Ik bedoel zuidwolde haha vond het binnen best wel hip eigenlijk! Maar vriendelijke prijzen idd en buiten was een walhalla
Iemand ervaring met een parasol op een hoge verdieping? Ik mag niets boven de balkonrand uit laten steken en kan dus niet met palen een constructie bouwen voor een schaduwdoek. Boren in de gevel voor een luifel/schaduwdoek mag ook niet. Dusja een parasol (of levend verbranden) is de enige optie, maar lijkt me niet zo veilig… Vroeg me af of iemand van jullie dat wel heeft en of het meevalt met de wind die er eventueel onder slaat? Ik wil hem uiteraard alleen open zetten als het niet hard waait en als ik erbij ben
Nu het zo lente-ig is heb ik best zin om weer wat leuks met het balkon te doen, maar tegelijkertijd ook niet want vorig heb ik de HELE lente en zomer last gehad van luizen… echt naar was dat, en ik hoop heel erg dat er niet nog overwinterd hebben
Het appartementencomplex hier in de buurt hebben zulk soort dingen
Oeh, dat is niet zo ver rijden voor mij. Ga binnenkort ook eens kijken!
Ja ik heb dus niks boven me waar ik het dan tussen kan klemmen, dat is een beetje het probleem
Bijna alles onkruidvrij gemaakt en lle dode takken weggehaald bij de planten. Al is het soms wel lastig te zien wat onkruid is en wat niet. Ook zeer irritant als je onkruid weghaalt en een deel plant meeneemt. Op hoop van zegen dat het nog blijft leven, haha.
Verder groeit het allemaal al als een tierelier, zo leuk! Mijn vlinderstruik staat er al twee jaar en doet eigenlijk niks. Vorig jaar kwamen er een paar blaadjes en dat was het. Ik dacht zelf om het nog een jaar een kans te geven maar ik weet niet hij lijkt behoorlijk verdroogd en verdord. Wat zouden jullie doen?
Bij de lidl heb ik nog een rode bessenstruik gekocht. Ze hadden ook zwarte bes, witte bes en kruisbessen. Was maar 2,79! Misschien nog een leuke tip.
Ja denk dat t dan zoiets wordt, dat kan ik misschien nog ergens aan bevestigen. Komt ook boven de balkonreling uit, maarja zit pal op t zuiden, mag hopen dat de verhuurder begrijpt dat ik geen zin heb levend te verbranden
Daar woon ik vlakbij
Haha ik was daar gisteren! Heerlijk geshopt!
Heeft er hier iemand goede ervaringen met het weren van slakken? Vorig jaar zijn al mijn zaailingen opgevreten, niets heeft gebloeid. Ik heb niet genoeg eierschalen om te strooien en koffiedik deed niets (en maakt de grond zuur). Heeft iemand wel eens zo’n koperen ringen geprobeerd?
Ik heb cacaodoppen en dat leek even te helpen. Dit jaar ga ik biervallen maken en ze dan verderop uitzetten. En als je een grotere tuin hebt, zou je ook een pleegegel (plegel?) van de egelopvang kunnen nemen. Egels eten slakken en je helpt er een egeltje mee
Flink afsnoeien tot 20/30 cm boven de grond. Hij groeit elk jaar weer terug
Waar kan ik kweekbakjes het beste neer zetten? Ik heb de keuze tussen de zolder (warm, in de zon tot een uur of 12) en de keuken (koeler en nooit zon).
Edit: voor zomerbloeiers, niet voor groente.
Ik ga trouwens vanmiddag naar Zuidwolde
Van cacoadoppen had ik inderdaad gelezen dat het helpt, maar je heel vaak moet verversen/aanvullen. (En dat het heel sterk ruikt haha). Een pleegegel leek me heel leuk, maar we hebben een kleine tuin en zouden het begroeide gaas nog meer dicht moeten maken. We hebben wel heeel soms een egeltje op bezoek! Over die biervallen, ik dacht dat de slakken daarin verzopen? Het schijnt ze wel heel goed aan te trekken!
Je kan slakken ook op een plek lokken en dan in de ochtend ze dan op een km van je huis uitzetten. Misschien nog iets met planten als Oost indische kers, lavendel etc.
Wat doen jullie tegen mieren?
@itakepictures en @Solsikke bedankt voor de tip! Ik heb hem gesnoeid vorig jaar. Er is volgens mij niets meer te snoeien. Miss is die ook wle grwoon helemaal verhoudt. Al is dit volgens mij sowieso een latere bloeier.
Ik zou dan voor de zolder gaan, heb het vorig jaar ook zo gedaan (tot 12 zon op zolder) en dat ging eigenlijk wel prima maar niet optimaal. Kan me dus voorstellen dat koeler + geen zon dan minder goed zou werken
Laat je wel wat voor me staan? Ik heb centen gekregen van m’n ouders
Op zolder laten kiemen en dan verplaatsen naar licht en koel als ze de eerste blaadjes hebben. Want als ze te warm staan na de eerste groei kweek je lange slungels, en die zijn niet sterk!