Modetopic #4

Ik heb de Ganni loafertjes met het logo in het zilver bovenop. Ze lopen super fijn, vind het logo mooi erop en ze hebben een aparte ‘hak’ wat ik er heel mooi aan vind.

3 likes

Ik zou ook meer Fair Fashion willen kopen. Maar ik houd wel van kleur en ik vind veel van die merken toch wel meer richting de verwassen kleuren neigen.

2 likes

Er zijn best wel wat merken met meer kleur - wel vaak meer basics, dus weet niet of je dat mist?
Maar merken zoals bv. Colorful Standard, Ganni, Babaa, Teym, Dedicated, Lucy and Yak hebben wel vaak items in heldere kleuren.

2 likes

Ja dat vind ik ook met die pasvorm! Misschien komt het ook door het materiaal, het is vaak katoen en dat valt natuurlijk anders dan een blouse waar polyester ofzo in zit.

2 likes

Denk dat dit een vraag voor dit topic is? Ik zoek een werktas, qua model vind ik de Louis Vuitton Neverfull of Coach central tote of Willow mooi en praktisch. Maar ik wil wel dat ‘ie van heel stevig, echt leer is (en niet met print). Dus zo’n tote model, maar dan in een heel klassieke uitvoering. Ik vind die echte vintage coach tassen ook heel mooi, maar zie bijv op vinted alleen maar kleine versies in die ‘stijl’. Heeft iemand een tip? Wil er wel 300-400 euro aan uitgeven en tweedehands vind ik prima. Hoeft niet per se designer

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar misschien kan dit topic je helpen?

2 likes

Oh goeie thanks!!

En aan vullend Armed Angels en Brava Fabrics. Die laatste heeft echt goede blousen.

Maar er zijn er echt nog wel meer te noemen. Ik zou de website van when Sarah Smiles eens checken, zij heeft ook goede styleguides. Het is vooral een kwestie van styling die het soms wat “suffig” laat voelen.

1 like

Dedicated heeft ook wel kleurige kleding. En je kan eens bij Blackfish kijken (online en fysieke winkel in Utrecht) of dat een beetje je stijl is. Zij hebben zowel fair als niet fair kleding maar je kan er in de webshop wel op filteren.

2 likes

Waar kan ik kwalitatieve wollen shirts met lange mouwen kopen waarvan de mouwen echt lang zijn? En als het even kan een witte?
Zegmaar voor onder een trui, in deze koude winter. Ik ben 1.85 dus heb langere armen dan gemiddeld.

Ik ben heb een aantal merino ondershirts van Icebreaker maar de mouwen daarvan bedekken mijn polsen niet, heb het idee dat bedekte polsen een wereld van verschil maken in hoe koud/warm ik het heb.

2 likes

Ik vind de Uniqlo heattech (cashmere blend) wel lang aan alle kanten en heel rekbaar maar je zou het zelf moeten passen want ik ben zeker geen 1.85.

3 likes

Dilling misschien? Die mouwen zijn voor mij (1.58) echt veel en veel te lang.

3 likes

Lauren by Ralph Lauren heeft een dergelijke tas voor € 300. Vriendin van mij heeft die voor haar werk en die is er erg blij mee.

Als ik op Vinted zoek op “Ralph Lauren tote” zie ik er ook veel tweedehands, maar voor die prijs zou ik het misschien liever nieuw doen.

1 like

Dilling! Aankomend weekend zijn er weer influencers met 20% korting, zag dat bij in ieder geval judith noordzij voorbij komen. Ik ben lang en heb verhoudingsgewijs lange armen en dit is voor mij prima.

1 like

Koop iig niet de wol/zijde mix van dilling, daar komen heel snel gaatjes in!

4 likes

Mijn zeer lange moeder draagt altijd die van de Hunkemöller modal + kasjmier en heeft altijd nog stof over bij de polsen. Zou die eens proberen.
Volgens mij zijn die van intissimi redelijk hetzelfde maar weet die mouwlengte niet.
Maar zijn dus wel heel dun en doorschijnend

2 likes

Ja vind ik ook wel, maar voor de winter wil je dat sowieso niet per se! Ik draag mijn wolzijden met gaten wel nog steeds onder een trui. Love Dilling en volgens mij zijn de mouwen lang genoeg ja.

4 likes

Deze zijn wel mooi maar ik heb zelf twee tassen van Ralph en ik ben niet echt te spreken over de kwaliteit. Ze zijn mooi afgewerkt maar blijven niet zo goed in model, handvat gaat snel stuk enz. Dus persoonlijk zou ik deze niet aanraden

2 likes

Leuk dat jullie enthousiast zijn over Dilling, ik heb er 3 shirtjes van teruggestuurd twee jaar geleden omdat ik de stof vond jeuken :(. Alleen hun wol wasmiddel gehouden toen. Welke shirts/welke stof zijn die van jullie?

1 like

Oh shit, ben je vaker gevoelig voor wol?

Ik vind de volledige merinowol in glad breisel fijn. Ik heb ook wat shirtjes met structuur zoals de dunne rib, die kriebelen iets meer als ik ze net aan heb maar na het ‘opwarmen’ gaat dat weg. Ik ben best gevoelig voor wol, maar heb bij Dilling eigenlijk nog nooit iets heel erg vinden kriebelen.

1 like