(Moes)tuintopic

Moge je weg geplaveid zijn met uitwerpselen.

15 likes

Iemand enig idee wat voor boom dit is (rode achter de magnolia). Hij was de afgelopen weken felrood, wordt nu weer minder en er groeien vruchten aan.

2 likes

Is het geen sierappel? Ik heb een sierappel in de tuin die rood blad krijgt en hard roze bloemen en na de bloemen krijgt ie appeltjes

3 likes

Nou misschien begrijp ik het verkeerd, maar als ik die lange sateprikkers in m’n border steek is dat niet om die kat te verwonden? Ze steken dik 20 cm uit boven de grond en er is nu simpelweg geen plek meer voor de katten om te gaan zitten poepen. Dus van verwonden is helemaal geen sprake. Plus dat je je daar niet zo makkelijk aan verwondt, als die kat wil duwt ie ze zo opzij. Dus rustig aan met deze beschuldigingen.

Die geluidsensoren hebben m’n buren ook, maar ik hoor dat zelf ook constant als ik erlangs loop dus dat vind ik geen succes.

3 likes

Deze spijkerstrips hebben wij ook idd. Werkt goed.

En ja die glasscherven van toen waren niet oké bij nader inzien, maar op een gegeven moment wordt je gewoon tot waanzin gedreven als je weer thuis komt op een zomerdagen er weer 3 mega keutels in je gras liggen te stinken en je niet in je eigen tuin kan zijn.

Houd je kat gewoon binnen of in je eigen tuin. En als je dat zielig vindt moet je geen huisdier nemen.

Geluidssensoren heb ik ook gehad, sproei ding idemdito, hielp ook niet.

1 like

Mbt die geluidssensoren: dan hebben je buren ze of niet goed ingesteld of gewoon de verkeerde. Je hebt ze namelijk ook met een frequentie die mensen niet horen naar katten wel.

Logisch trouwens wel dat als je buren zo’n ding hebben jij overlast hebt, want de katten zullen hun tuin grotendeels mijden (ervan uitgaande nu dat jullie tuinen aan elkaar grenzen/vlakbij elkaar liggen, wij wonen zelf op een industrieterrein en hebben geen direct aangrenzende buren, aan een kant maar hun tuin ligt aan de andere kant en er zit bedrijfspand tussen. Maar dan nog als die rotbeesten in de zandbak schijten waar de kinderen spelen, doe ik er alles aan ze daar weg te houden hoor)

@Mae_Mobley @Uprooted die strips doe je die dan op de bovenkant van je schutting/hekwerk? En dan helemaal rondom je tuin? Want voor 18,95 per 5 meter wordt dat best een duur grapje lijkt me? Zou wel ideaal zijn want het is bij ons dus niet volledig opgelost, maar ze komen nu iig niet meer waar de kinderen komen. Zou ze alleen liever zo goed als helemaal uit mijn tuin hebben. En als ik het zo zie zijn ze best flexibel dus zou het ook op een rond hekwerk kunnen? Wij hebben maar aan 1 kant schutting en de rest is hekwerk waar nu klimop tegenaan groeit (maar nog lang niet dicht na een half jaar).

3 likes

Ligt wel aan de leeftijd. Mijn ouders hebben zo’n ding in de voortuin, zij horen hem niet maar mijn zus, zwager, mijn vriend en ik horen hem wel :rofl:

3 likes

Ja die heb je ook. Als je ouder wordt schijn je idd bepaalde frequenties niet meer te horen die jongere mensen wel horen. Mijn schoonouders hadden er nav ons succes ook een gekocht , maar een andere dan wij hebben en zij horen hem dus niet maar iedere keer als wij daar zijn zetten wij dat ding uit :joy:

2 likes

Jullie kattenverhalen maken mij bang. Wij gaan dus binnenkort een hele fijne groene tuin aanleggen en iedereen heeft hier katten (stoor me er nu al aan, want sommige zijn ook echt ongemanierd, komen binnen dat soort bullshit). Zijn er ook manieren om ze er vanaf dag één uit te houden? Iets wat ze totaal niet lekker vinden? Strips hebben bij ons bijvoorbeeld geen zin omdat de naaste buren een kat hebben en ze daar dus wel de schutting op kunnen en zo’n piepding. Wordt wat asociaal omdat onze tuin mini is (daar stoor je de hele buurt mee zolang de heg niet is dichtgegroeid).

