Ik denk dat je het berer in de grijze bak kan doen!!
Als je ze op de goede plek knipt zijn ze meteen dood, dood door alcoholvergifting en verdrinking lijkt me zieliger.
Waarom is toch gewoon organisch materiaal? Of mag ‘vlees’ niet in de gft bak? Ik heb geen idee.
In bier gaan ze ook snel dood. En ze plakken zo ongelofelijk dat ik geen zin heb om te knippen.
Nee, dode dieren mogen daar niet in! Ik heb zelf een wormenhotel en daar mag je bijvoorbeeld ook geen dierlijke resten in stoppen.
Ik lees net dat dierenmest er ook niet in mag, maar dat hebben we wel heel lang bij de paarden gedaan ![]()
Ok weer wat geleerd, dan gaat het volgend jaar, als ik weer op slakkenjacht ga in de grijze.
Ik gooi verder nooit vlees in de groene. Eet weinig vlees en gooi afsnijsels in de grijze. Maar ik bedenk me nu ook dat veel mensen (althans zou ik doen) misschien ook stro/zaagsel van hamsters en cavia’s enzo daarin doen. Ik heb ook weleens een dode muis in de groene container gegooid bedenk ik me nu. Dat doe ik in het vervolg niet meer.
Ik gooi die prut gewoon ergens in de hoek van de tuin bij planten.
Toen ik biervallen had neergezet had ik het idee dat alle slakken uit onze omliggende tuinen dachten: joejoe ik ga ook naar de kroeg!!
Maakte het probleem alleen maar erger voor mijn gevoel?!
Oh bij mij heeft het in het terrorslakkenjaar van 2024 wel heel goed gewerkt! Je trekt er misschien wel meer mee aan maar ze gingen wel direct door naar de bar.
Ik heb zonnebloemzaadjes geplant maar nu ik ze heb overgepot naar hun eigen potje lees ik op internet dat ze eigenlijk te veel doorgeschoten zijn en ik ze beter kan wegmikken
(reddit)
Wat denken jullie, verloren kans?
Meteen buiten uitplanten, misschien blijven ze nog staan.
Ik heb een balkon dus alleen potten! En ik denk maar 1 grote diepe pot beschikbaar
Ik zou ze er allemaal tegelijk inzetten. Op hoop van zegen!
Als je ze diep in de grond zet zodat de blaadjes net boven de aarde zitten heb je misschien nog wel een kans hoor
Ze zitten nu tot hun nek in de grond! ![]()
Ja @vitaminwater dit is een hele goede tip, dan kunnen ze niet omvallen, en deze jonge scheuten kunnen dan langs de stengels meer wortel schieten!
Edit: net je vorige antwoord gemist, maar het gaat vast goed zo!
Je mag gewoon naaktslakken en botafval in de gft bak. Las hier ergens dat het niet mocht maar kan gewoon in de gft bak
Het kan vooral niet op je composthoop, dat is niet wenselijk
Op milieucentraal zie ik het nu ook staan, terwijl google eerder zij dat dierlijke resten weer niet mochten! Dan heb ik niks gezegd!
Maar niet op de eigen composthoop idd!
Ik ook!! Inmiddels een plan gemaakt voor de voortuin samen met de tuinman, ga toch voor de Piet oudolf tuin. Zal wat knaken kosten maar voorlopig moet ik hier blijven