat “aan kunnen”, ook als trends iets is waar jij je door laat leiden.

Ook lekker lange mouwen heeft ie. Ik zou inschatten dat de mouwen van die andere bij jou te kort gaan vallen ook nog (jij bent ook best lang toch?).

4 likes

Ja klopt, ik ben 1,85. Mijn ervaring met Samsoe is dat het vaak wel lang in armlengte valt gelukkig. En het model dat ik aan heb valt ook wat meer oversized.

Ik heb echt jaren alleen maar zwarte broeken en jassen gedragen, dus ik moet af en toe mezelf nog even daaruit zien te krijgen. En ik vind bruin ook mooi staan bij mijn blonde haar. Staat wat vriendelijker.

Thanks voor je reactie!

2 likes

dat kan alleen jij weten toch? ik heb dingen in mijn kast die anderen 1 seizoen zouden dragen maar voor mijn persoonlijke stijl tijdloos zijn en andersom. ik denk dat je voor het antwoord een beetje moet kijken naar welke dingen je door de jaren heen binnen 2 jaar je kast uit hebt gesodemieterd en welke dingen je al jaren met plezier draagt of al jaren op het oog hebt.

ik vind het iig een mooi en neutraal model en bruin ook heel mooi! meer kleur is altijd beter imo en bruin combineer je wel alsnog mooi met zwart.

6 likes

Ik vind die je aan hebt mooier dan de double!

8 likes

Mooie jas! Idd ook klassiek en makkelijk te combineren, lijkt me niet een jas waar je snel op uitgekeken raakt maar dat natuurlijk ook persoonlijk.

3 likes

Iemand tips voor een merk met mooi pakken (broek en blazer) die ook in petite beschikbaar is? Liever geen Mango/Zara/etc

1 like

Iemand een tip voor een mooie oversized witte blouse, gewoon met knoopjes en collar etc.

(bij voorkeur non iron want ik strijk niet/kan dat niet /wil dat niet).

100% katoen kreukt wel denk ik?
Graag niet al te duur.

1 like

Uniqlo premium linen shirt, zeker niet kreukvrij maar een mooie blouse icm non iron stof geloof ik niet echt in of moet ik iig nog tegenkomen. Ik stoom ‘m met zo’n handapparaatje (weiger ook te strijken).

3 likes

Volgensmij is het al eerder gevraagd maar ik kan het niet vinden.

Heeft iemand een tip voor een kwalitatief goede pantalon? Liever geen fastfashion. Ik ben 1.78 dus lengtematen zijn belangrijk.

1 like

Deze vraag heb ik hier een tijdje geleden gesteld en uiteindelijk heb ik de zwarte Matheo pantalon gekocht van Sezane (van 100% wol).
Niet helemaal duurzaam (Sezane is tegenwoordig wat meer richting fast fashion volgens mij) maar wel van goede kwaliteit denk ik.
In ieder geval mooi afgewerkt en een mooie stof. Broek valt ook mooi en zit comfortabel.
Geen lengtematen maar de broek was voor mij echt veel te lang met een binnenbeenlengte van 84 cm (moest ‘m dus in laten korten). Misschien is dat lang genoeg voor jou?

1 like

Wat zijn goede panty’s voor kleine mensen? Ik koop altijd de kleinste maat bij Snags, maar ze zijn toch echt te lang voor mijn lichaam (ook al heb ik echt geen dunne benen).

Dank je! Zijn mooie pantalons! Ik heb helaas een binnenbeenlengte van 86cm nodig (liever te lang dan te kort) dus de zoektocht is nog niet voorbij.