(Moes)tuintopic

De roze/paarse idd. Heel apart dat de app ze niet kende :thinking:

3 likes

Weet iemand wat dat witte is? Het lijken geen beestjes te zijn maar soort schimmel?

Misschien meeldauw?

2 likes

Ik kan hier echt naar blijven kijken :heart_eyes:

27 likes

Denk ik ook ja

1 like

Prachtig! Ruiken ze ook lekker?

Ik ben er nog even voor gaan staan maar ik ruik het niet! De hommels wel want die vliegen echt af en aan

1 like

Ik luisterde net julius voorraadkast en die zei in de aflevering over sambal dat dit helpt tegen luizen. Geen idee hoe en wat, maar misschien werkt het wel!

2 likes

Lief! Gaat de merel al badderen? Wij hebben ook een mereltje die 10x ofzo de tuin in komt om wormen te eten. Helaas denkt de hond als ie buiten is er anders over en jaagt ‘m uit de tuin :frowning:

1 like

Nee, helaas. :frowning: Onze tuin wordt alleen nog gebruikt als wegrestaurant.

1 like

Ik had vorig jaar twee takken vol frambozen maar die zijn dus nu helemaal doods. Ik las net pas dat je moet snoeien, heeft dat nu nog zin? De takken lijken best houterig maar misschien hoort dat zo

1 like

Komt er niks nieuws op in de buurt van die takken? Ik heb nog nooit onze framboos gesnoeid, deze komt bij mij meestal nieuw op weer.

Edit: dit is wel een framboos die ik heb laten verwilderen, dus niet exact zicht op wat nieuwe tak en is wat oude tak is

1 like

Weet iemand wat dit zijn?

2 likes

Vijgen?

1 like

Er staat geen vijgenboom in de tuin dus dat denk ik niet, er liggen er heel veel op de grond maar zie niet echt een plant waar ze vandaan komen. Dacht nu net zouden het een soort knolletjes kunnen zijn, maar weet het niet

Anders even via de plantnet app zoeken wat het is
Plantnet geeft zomerlinde aan

1 like

Goeie tip, ik had nog geen app die ook tuinplanten kan herkennen. Het is een vroege sterhyacint.

2 likes

Ik heb een kleine rabarber plant gevonden in onze tuin, er lagen bladeren op en staat wat in de schaduw van een boom. Hij is nog echt heel klein. Rabarber hoort nu al groter te zijn, toch?Ik heb nu de bladeren er af gehaald en hem wat compost gegeven - kan ik nog iets anders doen om toch nog een goede opbrengst rabarber te krijgen dit jaar?

3 likes

Oh nee hoor, die kan nog wel explosief groeien in korte tijd! Komt goed. Groeit bij mij als onkruid :sweat_smile: ik wilde ze uit mijn tuin, maar blijft toch telkens terug komen.

Wel ooit geleerd dat je niet meer moet oogsten na 21 juni. Dan wordt er van een bepaalde stof te veel aangemaakt waardoor het giftig kan worden.

4 likes

Dank jullie! @Koda
Oké dan moet ik wat vertrouwen hebben. Hou echt van rabarber, kan niet wachten :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes