Ik heb hier in het verleden vaak kleding van gehad en ben grote fan van het merk (en de kwaliteit) maar jammer genoeg is het niet meer te koop in België dus ik heb er de laatste jaren niet meer gekocht. Ik draag mijn winterjas al + 4 jaar en die ziet er nog steeds erg mooi uit. Bedankt voor de tip, ik ga ook eens naar uniqlo kijken voor de samenwerking.
Oh nice, ja op Uniqlo ziet t er echt wel heel mooi uit! Hopelijk zit er wat voor je tussen
Bij Bouffante hebben ze super groot aanbod. Wel online, weet niet wanneer je m nodig hebt?
Ik heb binnenkort een bruiloft en heb eigenlijk nog een clutch o.i.d. nodig, maar twijfel een beetje over de kleur die daar het mooiste bij staat. Het moet het liefst een beetje understated zijn i.v.m. de jurk.
Dacht eerst aan deze, maar die is bij nader inzien waarschijnlijk net wat te groot en lomp:
Gewoon zilver of bordeauxrood?
Aangezien ik het advies kreeg wat warmere diepere tonen te proberen. Zie hier een collage.
Welke staat me het best?
- Links
- Midden
- Rechts
- Dit staat je allemaal niet srry
0 stemmers
Zowel links als midden!
Thaaank u! En waarom dan geen vies beige maar wel koel taupe? wacht ik bericht je even voor fashion advice
Welke sneaker merken vinden jullie het mooiste? Ik ben op zoek naar iets kleurigs maar ook weer niet te schreeuwerig. Ik heb al Vans en Nike Airmax dus ander merk zou leuk zijn.
Ik draag al jaren Reebok, die zitten zo lekker en ze hebben heel veel leuke modellen! Mijn favo zijn de vintage C 85.
M’n favo is karhu fusion 2.0. Wel maat of halve maar groter nemen want vallen totaal niet op maat
Hier staat uitgelegd hoe kleuren gemengd worden. Misschien helpt wat beter kleuren te bekijken en begrijpen.
Misschien vind je het leuk om je eens te verdiepen in de theorie achter het zomer/winter/lente/herfst type. Ik heb ooit zo’n kleurenanalyse gehad en daar is uitgekomen dat ik koele kleuren moet dragen (dus alles met een blauwe ondertoon. Dat betekent dat geel praktisch nooit kan, maar rood bijv wel als het een blauwe ondertoon heeft). Mijn huid heeft ook een roze/koele ondertoon, dus dat matcht bij elkaar. Vervolgens kijken ze naar welk contrastlevel bij je staat. Je kunt dit bijv ook bij jezelf checken door een foto van je zelf zwart-wit te maken. Zie je dan veel contrast tussen je ogen-huid-haar? Dan kun je ook hoge contrastkleuren aan (dus feller rood, kobaltblauw etc). Heb je juist weinig contrast = alles is grijs zeg maar, dan kun je beter lichtere kleuren aan zodat het beter blend met je gezicht en je niet opgeslokt wordt door een kleur.
Ik vind op de filmpjes van dit kanaal dat je supergoed kan zien hoe die kleuren precies werken:
Een tijd terug werd op het forum eens een filmpje gedeeld met hoe je een ceintuur mooi kan knopen. Ik kan hem alleen niet terug vinden, iemand enig idee?
Edit: ik heb het filmpje gevonden dat hier werd gedeeld.
Misschien dat kleur analyse kleuren paletten helpen bij wat het beste staat! Even zo ingeschat op heel weinig foto’s zou dit overeen kunnen kopen. Maar Google ook vooral voor wat eigen research (of stuur me een privé berichtje voor hulp)
Kan een kobalt blauwe jurk naar een bruiloft met Tenue de Ville als dresscode?
En wat voor kleur schoenen zou daar leuk onder staan?
Zelf ben ik erg wit, licht bruin haar en bruine ogen, mocht dat nog uit maken.
Beige vind ik bijvoorbeeld mooi bij kobalt blauw, maar bij mijn huid absoluut niet en vind een contrasterende kleur ook wel tof.
Ja hoor, zolang hij niet te kort is (tenue de ville is knie- tot cocktaillengte). Zou er rustige accessoires bij doen, bijvoorbeeld in mint, licht- of oudroze, of lila (evt. bordeaux zou ook mooi zijn, maar tenue de ville gaat vaak meer richting pastel, dus zou eerder voor lichter kiezen)
Top, hij is over de knie gelukkig!
Dan ga ik op zoek naar iets lichters, draag dat normaal nooit omdat ik dat niet zo mooi bij mij vind staan.
Metallic kleuren, goud, zilver of roségoud vind ik ook mooi staan bij kobaltblauw.
Ja dat heb ik wel eens geprobeerd maar afhankelijk van de test kom ik eigenlijk uit op deep winter of soft summer, allebei. En die filmpjes enzo ik heb geen idee ik kan dat zo moeilijk inschatten bij mezelf.