Modetopic #3

Dan doe je toch lekker die laarsjes aan en neem je iets van slippers/sandalen mee voor als het echt niet meer gaat :grimacing:

2 likes

Jaaa wat een topidee, thanks! Als het een beetje gaat waaien einde dag dan is het denk ik wel te doen.

1 like

Falke Shelina 12, zijn er ook zonder teengedeelte voor open schoenen.

2 likes

Ik heb de Philips STH3000/20 en vind hem prima! Ook fijn om mee te nemen. Vooral om shirtjes even snel mee te stomen. Ik gebruikte hem eerst veel te voorzichtig (veel afstand tussen stomer en kledingstuk) maar een vriendin van mij gaat echt met de stomer over het kledingstuk heen en sinds ik dat ook doe gaan zelfs kreukels uit linnen jurkjes eruit. Hij is €40 volgens mij.

4 likes

Ik heb deze: Tristar ST-8916 Kledingstomer – Handstomer voor o.a kleding en meubels - inclusief 2... | bol.com
Krijg altijd prima de kreukels uit mijn kleding en ook bij viscose-stof komt de kleding weer terug in model!

5 likes

Ik heb ook een Philips, prima ding. Moet wel zeggen dat ik hem zelden gebruik.

3 likes

Ik was dus al tijden naar goede en leuke sandalen op zoek en heb deze besteld! Ben benieuwd, goede tip :blush:

3 likes

Bij mijn linnen jurkje van de week heel goed! Alle kreukels gingen er super makkelijk uit. Ik denk dat hij qua stoomkracht ook prima is, maar heb eerlijk gezegd ook nooit een andere gebruikt om te vergelijken

2 likes

Ik heb de Phillips Steam&Go plus en die werkt prima. Ik had die gekozen omdat hij toen als beste uit reviews kwam (wel al 5 jaar geleden denk ik, gebruik hem al lang). Ik vind hem wel best groot, ik zou hem nooit meenemen.

En over kleding stomen in het algemeen: verwacht niet dat het helemaal hetzelfde effect heeft als strijken. Je kunt zeker kreukels uit kleding krijgen maar het wordt nooit zo strak als met een strijkijzer. Echt heftige vouwen gaan er niet helemaal uit bij mij (maar dat komt niet veel voor en ik denk dat een strijkijzer misschien wel hetzelfde effect zou hebben)
En ik vind het soms best vermoeiend om te gebruiken :sweat_smile: dat is ook wel omdat ik heel veel viscose kleding heb en ik dus bijna alles moet stomen voordat ik het kan dragen, dus ik ben er wel even mee bezig. Je staat dan wel echt lang met je armen omhoog en ik voel het soms wel aan mijn rug door een ongemakkelijke houding. Ik vond het best lastig om een goede plek te vinden waar ik de kleding op kan hangen om te stomen en er goed voor sta en bij kan.

Ik ben wel benieuwd hoe/waar andere mensen hun kleding stomen? Ik hang de kleding nu meestal op een hanger aan de stang in de douche maar dat is best hoog.

3 likes

Ik heb ze gekocht en vandaag voor het eerst aangehad, ze lopen heel fijn en ik kreeg gelijk al complimenten van een vreemde. Thanks voor de tip!

1 like

Deze idd! Ik heb deze nu voor de 2e x gekocht (1e is na een paar jaar stuk gegaan) omdat de duurdere die ik hierna gekocht had helemaal niet kwalitatief was. Deze heeft een klein prijsje, warmt snel op, goede stoomkracht. Ik stoom hier gewoon alles mee (katoen, jeans, linnen…) en dat gaat gewoon goed. Je moet natuurlijk niet verwachten dat het even glad wordt als bij een strijkijzer.

Vooral deze NIET kopen: STEAMRS - Krachtige Luxe Kledingstomer - Handstomer - Zwart | bol.com

Heeft amper stoomkracht, kreeg zelfs geen kleine kreukjes uit een katoenen tshirt. Heb me echt kapotgeƫrgerd aan dat ding.

3 likes

Ik heb zelf niet zo een hoor maar iets als dit, zou dat niet werken?

Op mijn werk hadden we een stoomapparaat waar een ding bij was waar je dan het kledingstuk aan kon hangen. Dat was ongeveer deze hoogte. Werkte wel goed!

2 likes

Ja ik heb ook in een kledingwinkel gewerkt en wij hadden dat ook! Dat werkte inderdaad goed.
Ik denk dat een dressboy jij linkt inderdaad ook goed werkt maar daar heb ik geen ruimte voor (of wil ik geen ruimte voor maken), ik vind zo’n stoomapparaat juist handig omdat je er niet ook een strijkplank e.d. bij nodig hebt!
Maar bedankt voor het meedenken :grin:

1 like

Je kan je te stomen kleding ook op een douchestang, kapstok of droogrek hangen

6 likes

Ik zoek al heel lang wide leg full length pants. Maar ik heb geen mega smalle taille en vaak accentueert die plooi in de broek precies mijn mini buikje. Iemand tip voor eentje die juist af kleed en echt high waisted is? Bij jeans varianten heb ik dit niet maar vind juist een linnen of pantalon achtige mooi.

Deze zit bij mij (brede heupen/taille) heel fijn. Plooit niet gek en zit comfortabel. Weet niet hoe lang je bent, bij mij met 1,72 is de lengte precies goed.

Of deze. Zit zo lekker

1 like

Deze in het bright blauw :heart_eyes:. Hoe valt deze broek?

2 likes

Ik ben heel blij met deze:

Jaaa, die is ook zo mooi (heb zowel de zwarte als blauwe haha). Valt ruim, wel een beetje de maten zoals ik ze van Cos gewend ben, denk dat bijv een L van 42-46 sowieso kan (hoe ik het inschat). En met mijn 1.72 valt deze lang genoeg, heb er vaak platform sneakers onder en raakt dan net niet de grond.

2 likes

Bij mij vallen die van Abercrombie heel mooi: https://www.abercrombie.com/shop/eu-nl/p/premium-crepe-tailored-ultra-wide-leg-pant-53341323-1000?categoryId=6570771&faceout=model&seq=07.

Die van COS zijn nog wel ietsje meer high waisted denk ik, valt ook heel mooi!

1 like