Onder de boom accepteer ik gewoon dat het matig is allemaal, hoort er nou eenmaal bij! Vrolijke bodembedekkers als wilde aardbei en dovenetel doen het er wel redelijk en ik heb nu ook wat duizendknoop die UIT ZICHZELF naar die gortdroge plaats is gegaan en nog bloeit ook haha badass. Dus dat kan je proberen. Oh en misschien is het een goede vogelplek? Ik heb er een voederhuisje en 2 badjes staan en ook nog wat dingen in de boom hangen, zo is het wel een levendige plek ondanks gebrek aan bloei.
Cruydt Hoeck heeft ook zaaimixen voor onder de boom, je kan proberen wat dat doet als je dat dit najaar uitzaait. Zat ik ook aan te denken maar combi vogelvoederplaats + dure zaden zaaien is misschien een matig idee haha.
En ten slotte, kan je misschien kleine alternatieve plantenkwekers in de buurt vinden? Rondom mijn stad ken ik bijvoorbeeld een sociale werkplaats en een stichting voor ontmoeting die ook een (moes)tuin hebben en plantjes opkweken en verkopen. Is niet erkend biologisch maar ze kweken wel zonder gifstoffen, gewoon zoals ik het thuis zelf ook doe zegmaar.