Modetopic #3

Dat is echt een thema dat zichzelf tegenspreekt :cry:

Je kunt ook kleding huren bij kostuumwinkels, naast verkleedkleding hebben ze vaak ook avondjurken.
Ik zou denk ik gewoon een mooie jurk kiezen en dan je makeup/haar/eventueel/assecoires in 20s stijl doen.

3 likes

Ik weet niet of je al iets van een LBD of cocktailjurk in je bezit hebt. Maar anders zou ik die opleuken met een boa, lange handschoenen en een band (evt met nepdiamanten) met een zwarte veer erin om je hoofd. Nepparels erbij.

2 likes

Dit is toch definitie van verkleedfeest haha

34 likes

ik zou - zoals hierboven ook gezegd wordt - een mooie jurk ergens lenen die wel die 20s vibe heeft. Dus glanzend materiaal, fluweel, mesh, steentjes oid, maar wel klassiek. zoals dit en dit
Niet de verkleedfeestvariant…

waar woon je? in de kringloop iets vinden zal een gelukstreffer zijn, maar misschien laura dols in amsterdam of de episode/zipper.

edit: black tie is naar mijn weten wel minstens over de knie qua lengte :wink:

6 likes

Ja ok, deze is idd verkleedfeeststijl, maar bedoelde het idee. Ik kon zo geen ander plaatje vinden, behalve met hele dure 20’s jurken.
Bovendien geeft ze aan dat ze geen hele dure jurk voor 1 event wil en dat snap ik. Ik heb zelf ook nog 3 galajurken in de kast hangen die allen 1x gedragen zijn. Is zo zonde.

Een jurk huren is ook een optie al is dat soms bijna net zo duur als iets kopen.

Als je googled op roaring 20s gala kom je wel wat fotos tegen die iets stijlvoller zijn. Maar naar mijn mening wijkendie niet heel erg af van mijn geposte plaatje, behalve dan zonder netpanty en vaak een luxere jurk.

5 likes

@Chief Als je zoekt op ‘flapper dress’ krijg je echt heel veel resultaten in deze stijl in allerlei prijsklassen

https://www.zalando.nl/swing-dress-cocktailjurk-multi-sg721c0es-j12.html?size=36&allophones=0&wmc=SEM310_NB_GO._1466588762_701171515_35858411039.&opc=2211&mpp=google|v1||pla-360989572517||9102677||g|m||160850793531||pla|SG721C0ES-J120036000|360989572517|1|&gclsrc=aw.ds&gclid=Cj0KCQiAx6ugBhCcARIsAGNmMbhijw4AwZfay6ctI8mf0tsUftQwzfg_b8K9S8NAHNAqAdhkvGhqnqkaAoX7EALw_wcB

6 likes

Black tie is zelfs lang, minimaal cocktaillengte (kuiten). En heren in smoking.
White tie is lang + handschoenen en heren in rokkostuum.

1 like

Iemand enig idee waar ik iets soortgelijks kan vinden zoals hieronder? Dit is een jurk van Atelier Felie maar ze verkopen deze dus niet meer.
Het zou ook een rok met bijpassende top mogen zijn.

6 likes

Wat mooi! Ik ben ook benieuwd.

2 likes

Wauw, (los van of het je smaak is) wat een goede suggesties bij deze onmogelijke dresscode

5 likes

Misschien is deze nog wel op vinted te vinden?

3 likes

Ja heb ik al gezocht maar helaas!

2 likes

Ik heb deze jurk gereserveerd alleen twijfel ik nog. Heb niet echt nieuwe kleren nodig, maar geef in april wel twee lezingen. :sweat_smile:

• Ja leuk!
  • Nee, niet bijzonder/leuk genoeg

0 stemmers

4 likes

Bij twijfel niet doen, je kunt em ook niet terugsturen toch?

2 likes

Klopt! Ik heb hem laten hangen. Echt heel jammer, maar het was het toch net niet. :sob:

3 likes

Ik ben op zoek naar nieuwe witte of pastel sneakers, liefst platform. Eisen: niet te lomp (maat 40,5), geschikt voor smalle voeten en super comfy. Ik krijg heel snel wondjes en blaren. Converse en Vans vallen daardoor voor mij af.

Heeft iemand een gouden tip?

Ik ben zelf fan van Nike Air Force 1 maar dit vind je wellicht te lomp?

Of leuke New Balance in pastelkleuren die je nu overal veel ziet, maar dat is dan weer geen platform

3 likes

Ik heb net m’n Reebok’jes binnen en die lopen heerlijk. Heb zelf ook smalle voeten.

Bekijk dit item bij ABOUT YOU:

Maar misschien vind je die te lomp in een grotere maat, zijn wel “chunky” vind ik.

Puma heeft ook meerdere platform modellen en die pas ik met smalle voeten ook allemaal goed.

Love witte platforms. :grimacing:

12 likes

ik had deze eisen precies allemaal ook! en toen vond ik de nike blazer platforms en daar ben ik zeer mee in mijn nopjes:

9 likes

Ik ben positief intrigued
Draag je deze allemaal evenveel? En hoe kies je dan in de ochtend? Heb je stiekem een favoriet?

6 likes