(Moes)tuintopic

Ik zou meteen denken dat het niet deze bij kan zijn, maar die bladeren zien er wel zo uit. Van bijen kan ik veel hebben, dus ik ga zeker niet bestrijden.

Gister m’n tuin behandeld met aaltjes en kwam ook een wandelende taxuskever tegen in m’n keuken.

2 likes

Oh zou t al herfstanemoon kunnen zijn?

1 like

Kan idd! Van mijn anemoon planten bloeit er nog maar 1, de anderen zien er uit zoals jouw foto. Maar ik weet eerlijk gezegd niet meer welke soorten ik geplant heb afgelopen jaren

1 like

Ik heb Ini’s vlog altijd maandag op de achtergrond aan tijdens admin uurtje. Ze die van afgelopen week aan vond het zoo sneu dat alles is verwoest. En dat ze er zelf nog niet is.

Kijken jullie nog andere tuinvlogs? Naast Ini kijk ik ook Mari’s Kitchen & Garden. Ze vlog in New York, deels ook in containers, en post elke zondag een progress video.

2 likes

:sob::sob::sob: ik was zo blij met mn groeiende stokrozen en heeft een slak em precies daaar opgevreten.

Zo zonde :pleading_face: zal ik em maar afknippen? Hij groeit niet meer ben ik bang

3 likes

Spalken met een een ijsstokje oid en plakband, heeft bij mij weleens gewerkt!

2 likes

Ik zou m inderdaad proberen te spalken!

Ik had in maart een zakje aubergine zaadjes gekocht en 3 bij elkaar geplant zodat ik 3 planten op 1 stuk heb. (Had gelezen dat dit kon) steeds naarmate hij verder groeide vond ik hem zo anders dan die van mijn naaste tuintje. Toen ik later nog eens het zakje ging bekijken bleek dat ik lange aubergines gekocht had haha.
Heb daarom pas nog een bol aubergine plant gekocht zodat ik die ook wel had. Maar ga komend seizoen veel joekels van deze krijg:

Vind hem echt prachtig. Heb al wel 3x stekels in mijn vingers gekregen :smiling_face_with_tear:

28 likes

Ik geniet zo van onze tuin. De bewoners voor de vorige bewoners waren gek op tuinieren en het is echt mooi, maar nu wel verwilderd (vind ik juist leuk). Knalroze hortensia’s, een magnolia, een mooie rozenstruik. Alles bloeit ook na elkaar. We wonen midden in een stad maar er komen vaak leuke vogels op af. Nu zit er weer een duif zich vol te vreten aan aalbesjes.

18 likes

Mijn tuin is een soort oase geworden voor bijtjes en vogels. Ik geniet er zo van. Heb nu koolmeesjes, pimpelmeesjes, huismussen en heggenmussen in de tuin. Maar ik wil nog wel meer soorten lokken haha.

De koolmeesjes en huismussen zitten ook in de nestkasten die ik heb opgehangen :smiling_face_with_three_hearts:

17 likes

Heerlijk is dat hè? Ik heb niet superveel vogels omdat er veel katten zijn in de buurt. Vlaamse gaaien durven nog wel te komen. :sweat_smile: Die maken wel flink wat herrie soms.

Toen ik dit huis kocht stonden er in de voortuin alleen strakke buxusstruikjes, en toen die ten prooi vielen aan de buxusmot heb ik ze meteen verwijderd.
Daarna heb ik op allerlei plekken bijenmix-zaadjes gestrooid. Nu is het wat wilder, staan er allemaal bloemen waarvan ik de naam niet eens weet, en is het een komen en gaan van bijen en vlinders. :heart:

13 likes

De katten van de buren deden laatst een paar keer een poging om in de tuin rond te lopen. Heb kattenschrik gestrooid en ze niet meer gezien haha. Heel snel oprotten bij mijn vogeltjes! :pouting_cat:

1 like

Heeft iemand hier ook sla dat de lucht inschiet? Ik daxf dat het een rijtje zou worden maar het is bijna een soort vage plant aan het worden.

1 like

Het eerste (mini)bosje uit mn pluktuin :smiling_face_with_three_hearts: (na de narcissen/tulpen/alliums etc)

64 likes

Mooie kleuren!

1 like

Heel mooi!

3 likes

Waaaauw! Zo mooi! :heart: :heart_eyes:

3 likes

Late reactie, ik lees bij. In mijn buurt staan er een aantal maar ze blijven echt niet mooi. Ze gaan snel stuk bij harde wind en ze verkleuren heel erg, sommige stukken lijken een soort van weg te rotten. Ik zou het niet aanraden!

Edit zelf ben ik naar deze aan het kijken https://buurjongens.eu/

Ik wil ook geen strakke muur in de tuin maar zo organisch mogelijk (nu staat er niks) en dit is echt een goede optie voor ons!

3 likes

Mooi zeg!

1 like

En @itakepictures het heeft gewerkt :heart_eyes: hij leeft nog en groeit verder! Super blij!

5 likes