(Moes)tuintopic

Ah hier kan ik zo van genieten in de tuin! :two_hearts:

30 likes

Wat maanden verder en er begint al steeds meer te groeien en te bloeien :heart_eyes: Er er komen heel veel insecten op bezoek! Heb al veel verschillende hommels, bijen en zweefvliegen gezien :blush: Het is niet zo netjes als op m’n voorbeeldfoto geworden, heb voornamelijk wilde bloemen mix gebruikt. Mijn tuintje is iets van 10 vierkante meter en het lukt toch om bloemen, kruiden, groente en fruit te verbouwen.

Dit is hoe het nu is:

Dit is hoe het was

En wat bonusfoto’s

39 likes

Wat een heerlijk verschil, echt zo’n groene oase nu!

4 likes

Ik vond net een zakje Zinnia zaadjes. Zou ik die nu nog kunnen zaaien of is dat te laat?

1 like

Die hebben heel lang nodig, niet meer voor dit seizoen.

1 like

Ik heb nog 2 flinke plantenpotten vrij staan buiten en ik ben opzoek naar planten (liefst met een kleurtje) om onze tuin op te leuken. Ik heb deze in de plantenpotten ernaast (impatients heten ze, heerlijk en makkelijk!) en ben dus opzoek naar iets voor hiernaast. Hoop dat iemand een leuke suggestie heeft voor deze beginneling. Ik kan de potten verslepen van schaduw naar zon en vice versa.
Screen Shot 2022-07-14 at 16.05.53

2 likes

Wat is dit voor bloem/plant/struik?

De vlinderstruik! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik durf eindelijk een beetje te plukken uit te tuin en het is zo leuk!

Oh en late reactie @Kahlo, maar:

Inmiddels zijn het er 4! En verder al een rijpe vijg, framboosjes, aardbeien, tomaatjes. Echt intens genieten deze tijd.

26 likes

wooow ik had echt geen idee dat er in ons klimaat ook echt passievruchten aan zouden kunnen komen. Zijn ze ook eetbaar/lekker?

4 likes

Het zijn wel andere dan die paarse, deze worden oranje en zijn fris zurig lees ik. Ben heel benieuwd!

4 likes

Fris zurig klinkt goed, ben benieuwd!

Im happy haha

36 likes

Hier ook een bosje bloemen uit eigen pluktuin :sunflower:

Het zijn leeuwenbekjes, zinnia’s, phlox, statice, solidago en een zonnebloem.

24 likes

Lijkt een supertomaat op de tweede foto! :smiley:

2 likes

Ik heb nog niet veel planten en bloemen in mn tuin (vorig jaar verhuisd, het enige groen wat er was waren 2 horte sia’s en kunstgras) maar ik ben wel supertrots op deze:

Groter dan mn hand!

22 likes

Huh wat zijn dit, zwarte tomaten? Fascinerend :smiley:

Ja, zwart paarsig idd. Vind ze ook echt heel gaaf

1 like

Of nog anders: zijn er hier mensen die indoor een moetuin hebben. Ik wil graag starten met iets in huis, maar vroeg me af of er dan bepaalde voorwaarden zijn (ik heb een kamer die echt veeeeeel zon heeft aan het einde van de dag en waar ik mijn was in droog dus de luchtvochtigheid zit daar ook wel snor :smiley:
Tips zijn welkom, ik heb uiteraard het internet afgestruind maar persoonlijke ervaringen vind ik ook leuk om te lezen.

1 like

Wat leuk!! Heb je ook een foto van een afstandje ben benieuwd hoe het geheel eruit ziet.

2 likes