Jaaa zo veel moois! En staat ook voor hele goede prijsjes op Vinted mocht je een uitgebreide collectie willen. Heb zelf nogsteeds niks gekocht maar heb t wel op het oog voor een bruiloft
Ik wil over tijd m’n garderobe gaan verduurzamen / minder maar kwalitatief betere kleding kopen. Ik hoop dat m’n kleding daardoor langer meegaat en ik minder hoef te shoppen. Het enige waar ik me zorgen over maak, is dat we twee katten hebben en jonge kinderen. Hoe doen anderen dat??? Want ik zie de katten al een haal trekken in m’n marino wollen trui en m’n kind z’n vingers afvegen aan m’n nieuwe zijden blouse.
Of toch die anderhalve meter weer invoeren thuis…
Ja kut he. Zal je net zien na m’n investering. En m’n kind(eren) kan ik nog wel opvoeden, maar die katten
Als ik savonds op de bank plof kan ik me ook eerst even omkleden natuurlijk.
Heb een kat en doe mn mooie kleding eigenlijk niet aan thuis. Vaak als ik de deur uit ga pas
Ik zorg er inderdaad voor dat ik pas op het laatste moment mijn nette kleding aantrek (dus dan fix ik m’n make-up, haar en sieraden al wel, maar vlak voordat ik wegga pas de rest) en zodra ik thuis ben kleed ik me ook vaak gelijk om. In de keuken draag ik een keukenschort en soms doe ik weleens even snel een kimono/ochtendjas over mijn kleding aan als ik bijv. nog de kinderen moet helpen voordat ik de deur uit moet haha, klinkt nogal rigoureus maar zo blijft mijn kleding wel netjes zonder vlekken etc. Eigenlijk heb ik nooit vlekken/haaltjes of iets in mijn kleding door de kinderen, meer door mijn eigen lompheid haha
Wil je het voor werk of thuis of allebei? Ik zou sowieso kijken welke items je nu graag draagt en daar een mooiere/duurzame versie van kopen. Ik dacht eerst ook altijd dat ik een goede basisgarderobe moest hebben met specifieke items (wollen trui, zijden blouse, goede blazer etc) maar uiteindelijk ben ik gewoon te slordig voor een zijde blouse dus ben ik beter af met een goede van katoen (heb er zelf een paar van rika studios, Frankie shop heeft ook leuke) en een paar fijne katoenen sweaters. En anders idd je mooie kleding pas aantrekken net voordat je de deur uit gaat en thuis weer meteen omkleden.
Hoe heet zo’n soort blouse/top? Ik probeerde te zoeken op blouse wrap/wikkel/lage v-hals oid maar is er misschien een betere naam voor? Ik bedoel dan ook liever niet zo’n wikkel idee dat er dan nog een hele riem/strik of iets aan vast zit, zo simpel mogelijk. Of iets met een beetje hetzelfde idee…
Of krijg je zo’n effect vooral door een wat meer “standaard” blouse op een bepaalde manier in je broek te steken dan oid? Ik heb hier zo slecht zicht op he
Sezane heeft volgens mij zoiets (https://www.sezane.com/nl/product/blouse-abelia/marineblauw#size-34) in verschillende kleuren, maar volgens mij is nergens te zien hoe de onderkant in elkaar zit
Want waarom zou je er ook een foto bij zetten van hoe het kledingstuk er in z’n geheel uit ziet he
Maar thanks dit is wel wat ik bedoelde idd! Alleen jammer dat het meteen zo duur is Heb ook verder geen idee of zoiets me zou staan haha
Vaak zijn dit ook body’s! Misschien als je dat toevoegt bij het zoeken?
Ooh ja zoiets kan dan ook natuurlijk! Ook geen gedoe met al die extra stof in je broek proppen haha. Hoewel body’s soms ook heel irritant zitten bij het kruis. Nou hebben ze deze al niet meer in m’n maat en ik vrees dat polyester ook echt een drama is qua zweterigheid… maar wel een idee qua richting iig! Heb sowieso momenteel even geen geld over voor nieuwe kleding maar kan wel vast wat inspiratie opdoen in ieder geval.
Je kan ook een normale blouse aan de onderkant openhouden en dan gekruist in je broek stoppen. Blijft verrassend goed zitten
Tip van Flip
Vandaag bij de kassa bij de And Other Stories zei de verkoopster dat je 10% korting krijgt als je (any merk) oude kleding inlevert. Beetje jammer dat ik dat niet wist vóór dat ik de stad in ging
misschien om te proberen of het staat en handig onder blazers/vesten of als uitgaanstop.
niet zon chique stof maar tenminste geen zweet
Ik zoek een bepaald jasje wat ik wel eens zie maar krijg het niet gevonden waar die van is.
Het is een wit/offwhite bomber-jack, quilted, met daarop geborduurd in felle kleuren een soort van bloemen of patronen. Echt een beetje zo’n fashion-ding.
Sissel Edelbo?
Die zijn ook gaaf! Lijkt erop. Maar het model heeft meer pofmouwen en volgens mij geen ceintuur, wat meer bomber achtig
Deep plunge body blouse oid
Ik heb er nu 1 aan van h&m wel heel oude collectie (geen body trouwens)
Had shoeby niet zoiets?
Heeft iemand toevallig deze broek van costes in maat m? Of kan iemand mij vertellen wat de binnenbeenlengte van die broek is? Vind dat zo vervelend dat het er nergens bij staat
Of als iemand aanraders heeft voor zulk soort broeken die a. vooral niet doorschijnen en b. niet mega lang zijn (ik ben 1.70)
Heb er al zoveel besteld maar ze zijn ofwel gemaakt voor mensen van 2 meter of ze schijnen kneiterhard door. Snap dat dus ook echt niet. Wie wil nu een doorschijnende broek?