Modetopic #3

Ah ja maar dan ben je dus wel sowieso koel!

3 likes

Oh huh ik zei soft summer maar bedoel deep autumn

1 like

Oh hahah ja dan weet ik niet :joy: er zijn wel testjes om ook naar je huid te kijken om te beoordelen of je warm of koel bent, bijv als je aderen op je pols blauw zijn = koel, als ze meer groen zijn = warm. Of als goud je het mooist staat = warm, of zilver = koel. Of misschien ben je gewoon neutraal en staat alles je!

2 likes

Zouden jullie mij willen helpen met het kiezen van mijn “goede” kleurenpalet? Ik heb al een paar keer zelf zo’n test gedaan maar ik zie het gewoon niet?
Heb even een foto van m’n hoofd in een spoiler gezet, denk wel dat ik hem later weer weg haal :smiley:

1 like

Ik ben benieuwd welke reacties je hier op krijgt, want ik vind het ook zo lastig om te zien!

2 likes

Ik durf er ook niet mijn vingers aan te branden.

Zag dit van de nieuwe collectie van de mango en vind de hele outfit leuk. Lang geleden dat ik iets van die winkel leuk vond.

4 likes

Op basis van 1 zo’n foto is dat lastig al direct uit te sluiten toch? Soft summer en soft autumn zijn ook allebei vrij neutraal

1 like

Ik had ‘m wel even gezien maar vond het moeilijk ook! Misschien kun je eens in de spiegel een overduidelijke koele kleur voor je lichaam houden (blauw) en dan iets warms (geel/oranje) en dan kijken wat het doet met je gezicht/ogen?

3 likes

En, inhakend op @crazyplantlady, je haar is aan de onderkant warmer dan bovenop en dat staat je goed. Je huid krijgt daardoor een warmere teint. Misschien dat je daar iets aan hebt?

2 likes

@crazyplantlady jaa dat is een goed idee! zal misschien daar later nog foto’s van plaatsen.

En heb zelf ook het idee dat warmere kleuren mij beter staan, thanks!

1 like

Ik heb binnenkort een bruiloft in het buitenland waar de dress code semi formal is maar ik merk dat ik het lastig vind om hier een jurk bij te zoeken. Op internet kom ik ook verschillende interpretaties tegen van deze dresscode. Voor wat voor soort jurk zouden jullie gaan?

Ik denk dan aan zoiets:

Een wat netter jurk(je) met iets van hakken.

Of misschien een mooie jumpsuit?

image

3 likes

Arket heavyweight tshirt!
Ik draag meestal een witte/ivoor of huidskleurige bh en wit hemd. Schijnt soms door, maar vind ik niet storend.
Heb ook een dunner wit linnen T-shirt, daar draag ik wit kant hemd onder… schijnt dan beetje door. Vind ik juist mooi. :wink:

6 likes

Die vraag komt elke week opnieuw en vraag me af waarom of er nog moeite wordt gedaan om even naar boven te scrollen.
Enfin, uniqlo, arket, comptoir des cotonniers, cos, premium lijn van h&m.
Qua lingerie nooit wit, je huidskleur, bruin, rood zijn allemaal neutraliserend. Zwart is ook goed

14 likes

Welkom op het forum!
Je kan naar boven scrollen of de zoekfunctie voor één of alle topics gebruiken rechtsboven naast je profielfoto.

4 likes

Ik zou het even navragen bij het bruidspaar of iemand die ook naar de bruiloft gaat. Ik heb een paar keer een bruiloft gehad van vrienden in het buitenland. Hoewel ze allemaal zeiden maakt niet uit wat je aan doet, vond ik het toch fijn om een beetje de normale gang van zaken te weten.

1 like

Ja dat is misschien wel een goed idee om te doen. Ik ken het bruidspaar zelf niet super goed maar ik kan mijn vriend vragen om eens te checken bij anderen die gaan wat zij aantrekken. Het land is sowieso nog wat conservatief vergeleken met Nederland (vooral de oudere generatie) dus ik wil ook niet helemaal uit de toon vallen

2 likes

Ik vind deze jurk (van Arket) heel leuk, maar hoe stijl ik dit? voor de lente/zomer? Heeft iemand toevallig suggesties?

Ik heb geen bruine clogs zoals het model en dat is ook niet helemaal mijn stijl. Ik ben plus size en vindt sock boots/strakke enkellaarsjes bij mij niet altijd flatterend.

Ik draag in de zomer vooral midi jurken met (veja) gympen.

2 likes

Dit kan toch met alles wel? Vrij neutraal jurkje, heel leuk wel! Sneakers, sandaaltjes. Wit, bruin, zwart, navy, creme.

4 likes

Ik moet morgen naar de begrafenis van een collega en de familie vraagt om fleurige kledij aan te doen. Wat is gepast qua type kledij? Ik heb niet zoveel kleurrijke kledij tenzij feller bv. felroze blouse of felgroene blazer. En is een (donkere) jeans gepast? Of eerder een beige broek dan? (90% van de tijd draag ik zwarte of donkergrijze broeken maar dat lijkt me niet de bedoeling)

1 like