(Moes)tuintopic

Ik heb zonnebloemen maar ze zijn zo lang. Wordt dit nog iets of kan ik beter opnieuw beginnen? Ik heb er eentje die niet heel lang is geworden en het normaal lijkt te doen. Zijn van die zaadjes van de appie.

Zonnebloemen worden toch heel lang? Ze zien er goed uit, maar staan met veel in een klein potje. Ik zou ze nu buiten planten op hun definitieve locatie. Over 3 dagen is het ijsheiligen, dus dat gaat prima!

3 likes

Ik heb ook een paar van die lange, je kunt dus prima een deel van de steel onder de grond stoppen? Ging in het begin veel te hard op de warme zolder

1 like

Jaa kan prima, uit die stengel komen vaak ook weer nieuwe wortels, mijn zonnebloemen werden vorig jaar binnen no time drie keer zo dik en sterk (en hoog) toen ze eenmaal buiten stonden :heart_eyes:

1 like

Ik had dit ook! Heb ze vorige week buiten diep in de grond gezet en je merkt het verschil nu al!

Heb vandaag voor ontbijt (boerenkool), lunch (spinazie, bosui en mint) EN diner (bok choi, coriander en ui) uit de (container) tuin gebruikt. Kijk zo uit naar de rest van het seizoen.

7 likes

Heb je uiteindelijk nog een keuze gemaakt? De plannen van mijn vriend om een stel pallets in een bank te transformeren willen nog niet zo vlotten dus ik zit nu ook naar tuinbankjes te kijken. De lanterfant liv ziet er heel fijn uit, alleen met dat max draaggewicht van 110kg betekent in praktijk dat ik er nooit met iemand anders op kan zitten…

Oh ik zag ook deze trouwens:

Lijkt een hele goede aanbieding (ben hier super gevoelig voor…), maar kan geen recensies vinden of dat merk ergens anders dan hier op de site.

3 likes

Heeft er iemand ervaring met het aanleggen van een vijvertje?

Hier groeien alle tomatenplanten als een malle, morgen uitplanten in de kas thuis en in de kas op de moestuin. Denk dat ik daarna nog wel zo’n 20 planten over heb, beetje te enthousiast gezaaid… :stuck_out_tongue:

3 likes

Waar bestellen jullie wormen?

1 like

Ik heb de Lanterfant Liv en mijn man en ik drinken er elke avond samen koffie op. Samen zijn we echt wel zwaarder dan 110 kg en ik heb geen seconde het gevoel dat we te zwaar zijn. Tis echt een stevig bankje waar je heerlijk op kunt zitten en liggen.

2 likes

Niet echt met het aanleggen, maar heb wel al 30 jaar een vijver. Vandaag toevallig nog een lek geplakt :sweat_smile: Wat wil je weten?

1 like

We hebben uiteindelijk bij Kees Smit (wat een naam) een bank gekocht. Kan hem niet meer vinden, maar het is een groene driezits loungebank van ongeveer 500 euro. Hebben in de winkel op de lanterfant gezeten en dat vonden we een prima bank, maar niet een om echt onderuit in de tuin te zitten.

1 like

Ik wil graag weten hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Waar moet ik rekening mee houden? Hoe diep moet het zijn voor een gezond ecosysteem?

Het idee ligt er al heel lang, maar ik zit behoorlijk aan te hikken tegen het uitvoeren.
Op Youtube en Pinterest lijkt het op zich vet makkelijk, maar weet niet zeker of dat ook echt zo is.

Ah, daar kan ik je geen antwoord op geven maar ik vind dit een hele fijne site

Ik koop hier eigenlijk al mijn vijverspullen, en ze zijn altijd super behulpzaam dus als je vragen hebt kan je zeker bij hen terecht!

2 likes

Heeft iemand tips tegen bladluis?
Mijn roos heeft bladluis.
Nouja een van de twee rozen :thinking:

Weet niet of je er iets aan hebt, maar ik heb brandnetel thee dat helpt op sommige planten en een mengsel van ingetrokken ui, knoflook en hete peppers dat op andere planten helpt.

Bij weer andere helpt niks. :woman_shrugging:

4 likes

Lieveheersbeestjes. Daar kun je larven van kopen, helpt heel goed

1 like

Blijven die hangen? Bij water geven bijvoorbeeld? Of krijg je er zoveel dat het niet veel uitmaakt wanneer er een paar wegvliegen?

2 likes

Als er genoeg eten en schuilplaats in je tuin is dan blijven ze wel!

2 likes

Klootzakken

3 likes

Ja ik ben ook al met een spray in de weer geweest vandaag.

1 like