Modetopic #3

Zou naar zoiets kijken dan! En dan van een normale winkel (krijg alleen Chinese zooi en dropshipping als ik snel Google)

4 likes

Misschien met knoopsgaten elastiek ?
Als je aan de binnenzijde van de broek een knoopje zet, kan je het knoopje aan het elastiek vastmaken waardoor de broek wat strakker of juist wat losser zit.

1 like

Ik heb de maternity versie van de Lexie broek en vind het echt geen alternatief voor de Vanilia broeken. Daarvan vind ik juist de stof mooi en dik en dat travelstof van Studio Anneloes vind ik eerlijk gezegd echt een beetje een goedkope uitstraling hebben. Daarnaast is de Lexie broek veel korter dan die van Vanilia, dus als je die had vanwege de lengte gaat de Lexie ook geen oplossing zijn denk ik. Vind de kwaliteit ook matig: loopt veel uit en bij de zoom laten al steekjes los.

1 like

Ja dit! Ik vind die ā€˜oplossingen’ met veiligheidsspelden of van die haken aan de buitenkant geen porem. Zeker bij een broek waar al elastiek in de taille zit moet een kleermaker (of jij zelf als je handig bent) wel op een nette manier een verstelknoop kunnen maken. Ik vind sowieso dat kleding veel meer ruimte moet hebben voor kleine verstellingen want het is ook eigenlijk idioot dat kleding meteen niet meer past als je een opgezwollen buik hebt tijdens je menstruatie of een paar kilo aankomt/afvalt. Ik vond dit daar wel een goede video over! Ik heb totaal niet dezelfde kledingstijl als Leena maar het is wel interessant om na te denken over wat meegeeft/ingenomen kan worden qua materialen en ontwerp.

7 likes

Ik heb de laatste tijd ineens in een paar truien kleine gaatjes die erin zijn gekomen in de was.
Kan dat door ritsen in vesten/broeken komen? Ik had het eigenlijk nooit en nu ineens twee wassen achter elkaar. Of kan het ook iets in de wasmachine zelf zijn? Ik denk dat ik m’n was nu ga sorteren en truien apart ga doen maar het is wel zonde zeg, ik baal er behoorlijk van

Dit topic is na het bereiken van de limiet van 5000 reacties automatisch gesloten. De discussie wordt voortgezet in Modetopic #3 (Deel 3).