(Moes)tuintopic

Alleen voor doorbloeiers!

2 likes

Ik gebruik nu alweer een paar weken biervallen. Vorig jaar heb ik heel diervriendelijk de slakken telkens weggebracht maar dat hielp niks. Nu met de biervallen nog steeds heel veel slakken. Nu heb ik korrels gekoch, ik was eerst heel erg anti korrels maar ik heb het al lang genoeg diervriendelijk geprobeerd. Zaterdag ga ik m’n tuin aanplanten met €300 aan nieuwe jonge plantjes en dat mag echt niet opgevreten worden

2 likes

Net even heel m’n border aangepakt! Hebben onze nieuw appelboom geplant vanochtend en heb al het onkruid weggehaald. Ik heb in de huiskamer en op mijn kantoor nu een soort eigen kwekerij van dahlia’s, lathyrus, strobloem en cosmea. Dat komt dan straks allemaal in die lage border tussen de bomen (het vertekent best wel maar die border is ruim 5 meter lang dus wordt een soort pluktuin).

Sowieso zeer content nu met de peren-, appel- en citroenboom. Van de citroenen gaan we zelf limoncello maken. En in mn moestuin (niet op de foto, die staat ongeveer waar ik nu de foto maak) staat nog rabarber, aardbei, munt, aardpeer, rode ui en salie.

Echt genieten weer zo in de tuin! Kan ook niet wachten tot al m’n dahlia’s er staan en gaan bloeien.

32 likes

Wat een fijne plek!

4 likes

Wat een fijne tuin! Leuk zo! En jaloers op jouw citroenboompje. Helaas doen ze het hier nooit zo goed

2 likes

Zo leuk! Dat heb ik ook gedaan toen ik een citroenboompje had. Helaas heeft hij de winter vorig jaar niet overleefd :sob: dus bescherm hem goed tegen vorst :+1:

3 likes

Wat een heerlijke tuin, echt jaloersmakend!

1 like

Wij hebben eindelijk een nieuwe tuin en net al deze planten gekocht :fire::fire: zo blij mee, met de vorige tuin kon ik precies niets.

9 likes

Jaaa nou we moesten heb 2 weken geleden al inpakken toen het ineens ging vriezen en er mega grote hagel viel. Heeft hij gelukkig overleefd. Maar ik ga inderdaad van dat speciale doek halen nog (ook voor de andere 2 bomen, als het weer gaat vriezen terwijl alles al in de knop staat).

En lief jullie reacties. :relaxed: wonen nieuwbouw dus konden alles zelf inrichten. En we hebben expres gekozen voor al wat oudere / grote fruitbomen zodat het al lekker een beetje vult en we geen 15jr hoeven te wachten tot je een beetje boom hebt.

4 likes

Jaaaa dit wil ook… echt zo mooi :heart_eyes:

2 likes

Zo mooi! Blauwe regen heeft wel zon nodig!

3 likes

Ze groeien ook zo lekker snel!
Ik heb wel een variant met kleinere bloementrossen, maar ik ben er ook dol op. Ik heb hem in de achtertuin en laat hem over een houten stellage groeien waar de vorige bewoners een zonnedoek in hadden hangen. In 2 zomers is die al wel 800% gegroeid, had er een gekocht van zo’n 40cm hoog.

7 likes

Bij mij zitten er net wat beginnende blaadjes aan, dus het is ook nog wel vroeg. Hoop met je mee!

2 likes

Zou je een foto willen delen? Ik ben dol op inspiratie plaatjes :relaxed:

Foto’s van vorig jaar. De eerste is in bloei in juni en de tweede is eind juli.
Is wel heel anders dan die enorme trossen die je meestal aan gevels ziet. Maar in onze kleine tuin pas dit eigenlijk beter.

13 likes

Oh wauw! Zo mooi :heart_eyes::heart_eyes:

2 likes

Haha, ik was bang dat het zou teleurstellen in vergelijking met die foto’s hierboven :joy:
Maar de plant is ook nog wel heel jong. Ik geniet er iig wel heel erg van. Ook het ruisen van de blaadjes als de wind er doorheen waait.

3 likes

Vind wat jij hebt in zo’n achtertuin ook mooier staan juist, inderdaad :blush: heel leuk!!

3 likes

Clematis is heel mooi, maar wel minder bedekkend omdat het minder blad heeft. Iig in mijn tuin. Maar misschien in combinatie met is het wel genoeg. Die bloemen zijn ook zo mooi!

1 like

Ik ben begonnen met ons deels vervilte grasmat herstellen. Erg satisfying maar ook echt een rotklus! Ben al bijna op de helft met de pollen uitsteken, dan maandag verticuteren en inzaaien. Hoop dat het werkt :smile:

3 likes