Bij ons is onze achtertuin goed begroeid en daar kakken geen katten, in de voortuin wel, daar is het wat minder begroeid. Ik zou als je vanuit kale tuin start dus niet alles zaaien maar ook al grotere plantjes neerzetten.
Al die dingen als cacaodoppen, lavendel etc helpt bij ons niks. Zo’n herrieding wil ik niet doen want we hebben zelf een kat en vind dat wat te hardcore. Ik weet dat ik in de voortuin met handschoenen moet werken.

En qua zandbak hebben we altijd een met deksel gehad

1 like

Katten durven niet in onze tuin te komen omdat ze bang zijn van een van mijn katers. Dus dat kun je ook nog proberen :smile:

4 likes

Maarja dan zit ik weer met een kat

5 likes

Ah dat geeft wel hoop, zo’n beetje alles wat geen steen is is straks beplant.

@anon50301661 onze schutting gaat de grond in. Het is zo’n gevangenisachtig hek (idee is dat het dichtgroeit met een mix van hedera, klimrozen, bramen, bessen en struiken, tot die tijd hebben we sterke campingvibes). Onderdoor kunnen ze dus sowieso niet. Momenteel valt de overlast trouwens mee. Hebben nu een geheel leeg onkruidveld maar ik heb ze nog niet kunnen betrappen. Zag het alleen al helemaal voor me dat we voor achterlijk veel die tuin aanleggen en het een kattenbak wordt.

2 likes

Lief! Ik ga ook ff met de buren overleggen, hun tuin grenst wel niet aan de onze maar we delen met hun over de hele diepte van onze achtertuin en hun inrit een schutting.

1 like

Leuk topic! Wij zijn al een tijd bezig om onze tuin opnieuw in te delen. Toen wij hier kwamen wonen hadden wij een behoorlijk groene tuin. Ik hou van de natuur en van een volle tuin, maar dit was te veel. We zijn nu langzaam van alles aan het snoeien / verwijderen en er is al behoorlijk veel weggehaald. Nu zijn we aangekomen bij het opnieuw indelen en beplanten van de tuin. Helemaal zin in, maar soms is het nog best lastig. Ik kijk veel filmpjes op youtube over het maken van borders. Kan niet wachten tot de tuin naar onze wens is :heart_eyes:

5 likes

Mijn tuin staat door al die regen steeds echt helemaal onder water. Blijkbaar is de afvoer van water heel slecht. Nu snap ik ook waar al die vijverplanten wegkwamen vorig jaar. Hele tuin stond er vol mee aan het einde van zomer /herfst. Hopelijk kunnen we het beetje goed oplossen.

1 like

Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het de enige effectieve methode tegen katten in de tuin is :full_moon_with_face: groetjes, iemand die alle kattenwerende maatregelen tevergeefs heeft geprobeerd

1 like

Ik woon sinds 3 maanden in een nieuw huis plus tuin.
Ik heb geen idee wat er allemaal in de tuin staat en of het gaat bloeien etc.
Heb er niet zoveel ervaring mee ook, maar ik gok dat er best wat onkruid ook tussen staat…

Wat is de beste (gratis liefst) app waar je planten mee kunt identificeren?
Heb er 1 geprobeerd, maar daar is 3 de max…

2 likes

Ik gebruik PlantNet en ben daar echt tevreden over!

Veel plezier van je nieuwe tuin en huis! Ben benieuwd wat je allemaal tegen gaat komen voor planten.

2 likes

Lees de maanemoji als een punt

3 likes