Zou contact opnemen met je gemeente of ze er om voor openstaan dat je er een kruidenrijkgras van maakt. Anders kun je bezig blijven. Ze hebben contract met een aannemer dat het op een bepaalde manier onderhouden wordt en als er dan ineens iets anders gaat groeien zullen ze dat altijd weghalen.
Bij mij was dit het begin van het einde van mn vijg
Nooooooo. Ik herinner me wel dat 'ie vorig jaar ook geel werd… maar niet zo vroeg geloof ik. Maar gaf hij bij jou het jaar er op dan geen bladeren meer?
Ik ben niet heel goed in tuinieren maar heb vorig jaar een stekje van een vijgenboom gekregen en die doet het hier heel goed. Hij staat op het zuidoosten en heeft vorig jaar en dit jaar in begin april gedroogde paardenmest gekregen. Hij heeft nog geen gele bladeren
Hoe doen jullie het met je (moes)tuin als je op vakantie bent? Ik heb wat tomaten en bloemen in potten/bakken die wel water nodig hebben. Normaal vraag ik buren, maar die zijn nu zelf allemaal weg. Misschien heeft iemand ervaring met een goed systeem?
Ik zou vrienden vragen want er wordt geen druppel regen voorspeld na dit weekend. En mulchen of een olla in de tuin zetten helpt wel wat mogelijk.
Ik heb een familielid gevonden dat wel om de 2 á 3 dagen wil komen. Ik heb nog houtsnippers en een baal stro liggen dus ik ga ook mulchen, goede tip idd!
Pffft had een grote bestelling gedaan bij yarinde.nl. Zo goedkoop en veel biologisch! Nou bleek te mooi om waar te zijn denk ik? Veel ziet er zo slecht uit… dit zijn wel echt de ergste. Ik snap dat biologisch wat kleiner is maar hier mag ik wel een klacht over indienen toch? Weet niet of dit nog gaat aanslaan, wat denken jullie??
En die hosta die al is aangevroten door slakken pffft
Edit: heb al een klacht ingediend! Ben er echt een beetje verdrietig van. Heb echt veel geld uitgegeven want heb 43 plantjes besteld?? Pffft.
Mijn bestelling bij Appeltern zag er ongeveer hetzelfde uit, daarvan heeft meer dan de helft het inderdaad niet gered dat heb ik er toen maar bij laten zitten, maar ik zou het goed begrijpen als je het wel aankaart
Ja heb echt net een mail geschreven. Ik heb iets van 43 planten besteld en de rest ziet er wel okee uit (ook niet denderend, maar denk wel dat ze aanslaan) maar vind dit wel echt jammer. Ik heb ook wel eens vaker iets gekregen, plantjes, via online en dat zag er altijd beter uit dan dit. Ik ga iig nooit meer online plantjes bestellen (wel jammer want heb geen auto maar ja )
Ik heb online echt supergoede ervaringen met natuurlijksterker.nl! Ook biologisch en volgens mij is alles dit jaar opgekomen.
Dank voor de tip, dat ziet er ook goed uit! Goede prijs ook, eerst nog even sparen maar weer
Ja wat een tegenvaller als je zoveel hebt besteld.
Ik was wel teleurgesteld toen hoe klein alles was maar er stond gewoon dat alles in p9 potjes kwam dus dat had ik kunnen weten. En dit jaar is het allemaal supergoed gegroeid.
Wat voor plantjes moeten dit uberhaupt voorstellen? Echt heel erg balen, snap dat je teleurgesteld bent!
Aan het einde van het seizoen zie je vaak dit soort plantjes bij het tuincentrum, maar dan met hoge kortingen
Ja ik heb vorig jaar bij onze lokale kweker (wel een half uur fietsen lol) uitgebloeide vaste planten voor een euro gekocht. Die zagen er nog beter uit En dit was wel met korting, maar dat was op het gehele assortiment. En dan nog niet goedkoop genoeg om dit te verantwoorden zeg maar. Nou ja ik wacht af, heb een mail gestuurd met foto’s en de vraag of ik van enkele planten geld terug mag. We gaan het zien. Lesje weer geleerd
Er staan op mijn balkon 2 bakken met roosters waar klimop op groeit als een soort schutting tussen de balkons van de buren. Echter zit ik in een mega hete hoek en is bij de meeste buren de klimop al dood waardoor je recht bij elkaar op het balkon kijkt. Omdat de vorige bewoners en ik de bakken wel regelmatig veel water geven in droge periodes zijn “mijn” roosters nog half begroeid, maar ik zou nog wel wat meer begroeiing willen. Zou het helpen om wat mest te geven, en zo ja: wanneer?
Ik vind augustus maar een rare tuin maand, veel planten zijn te groot geworden/al uitgebloeid/omgevallen door de regen en dus weg geknipt… ik vind het voorjaar/vroege zomer veel leuker waarin er steeds weer wat nieuws begint te groeien en bloeien. Ik heb ook al veel ideeen om beplanting te veranderen en mijn handen jeuken om te beginnen met verplaatsen, splitsen en planten maar ik denk dat het nog te vroeg is. Wanneer beginnen jullie hiermee?
Nog wat plaatjes van dit jaar:
Prachtig! En dat shot met die kolibrievlinder, wooow! Ik krijg als professionele fotograaf 'm niet scherp op de foto (mijn telefoon dan wel haha)
Ik vind het ook een gekke maand… ook omdat ik nu echt merk dat mijn tuin echt heeft geleden met al die droogte. Het is nu best een dorre boel, veel dingen zijn uitgebloeid en het is allemaal een beetje… meh?
Jouw tuin ziet er prachtig uit iig
Jaa ik baal er ook van dat m’n tuin er helemaal niet echt mooi bij staat op het moment, denk vooral door de droogte. Ik heb geprobeerd geen water te geven maar ben net wel gezwicht… veel planten die het echt goed hebben gedaan heel de zomer zijn nu toch verslapt en veel grote planten zijn omgevallen etc haha waardoor het er nu niet zo mooi meer uit ziet. Ik heb net (voor het eerst in een heel lange tijd!) flink water gegeven en ik hoop dat sommige planten nog een beetje opknappen voor m’n verjaardag a.s. zaterdag
Voor volgend jaar wil ik zeker weten dat ik een flinke waterton heb en beter nadenken over wat ik op een duurzame manier kan doen tegen droogte (zoals mulchen).
Mijn Gaura’s staan nu geweldig te bloeien en de komende maand gaan de Asters ook nog open. Kunst is om je tuin zo in te richten dat je zo lang mogelijk bloei hebt.