Ik heb gister courgettes, paprika en peultjes in mijn eten verwerkt en het was extra genieten.
Suggesties (mocht je daar behoefte aan hebben) : Als de plek veel zon vangt, zou je kunnen kiezen voor kruiptijm. Als er weinig zon komt, kan je kiezen voor maagdenpalm
Hier smikkelen de slakken er helaas aan, maar ik laat de laatste weken gewoon degene die ze eten liggen en ze zijn zo lief om dan niet de goede op te vreten
Ik heb een paar weken geleden een kleine echinacea geplant. Alles werd opgegeten door de slakken dus heb er een yoghurtcontainer omheen gezet om hem een beetje te beschermen. De afgelopen weken is hij wat gegroeit dus de container werd wat krap. Gister dat ding eraf gehaald, kom ik vanochtend in de tuin, halve plant weg
Maar zo makkelijk laat ik me niet verslaan. Ben opzoek gegaan naar een alternatief voor de yoghurtcontainer, en heb uiteindelijk een prullenbak van mijn vader ‘geleend’ Kom ik net in de tuin:
Take that, stomme slak!!!
Wow zijn de grote daaronder Kaukasische vergeet me moeten? Wat doen die het goed bij jou. Heb ze dit jaar geplant maar helemaal aangevreten door de slakken :(. Dus echt miniblaadjes maar.
Ja klopt! Die raad ik hier juist altijd aan als alternatief op de hosta omdat slakken bij mij zo’n beetje alles behalve deze planten opeten
misschien heb ik een hele smerige soort gekozen haha
Echt frustrerend om alles opgegeten te zien worden hè
Ik heb vorig weekend mijn border in de tuin aangeplant met verschillende planten die een zure grond nodig hebben. Ik zie dat de lupine het niet zo goed doet, heeft iemand tips? Of is dit de normale gang van zaken?
Ook heb ik al een eerste blauwe bes ![]()
![]()
![]()
Hoezee een vrouwelijk bloem op mijn courgetteplant! Heb haar meteen even bevrucht met een kwastje vanaf de mannelijke bloem, ze moeten vandaag binnenblijven dus dan maar ivf door gebrek aan bijen
Doorknippen ![]()
Ik krijg die slijmerige dingen echt niet door
Wel leuk aan dit weer is dat onze tuinkikker tevoorschijn komt
Vind m dr niet zo slecht uitzien hoor, maar uitgebloeide bloemen kan je het beste afknippen. Hopelijk krijg je dan nog wat nieuwe erbij
Ik dacht dat er aan 1 dahliaknol 1 bloem kwam, dus ik heb 4 knollen in deze veels te kleine pot gepoot.
De pot mag niet kapot. Zouden jullie 't laten zitten of een poging tot verplaatsen doen?
Als je een grotere pot hebt zou je het als geheel kunnen verplaatsen. Ik zou niet proberen de knollen los van elkaar te halen, dat gaat in mijn ervaring niet goed.
Het is wel erg klein voor 4 knollen. Heb je ruimte in de volle grond ipv in een pot? Je kunt het wel uit elkaar halen, als ik ze voortrek in een bak haal ik ze er daarna ook per stuk uit. Met een tuinschep/mes of een broodmes oid ruim los maken, en daarna per stuk er uit scheppen en meteen in de tuin of een andere (grote) pot zetten.
Dit stelt me al wat gerust! Bedankt voor de tip
Weet iemand een leuk cadeautje voor een vriend die sinds kort helemaal bezig is met een moestuin en het super leuk vindt? Iets wat in een winkel te verkrijgen is, heb het vandaag al nodig ![]()
Kweekbakjes?
Handschoenen, van die etiketbordjes waar je op kan schrijven wat er in de grond zit, rieten mandje om je oogst in mee te nemen (of onkruid in te doen), kweekkasje, insectenhotel, vlinderkastje, vogelhuisje, egelhuisje, weckpotten om dingen in te bewaren