(Moes)tuintopic

Ja kruiden lukt wel denk ik? Behalve basilicum… sla werkt ook goed.

Op het schaduwbalkon denk ik vooral slasoorten en kruiden, meeste groenten hebben wel iets aan zon nodig om goed te rijpen.

@Tom_Riddle, ik zou het gewoon proberen. Dan weet je of het werkt of niet

1 like

Heb ik vorig jaar ook gedaan, kreeg een mega aardappelplant! Uiteindelijk 3 mini’s gerooid haha

Geen idee of het nu al lekker gaat bloeien, maar het begin is er weer!

3 likes

Ja links met de kleine smalle blaadjes lijkt tomaat!
Editi: je weet het al haha ok laat maar

Mijn rucola van vorig jaar doet het nu nog steeds en heeft bloemetjes gekregen! En had twee jaar geleden peterselie en nu is dat ergens anders in de tuin ineens gaan groeien, zo leuk

2 likes

Heb je de ranonkels en aardbei bij een tuincentrum gehaald?

1 like

Dan ga ik bij de Hema kijken, leuk!

Perenboom! Zo blij met alles dat nu meer in bloei komt!

En de zaadjes die ik had geplant zijn er al veel ontkiemd. :partying_face:

5 likes

Ahh ik ben zo blij! Ik heb een volkstuintje en vrienden van me hadden zich ook aangemeld voor dat complex en hebben nu precies het tuintje naast mijne gekregen. ZO GEZELLIG!

Ik ben altijd een beetje aan het twijfelen of ik meteen in de volle grond wil zaaien of dat het toch chiller is om voor te zaaien. Want mijn ervaring vorig jaar was dat er met in de volle grond zaaien toch ook veel niet op komt en je met onkruid wieden dan zo moet oppassen. Hoe doen jullie dat? Toch alles voorzaaien?

3 likes

Ik had aardbeien gezaaid en de eerste komt boven. Zo leuk, ik wil ook een eigen moestuintje!

Ziet er goed uit. Wij willen ook een bak gaan maken in de tuin. Ben benieuwd wat jullie gaan zaaien.

1 like

Kijk hoe snel dit allemaal gaat! :scream: echt mega chill!

5 likes

Superleuk dit topic! Heb sinds dit jaar ook een eigen achtertuin dus ik ga ook beginnen met een moestuintje. Vriend heeft deze week alle aarde al omgespit en heb vandaag zaadjes en extra grond gehaald. Ga morgen eens kijken welke ik al kan inzaaien.

Ik zag gisteren bij de Aldi van die houten meter-moestuinbakken, ik geloof voor €13.

1 like

De aardbeien hangen in potten, maakt de tuin meteen wat aangekleder.
Straks starten met het omwoelen van de grond en dan de aardappels poten.
Hebben we toch alvast iets staan.

Tuinontwerp blijkt toch best lastig. We hebben een kort advies gehad, met hele toffe ideeen, maar omdat we het terras aan de andere kant willen, blijkt het niet uitvoerbaar.
Straks zelf aan de slag met tekenen, ben benieuwd.

Leuk gedaan met die planken met boomschors!

So excited voor het nieuwe moestuin seizoen weer! Tomaten en pepers doen het bij mij altijd heel goed :slight_smile:

Heb hier inzitten; cherrytomaten, vleestomaten, blauwe en gele tomaten, chilipepers en hebanero pepers :tomato:

Binnenkort ook weer radijsjes, bietjes en courgettes planten!

8 likes

Whuuuuutt!!

14 likes

Ja lente ui groeit dan echt hard! Doe ik elk jaar, zet ik ze ook in de tuin.

Zaadjes heb ik soms van tuincentrum, soms van de Lidl. Ligt er maar net aan waar en wanneer ik ben.

1 like

Lidl heeft idd veel keuze qua zaadjes en heel betaalbaar! Soms koop ik ze online of bij de intra als echt kets specifieks zoek. Zo wilde ik dit jaar graag blauwe/paarse en gele tomaten! Heb ik speciaal online voor besteld.

Lente uit gaat ook heel hard als je de kontjes afsnijdt en een paar dagen in een bekertje water zet. Daarna kan je in grond zetten. Zelfde geldt voor basilicum! Gewoon een random takje afsnijden en in water zetten en binnen no time gaan ze wortelen en heb je een geheel nieuwe plant zodra die de geond ingaat!

Love aan plantvermenigvuldiging :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes