Modetopic #4

Thanks! Het Faire Oosten ken ik wel, goeie om daar binnenkort eens te gaan kijken! Ik vind wel dat veel van die (duurzame) merken daar een beetje wat suffig zijn, vooral qua pasvorm enzo denk ik? Ik hou ook wel van meer streetwear? Ik weet op m’n 31e wel wat ik leuk vind en wat mij goed staat, maar ik kan dat vaak niet vinden :frowning: maar goeie om daar langs te gaan :slight_smile:

Ik heb nog een aanvullende vraag: via instagram krijg ik natuurlijk vaak advertenties van dingen die ik mooi vind, maar hoe kan je filteren of die merken echt totale rotzooi zijn of dat ze wel legit prima kleding maken? Heeft iemand tips daarvoor?

1 like

Misschien gaan duurzame merken sowieso vaak voor wat tijdlozere / klassieke modellen, omdat het veel duurder is om te maken (en kopen) en dus bedoeld is om langer mee te gaan?

Met streetwear bedoel je dan eerder wat ze bij Maha verkopen? Ik kan daar ook even geen duurzame varianten van bedenken, irritant eigenlijk

@boonie Ik moet aan Ganni denken bij streetwear en duurzaam

1 like

De tailleband is inderdaad niet elastisch! De rest van de broek wel overigens. Ik heb maat xl en de taille is 90,5 cm

1 like

Ik heb van Alwero zo’n bodywarmer. Gekocht in een fysieke winkel. Want heb een S gekocht ipv een M wat ik normaal draag. Heb zelf wit gekocht omdat ik dat makkelijker te combineren vindt. Zou alleen het nooit met korte mouwen combineren want als ik korte mouwen zou dragen, dan is het warm en dan is zo’n wollen bodywarmer niet zo handig. Vind het er wel leuk uitzien maar in de praktijk niet zo top.

1 like

Heeft iemand een tip voor leuke schoenmerken? Ik zoek loafer-achtige schoenen, die best chunky mogen zijn, en iets wat ze interessant maakt speciaal stiksel/zool/gespsluiting. In de Samsoe winkel zag ik leuke voor mannen met licht stiksel, maar niet in mijn maat.

Camper loafers vind ik ook heel leuk maar mijn brede voeten passen er niet in.

Bij Clarks, Bobbies, Odaje, Jonak kan je er zo vinden en dacht dat ik er ook bij zara of h&m zag maar kan ik mij niet meer exact herinneren.

2 likes

Ik vind toga Pulla leuke hebben!

3 likes

Vagabond misschien

3 likes

Bij other stories zag ik ook leuke loafers

1 like

Ik heb de Ganni loafertjes met het logo in het zilver bovenop. Ze lopen super fijn, vind het logo mooi erop en ze hebben een aparte ‘hak’ wat ik er heel mooi aan vind.

3 likes

Ik zou ook meer Fair Fashion willen kopen. Maar ik houd wel van kleur en ik vind veel van die merken toch wel meer richting de verwassen kleuren neigen.

1 like

Er zijn best wel wat merken met meer kleur - wel vaak meer basics, dus weet niet of je dat mist?
Maar merken zoals bv. Colorful Standard, Ganni, Babaa, Teym, Dedicated, Lucy and Yak hebben wel vaak items in heldere kleuren.

2 likes

Ja dat vind ik ook met die pasvorm! Misschien komt het ook door het materiaal, het is vaak katoen en dat valt natuurlijk anders dan een blouse waar polyester ofzo in zit.

1 like

Denk dat dit een vraag voor dit topic is? Ik zoek een werktas, qua model vind ik de Louis Vuitton Neverfull of Coach central tote of Willow mooi en praktisch. Maar ik wil wel dat ‘ie van heel stevig, echt leer is (en niet met print). Dus zo’n tote model, maar dan in een heel klassieke uitvoering. Ik vind die echte vintage coach tassen ook heel mooi, maar zie bijv op vinted alleen maar kleine versies in die ‘stijl’. Heeft iemand een tip? Wil er wel 300-400 euro aan uitgeven en tweedehands vind ik prima. Hoeft niet per se designer

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar misschien kan dit topic je helpen?

2 likes

Oh goeie thanks!!

En aan vullend Armed Angels en Brava Fabrics. Die laatste heeft echt goede blousen.

Maar er zijn er echt nog wel meer te noemen. Ik zou de website van when Sarah Smiles eens checken, zij heeft ook goede styleguides. Het is vooral een kwestie van styling die het soms wat “suffig” laat voelen.

1 like

Dedicated heeft ook wel kleurige kleding. En je kan eens bij Blackfish kijken (online en fysieke winkel in Utrecht) of dat een beetje je stijl is. Zij hebben zowel fair als niet fair kleding maar je kan er in de webshop wel op filteren.

2 likes