(Moes)tuintopic (Deel 2)

Mijn app zegt overblijvende ossentong maar dat vind ik toch ook niet echt een match. Misschien laten staan en kijken of er bloemen komen? Dat is vaak makkelijker identificeren. Voor vingerhoedskruid of smeerwortel vind ik de bladeren net wat te breed en groot.

2 likes

Ik zag net eindelijk een egel in mijn tuin!!! :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts: helaas is alles ‘verhoogd’ en ondanks dat ik met bakstenen trappetjes heb gemaakt ben ik bang dat ‘ie dat niet begrijpt. Ik zat er vandaag nog aan te denken om een huisje te maken :heart_eyes:

11 likes

Ik zag dit laatst voorbijkomen.

1 like

Kijk nou, nog één verlaat Jasmijn bloemetje 🥹

18 likes

Jaaa ik ken 'm :smiley: Die wil ik gaan gebruiken :slight_smile:

1 like

Er zitten 4 koninginnenpage rupsen in mijn moestuin. Ik vind dat zo extreem leuk, ben halve dag bezig geweest ze te fotograferen met macrolens

10 likes

Omg, ik zag er een vervellen! Zo coollll

Ps. Allemaal peen planten volgend jaar, daar doet koninginnenpage graag eitjes op leggen, goede waardplant. (dus niet alles eruit halen bij oogsten)

8 likes

Er woont een kikker tussen mijn aardbeien :heart: Elke dag als ik ze sproei springt hij er verschrikt tussenuit. Dit was voor mij echt het jaar van de tuin delen met kleine dieren, zó veel leven in de tuin gehad.

26 likes

Wellicht voor iemand hier?

10 likes

Omg geweldig!!

1 like

Vorige week heb ik een egelvoerplekje gemaakt (decoratie door m’n dochter haha) en vanaf de 3e dag is hij elke dag gebruikt! Het staat bij een haag en een lage waterschaal waar ik soms al een egel zie/hoor. De buis en stenen zijn tegen katten. Er staat een bakje in met egelvoer, kunnen ze zich lekker rondvreten voor de winterslaap! Ik laat het denk ik de hele winter staan, want soms worden egels wakker uit hun winterslaap van de honger.

31 likes

Heel nice deze! En lijkt me ook makkelijker te maken dan houten huisjes. Vind de stickers ook heel erg cute. Ik vroeg me alleen nog af of er ventilatiegaten in zitten?

1 like

Ja, ik heb er wat ventielatiegaatjes in geboord aan de achterkant. Op de foto zie je ze linksachter bij die barst, toen duwde ik wat te hard met de boor haha. En ik til hem elke dag op dus dan ververst de lucht ook, dat is ook anders dan bij een egelhuisje natuurlijk.

Was inderdaad niet moeilijk te maken!

2 likes

Oh wat leuk dat hij ook gelijk in gebruik is! Wij hebben een houten egelhuisje gekregen en in november gaat onze hele tuin afgegraven worden. Erna wil ik een fijn rommelhoekje voor de egel maken en hoop zo dat we een bewoner krijgen!

3 likes

Wat zijn hogere planten (≥1,5m) die in een pot kunnen?

Ik had op mijn balkon altijd kleine planten omdat ik dacht dat dat beter uit zou komen, maaar ik ben nu meer aan het inzetten op hogere - ik heb het idee dat omdat die boven de balkonrand uitkomen er meer insecten op af komen en ik daardoor dan ook minder bladluis heb.

En het kan ook gewoon prima, mijn balkon is ~7m2 en dat is echt wel groot genoeg om er te kunnen zitten én plek te hebben om te kunnen spelen met verschillende hoogtes.

Ik heb nu: o.a. eenjarige wildbloemen en salvia in balkonbakken. Verbena in een pot (die heb ik gehad als plantje, hopelijk krijg ik zaadjes geoogst en groeit hij ook goed vanaf zaad in pot!), en duizendblad. En ik wil proberen zonnebloemen te groeien volgend jaar.

1 like

Ik zou even bij sprinklr kijken! Kun je makkelijk selecteren op pot en ook zien hoe hoog iets groeit

2 likes

Liever hout dan plastic maar onpopulaire mening blijkbaar

3 likes

Misschien zijn deze ook leuk: Zelf aardpeer kweken, zó pak je dat aan - Gardeners World

Wij gaan ze neerzetten zonder de aardperen te oogsten, dus als een vaste plant.

3 likes

Ze worden echt gigaaantisch hoog! Wel mooie bloemen

2 likes

Ja en misschien too much icm zonnebloemen maar ik vind ze leuk!

2 likes