Holy moly
Ik zou een flinke bierval neerzetten, dat is de place to be blijkbaar dus open de bar. Wat achterlijk veel zeg ![]()
![]()
Ik zou in dit geval echt een hele zak slakkenkorrels lozen… Zo jammer!
Iemand ervaring met ratten?
Wij zitten helaas in rattenrijk gebied en ze vreten mijn groenten en fruit aan helaas.
Vriendelijke manieren zoals met geur werken enzo werken helaas niet.
Ik twijfel nu over klemmen eerlijk gezegd, weet niet zo goed wat ik anders nog kan doen.
Ik snap dat dit kut is voor je tuin maar wel een hele vette foto!
hahah ik kwam in dit topic om ook ff te bitchen over slakken. ik had gewoon om wat te proberen voor mezelf eind mei een paar kleine plantjes geplant, wat zaadjes in de grond gedaan, en 3 dahlia’s.
mn goudsbloemen kwamen ff wat blaadjes op uit de grond maar zijn helemaal opgegeten, mn dahlia’s kwamen de grond uit en zijn ook helemaal afgehapt overal
teringlijertjes echt. had nog paar x escar go gestrooid maar mocht niet baten. mn vriendin had me al gewaarschuwd maar het is mn eerste jaar echt meedoen op de tuin en was al laat met bestellen en in de grond zetten dus dacht ik doe het maar gewoon.
volgend jaar gaan we de tuin opnieuw indelen en gericht planten en ik wil echt een uitgebreid antislakken plan gaan maken zonder gif want dit is toch echt niet te doen.
oja en ik had 3 plantjes (duizendblad & 2 ereprijs) en 2 daarvan zijn helemaal zielig omdat ze te weinig zon krijgen door wederik (die ga ik maar uitgraven en in een pot in de zon zetten) en de ene die het wel semideed!!! die heb ik vandaag geknakt
hahaha helemaal kut ik heb de stengel nu maar in een glas er naast gezet hoop dat wat er nog in de grond zit verder groeit en het geknakte deel in water gaat wortelen
Mijn baby broccoli’s worden momenteel aangevreten door rupsen… het kwam vorig jaar uiteindelijk ook goed met de palmkool, dus ik help de vlinders maar. Het ziet er alleen heel zielig uit ![]()
Ik heb voor mijn huis een hondenuitlaatveldje en heb daar zonder te overdrijven een stuk of 1000 zonnebloemzaadjes om het veldje heen gezaaid. Veel daarvan kwamen ook uit en groeiden al best stevig in het begin. Maar nu een paar weken later zijn ze bijna allemaal weg
Ik verdenk dat het hier ook de slakken zijn…
Ik kijk net naar buiten en ik zie dat zo’n esdoorn die ik vergeten ben weg te halen uitgegroeid is tot een boom/tak van 6 meter
ik word er echt gek van dat ik die steeds moet weghalen, maar hoe ik deze over het hoofd heb gezien snap ik ook niet. Straks heb ik alleen nog maar esdoorn in de tuin staan.
Echt zo zonde… Hier ook echt zoveel minder bloei door die slakken. Loop ik mijn best te doen om de vliegende diertjes te helpen, komen deze kruiperds de boel verstieren.
Ik hanteer de schaar om de plaag bij ons enigszins onder controle te houden, vind ik zelf de snelste methode en imo ook het meest humaan omdat ze op slag dood zijn itt gif of verdrinken ofzo… Laatst heb ik op een pad langs de rand van mijn tuin geteld hoeveel ik er had… Stukje van ca 20 meter, ik ben niet meer dan 30 minuten bezig geweest, het waren er 280 ![]()
Ben geobsedeerde plantenmoeder geworden
zo lekker smaakt het allemaal.
Mijn kolen (palmkool babybroccoli romanesco) worden ook heel erg aangevroten maar ze leven nog wel, ben benieuwd. Tomaten beginnen eindelijk te verkleuren! Bijnaa
Wat een mooie oogst!
Mijn moestuin gaat niet zo goed, heb eigenlijk alleen maar tomaatjes dit jaar ![]()
Maar mijn eerste dahlia’s bloeien wel!
Dat was vorig jaar weer een ramp haha.
En een willekeurig bloemetje wat ik elk jaar zaai ![]()
Ik dacht altijd slimmer te zijn dan de wisselteelt en zet al jaren op rij de hele kas vol tomaten, maar ik heb dit jaar echt zo’n slecht jaar ![]()
Aan de 16 planten zitten in totaal misschien 10 tomaten. Dus volgend jaar toch maar een jaar hele andere groenten erin zetten, aardappelen ofzo grapje
Volgen jullie online mensen over moestuinen? Ik vind Redleafranch (red leaf ranch) heel leuk en die heeft er net een garden tour op gezet. Lekker lange comfort video ![]()
![]()
leuk voor inspiratie (no spon)
Ja is mijn favoriete Instagram account!
Vind het echt super sneu dat ze in een korte tijd twee katten zijn verloren
Ja he ik ook arme lieve jongens
fijn dat hond Bruno in de tour zit
Same here, het wil gewoon echt niet? In mn kleine kas in mn vorige huis had ik massas tomaten van 4 planten, nu heb ik 15 planten en nog 0 tomaten geoogst???
De bladeren van mn komkommer en augurkenplanten worden allemaal geel. Heb ik ze te weinig water gegeven? ![]()
Ik denk eerder te weinig voeding.