(Moes)tuintopic (Deel 2)

Volgens mij had ze het ook over teksten op de website van Angelo die ooit eens letterlijk hetzelfde waren als de teksten op hun website.

Ze zei in haar stories “het is alsof ik mijn eigen teksten lees”. Dat letterlijk kopieren is denk ik niet aan de hand? ws laat hij zich een beetje teveel inspireren

Maar ook dit is niet altijd direct plagiaat? Als je 10 willekeurige bedrijven in een willekeurige sector zou vergelijken zou je ook iedere keer ongeveer dezelfde tekst tegenkomen. Dit zal nu met AI teksten alleen maar erger worden.

Vind het wel lullig om het zo persoonlijk te maken en erbij te halen dat meer mensen hem er niet bij wilde hebben op de Moestuinbeurs. Ik kan me voorstellen dat je ooit klaar met iemand bent, maar om dit nou zo, uit het niets, tegen al je volgers te vertellen
 Het voelt niet helemaal oké?

4 likes

Ik vind het ook een beetje gedoe om niks. Vooral over die dozen. Ik heb jaren geleden bij een totaal ander bedrijf planten in p9 potjes besteld en die kwamen ook in zo’n doos. Dat is echt niet uniek. Dat een huisstijl of opdruk met bloemen is vind ik ook niet zo uniek bij een bedrijf met dit assortiment. Het zijn volgens mij allemaal goedlopende bedrijven dus richt je lekker op je eigen zaken :slight_smile:

6 likes

Klopt, ik verwachtte eigenlijk ook dat als ik naar zijn account zou gaan ik ongeveer dezelfde filmpjes zou zien als op het account van may & june maar dat leek niet het geval. Als het echt om die doos gaat, dan denk ik joh wat zou hij dan moeten doen? Een compleet nieuw soort doos bedenken terwijl tsja vaak is het wel beter goed gejat dan slecht bedacht?

Ik vind Merel heel leuk om te volgen maar dit was iets waarbij ik dacht huh is dit echt nodig?

2 likes

Tja sprinkl ofzo voorkoopt toch ook borderpakketten in die dozen en die waren eerder dan May and June. Opdruk van angelo lijkt wel erg op die van may and june, net als zijn website. Inhoud van de pakketten is wel weer anders. Maar kan me wel voorstellen dat het heel frustrerend is als anderen (vaak) erg geïnspireerd zijn door jouw ideeën en vormgeving enzo

3 likes

Ik vind de afbeeldingen van de vaste plant pakketten en dozen ook veel op elkaar lijken. Wellicht heeft Angelo zich wat veel laten inspireren. Maar vind van Merel ook wel wat te zeggen.
Zo openlijk tot iemand wenden op zo een manier. Het gaat niet eens om haar bedrijf.
Ik bestel regelmatig bij alle 3. Maar van Merel vind ik het niet netjes.

2 likes

De dozen lijken inderdaad best op elkaar, maar eerlijk, die vormgeving is redelijk generiek? Je kan op een algemene dozenwebsite ook een plantendoos bestellen met dezelfde opmaak.

https://www.rajapack.co.uk/retail-gift-packaging/floristry-packaging/tall-postal-box-for-plants_OFF_UK_00986.html

3 likes

Oeh dit drama heb ik gemist! Wat jammer want ik vind Angelo altijd wel sympathiek (Merel wat minder), luister ook vaak naar zijn podcast. De vormgeving lijkt wel op elkaar ja, maar tegelijkertijd zijn het letterlijk planten met tekst?? Ik denk dat dat heel snel op elkaar gaat lijken :sweat_smile:

Edit: ok heb de stories van beide partijen gezien. Ik vind dat verhaal van die dozen echt ooooonzin. Toevallig heb ik vandaag zelf nog dozen gedrukt (niet in het wit, zwart is ook prima, dus vraag me af in hoeverre dat echt werd geadviseerd door de drukker) en heb ook vaker van andere plantenwebshops zoiets gekregen idd.

Vind het wel dubbel hoor
 ik vind Merel sowieso altijd erg intens en dit is echt niet netjes, maar wie weet speelt er wel meer dan alleen wat vormgeving. Maar als je in die branch zit, tjah, hoeveel anders kun je iets schrijven/vormgeven?? Maar de manier waarop het nu wordt gedaan, wat een basisschoolpraktijken zeg jemig.

4 likes

Er zitten wel twintig vogeltjes in m’n stadstuintje van 40m2, veel vinken, koolmezen, pimpelmezen, een roodborstje, twee spreeuwen, Turkse tortels, mussen en ook een klein muisje. De voedersilos zijn op dus die moet ik eigenlijk bijvullen maar er ligt voer en zaad en insecten etc door de hele tuin dus ze scharrelen echt super cute de hele tuin door :heart_eyes:

19 likes

De bosbesstruik in pot doet het bij ons heel goed! De vijgenboom dan weer totaal niet, denk dat die veel te weinig ruimte heeft in de pot. Hij is wel mooi groen, maar die ene vrucht per jaar rijpt steeds net niet.

Edit: dit is een reactie op een bericht dat tijdens mijn typen werd verwijderd.

5 likes

Sorry! Ik dacht naderhand dat ik een domme vraag had gesteld, had ik ook kunnen googelen. Maar bedankt voor je reactie! :smile:

1 like

Vraag: ik zoek van dit soort rekken voor mijn zaailingen, maar dan van iets betere kwaliteit én het moet makkelijk te demonteren zijn. Hebben jullie een goede tip? Het gaat echt alleen om de rekken, ik zet ze in mn kas neer. De kwaliteit van de hoes maakt me dus echt niets uit.

Ik vind deze van de ikea prima; https://www.ikea.com/nl/nl/p/hyllis-open-kast-met-overtrek-transparant-s99291745/

3 likes

Thanks! Ook makkelijk te demonteren?

Volgens mij zit deze alleen met schroeven in elkaar, dus als je die bewaard, moet het vrij simpel zijn. Ik heb Merel (@groenemuts op Instagram) de planken “op z’n kop” zien gebruiken zodat je een opstaand randje krijgt. En zij heeft met een ijzer boor op een aantal punten er gaten in geboord, zodat het water weg kan lopen, en dan 1 plank niet, zodat ze daar een klein laagje water in kon hebben om zaaibakken van onder water te kunnen geven.

2 likes

Ik ben onze wildcamera aan het uitlezen en kom zulke leuke dingen tegen! Heel vaak onszelf, de kippen, pimpelmeesjes net te dicht op camera maar ook reetjes, fazanten en een uil!

12 likes

Ik wil in onze tuin graag twee verhoogde bakken, heeft iemand toevallig tips voor iets van goede kwaliteit? Prijsverschillen zijn best groot namelijk. Hieronder waar ik ongeveer naar op zoek ben:

Ik heb er twee grote, via bol, lijken kwalitatief gewoon prima!

1 like

Welke wildcamera hebben jullie? Wij willen er ook graag 1 in onze tuin