Ik zou de voegen proberen er tussenuit te halen en opvullen met sterrenmos, kruiptijm of een ander heel laag kruipend plantje.
https://maandvandegroenetuin.nl/home-content/?tegel_page=claim Als je een foto stuurt van een tegel die je uit je tuin wil halen dan krijg je een coupon voor gratis plantjes twv 8 euro
(ok is misschien niet alle moeite waard maar ik was toch al tegels aan het uithalen dus alles is mooi meegenomen
)
Is deze al gedeeld?
Gratis inheems bloemzaad op te halen door heel NL
Mijn sering bloeit
De geur is zo intens! En je ziet het niet goed op de foto maar hij is echt 4 meter hoog (minstens)
De koolmeesjes hebben ook dit jaar weer onze nestkast gevonden. Echt zo leuk om ze de hele dag in de weer te zien ![]()
Ze zijn alleen wel echt luidruchtig. Zodra de zon op is begint het 'titutitutiuuuu". En dat weerkaatst bij ons lekker tegen alle omliggende gebouwen aan haha
Sinds kort heb ik een rijbewijs, en om te oefenen (en omdat het leuk is) probeer ik nu regelmatig een tripje te maken met een deelauto en de stad uit te gaan.
Volgend weekend wil ik nieuwe bloemen en planten te halen voor mijn balkon, dus ik vroeg me af: weet er iemand een leuk tuincentrum binnen een uur rijden van Amsterdam?
Extra punten als er een grote biologische afdeling is (ik wil lief zijn voor de bijen, maar bij mijn eigen Intratuin heb je echt drieenhalve slappe lavendel als biologische optie and that’s it).
@appelflauwte Primavera is inderdaad een fijn tuincentrum met alleen maar bio (en veel inheemse) planten! Het is wel een mini tuinwinkel dus verwacht geen tuincentrum Osdorp qua grootte, maar er is genoeg keus. Ik heb laatst mijn voortuin opgeknapt met plantjes van daar en ze doen het heel goed!
De boet in hoogwoud is voor de meeste mensen in deze regio echt een dag uit!
Kwekerij Morning Glory!
Zou ook vooral kijken naar kwekerijen en niet naar tuincentra als je een biologisch assortiment wi
Al mijn peulen scheuten zijn al opgevreten door de slakken… 🫤
Die van mij ook! En al mn sla ![]()
Kwekerij Sap
Luxeprobleem: Ik heb vijftien dahliaknollen gekregen en binnen voorgetrokken op een lichte plek maar ze zijn echt gigantisch. En ik moet nog een maand voordat ze naar buiten kunnen.
Ik heb niet zoveel zin om nog een maand in een oerwoud zonder ruimte te zitten binnen. Denken jullie dat ik ze vast overdag op een tuintafel buiten kan zetten en dan 's nachts binnenhalen?
Oh en onze kers is ontploft en ik geniet zó van die roze suikerspin in onze tuin.
Ja dat kan prima hoor, misschien eerst een paar uurtjes buiten om af te harden maar zou allemaal moeten kunnen zo. Het is meer dat ze echt niet tegen vorst kunnen maar als je ze bij eventuele nacht vorst binnen zet moet het goed gaan.
Ja precies dit! Dus je kan ze daar prima buiten laten staan en alleen binnenhalen als de temperatuursvoorpelling onder de 3 graden is.
Blijkbaar heb ik niet alleen slakken, heb ook een invasie aan rupsen die alles opvreten. Heb er net 10 weggeplukt (die zitten nu in een bakje met een paar geofferde blaadjes) en ik heb echt maar een kleine tuin
mn lupine hebben ze bijna helemaal opgevreten al.