(Moes)tuintopic

Nou mijn vriend is chef-kippen, ik geloof wekelijks? Wij hebben wel mensen die op ons huis willen passen als we langer weg zijn en de buurman wil ook wel langslopen in ruil voor eitjes :smiley:

1 like

Wat een leuke kippen!

2 likes

Ah zo leuk!! Ben geïnspireerd geraakt! Weet iemand een goede webshop/ winkel voor bloembollen? Ik zie door de bomen het (bloemen) bos niet meer :smiley:

De enige echte biologische bloembollen: https://www.huibertsbloembollen.nl

3 likes

Fluwel, Peter Nyssen,de Warande. Ze zijn nu niet te koop, je plant ze in het najaar.

3 likes

Ik heb meer tuin nodig voor alle knollen en zaden die ik inmiddels heb. :sweat_smile:

21 likes

Veel van m’n planten zijn alweer volledig door slakken opgegeten :frowning_face: baal als een stekker

Edit:

@anon50301661 Score :sunglasses:

4 likes

Ik word hier ZO jaloers van, geen dahlia die hier niet opgevreten wordt. Ik had zulke prachtige en met een nacht echt tot de bodem weggevreten. :cry:

Nu alweer opgevreten?? Ik dacht dat ik nog even tijd had voor ze weer lopend(kruipend) buffet hadden :smiling_face_with_tear:

2 likes

Jep, hopelijk ben je nog een beetje op tijd met het bestrijden want het kan heel snel gaan :sweat_smile:

1 like

Ik heb ze vorig jaar ook al gepost:

https://www.google.com/search?q=Slakkenborstels&client=firefox-b-m&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjMp6eq3Ib3AhUqgv0HHZ0kD1EQ_AUIBygC&biw=360&bih=660

Ik plaats deze sinds twee jaar om mijn dahlia’s heen. Dit werkt bij mij goed. Soms nog een slak die weet over te steken via een overhangende plant. Maar dat is te overzien.

7 likes

Grrrr, heb vandaag de halve border leeggeschept want die lag volg met kattenpoep. Ik heb er voor nu satéprikkers in gedaan, wil de gaten uiteindelijk natuurlijk liever opvullen met planten.
Ik zat te denken aan lavendel, vuurwerkplant, citroentijm en ooievaarsbek. Volgens google moet dit allemaal katten afschrikken, tenzij iemand nog aan- of afraders heeft?
Als het slakken en katten tegelijk afschrikt is dat helemaal top :rofl: Dat is denk ik alleen de lavendel?

3 likes

Katten zijn gewoon echt kut ( jaaaa kom maar hoorrr met al die haat). Wij zijn onder andere om die reden verhuisd, onze vorige tuin zat dagelijks onder de kattendrollen. Ze poepten zelfs OP het gras ( ik heb het zelf zien gebeuren). En alle tips, van koffiedik, tot cacao doppen, tot saté prikkers, tot kattenschrik, knoflook, zelfs glasscherven ja, niks hielp. Wij woonden in een complete kattenghetto.
Konden onze jongste toen niet eens in de tuin op het gras laten daardoor.

Inmiddels een nieuw huis met dito tuin. Nagenoeg geheel betegeld, met een strook gras en borders ( ja shame on me maar wil gewoon in mijn tuin zitten zonder mij druk te maken over kattenpoep, geur, spelende kinderen etc.). Hoge schuttingen afgezet met spijkers, elk kiertje bedekt met kippengaas en de borders allemaal opgehoogd.
In het midden een klein soort fonteintje / watertje.

En zelfs nu!! komt er nog wel eens een kat in de tuin, om warempel luit dat fonteintje te drinken (!!! Heb je thuis geen water ofzo)… maar die wordt dan meteen weggejaagd door mij, als ik thuis werk en het door heb dan.

Sorry, dit is echt totaal geen opbeurend verhaal voor je :laughing:

2 likes

Hahaha ik dacht: oh lekker lang verhaal vol met tips :rofl:

Geen haat hoor, ik heb ook niks met katten en vind ze in m’n tuin gruwelijk irritant. Blijkbaar is onze achtertuin onderdeel van de kattensnelweg ofzo? Ze lopen ALLEMAAL dwars door de tuin. En nu hebben ze dus ontdekt dat er een heel lekker beschut plekje waar je lekker in de tuin kunt poepen :rage: Nou ik dacht het niet, ga het helemaal volplanten, is leuker voor mezelf en poepen doen ze maar in hun eigen tuin :stuck_out_tongue_closed_eyes:

4 likes

Sorry, maar waarom zit jij in dit topic als je alles wat natuurlijk is, vies vindt?
Er is een instagram account die je vast wel inspirerend vindt: @onderhoudsarmoe

8 likes

Alles? Ik vind kattenpoep vies. Het stinkt als ik in de tuin wil zitten, het is vies om in te grijpen als ik in mijn tuin wil werken, en het is gevaarlijk voor mijn (ongeboren) kinderen als ze in de tuin spelen.
Voor de rest vind ik het heerlijk om met blote handen in mijn (verhoogde) moestuin, borders en potten te werken. Of met mijn kinderen in de zandbak te spelen.

Ga je lekker?

6 likes

Ik vind die kattenstront ook heel erg vies (ook ivm onze spelende kleuter) De kat van iemand in de straat achter ons gebruikt onze lounge set als springkussen oid. Iedere ochtend liggen de kussens omver en staan er overal modderpootjes op de kussens. Ik vind het HEEL vervelend dat ik dus niet zomaar op mijn EIGEN loungebank kan zitten door ANDERMANS dier. Hij graaft ook continue plantjes uit en dan ligt de boomschors weer 2 meter ver over de stenen.

@TanteBetje ik vind de natuur helemaal prima maar een gedomesticeerde kat en diens stront is niet natuurlijk. Dus niet in mijn tuin aub.

8 likes

Hahaha ja lekker in de tuin werken en dan in de kattenstront grijpen is natuur? Is niet natuur, is ronduit ranzig. Ik kak ook niet in de tuin van de buurman om vervolgens te roepen is natuur

Zeker met kleine kinderen is dat echt geen doen als andermans kat steeds je tuin onderschijt. Schijt lekker in je eigen tuin

6 likes

Letterlijk overal ligt stront he. Die van kakkerlakken, ratten, wormen, pissebedden, egels en dergelijke is gewoon bijna niet zichtbaar :joy:
Handschoenen aan en gaan.

4 likes

Ik zweer echt bij dit ding Bekijk Pest-Tech™ PT-221 | Ultrasone Kattenverjager op zonneenergie | Kattenschrik | Marterverjager | Dierenverjager | Kattenafweermiddel | Ongedierte verjager op: Pest-Tech™ PT-221 | Ultrasone Kattenverjager op zonneenergie | Kattenschrik |... | bol.com

In onze zandbak zaten ook katten die erin poepten :nauseated_face: en het dan ook nog begraven. Gelukkig zag je de sporen goed, want kattenpoep is echt wel van een ander niveau (en potentieel gevaarlijk voor kleine kinderen) dan poep van een egel. Nu hebben we dit ding erbij staan en werkt als een tierelier. Er zit een frequentie op die je zelf niet hoort en hij laadt zichzelf op. Sindsdien geen kat meer in de zandbak en ook het hele gebied wat dit ding dekt komen ze niet meer, zelfs als hij uit staat. Ik zie ze nu alleen nog achterin de tuin, ook irritant en asociaal maar daar komen de kinderen niet en hebben we er geen last van.

4 likes