Oh thanks! Die ga ik opzoeken. Vind dat ook telkens een lastige afweging, kies je voor de praktische oplossing of voor een mooiere oplossing
Ja haha snap ik, ik vind dat ook lastig. Ik heb vorig jaar alles direct gezaaid en dus in rijtjes, zodat je ziet wat onkruid is en wat niet, en het is qua onkruid verwijderen ook veel makkelijker. Maar het is wel saaier dan een tuin waar alles wat meer door elkaar heen staat. Wat die siererwten betreft vooral zorgen dat er genoeg is waar ze zich aan vast kunnen grijpen. een bamboestok an sich werkt niet goed, het moet echt iets kleiners zijn zoals gaas of een raster van touw.
Leuk! Bij sommige zonnehoedsoorten is het wel zo dat je pas in het tweede jaar bloemen krijgt, dus dat ligt dan niet aan jou of zo
Vorig jaar greep ik mis, maar nu heb ik eindelijk de kweekbak van de Action!
Iemand ervaring hiermee? Ik wil er in zaaien en deels al gepotte kruiden in doen. Hopelijk heb ik zo ook minder last van slakken en spinnen
Ja ik heb deze ook! Mooi stevig en prima hoogte wel. Verder was mijn moestuin avontuur vorig jaar geen succes maar dat lag niet aan deze bak.
Ben je met voorzaaien eerst binnen begonnen of meteen buiten gezet?
Ik heb net verse pinda’s opgehangen en een extra voedersilo neergezet met zaadjes en meelwormen en er zitten nog steeds geen vogels bij. Duurt lang.
Ik had een paar weken geleden super veel vogels in de tuin en toen ineens weken bijna niks?? Nu nog steeds niet trouwens. Echt stom
Ik had alles meteen buiten gezet, geen idee of dat nog uitmaakt voor het succes. Oh en ik heb met houten platen de bak opgedeeld in vierkanten/rechthoeken. Dan is het een beetje dat makkelijke moestuin idee.
Ow ja dat kan ook nog. Heb z’n boek, dus ik zal even kijken.
Omg yes het werkt. Het is nu een komen en gaan van koolmeesjes en musjes. Vind het zo grappig om te zien dat de koolmeesjes meteen weten hoe die nieuwe voedersilo werkt. Ik ga de hele dag voor het raam zitten.
Kan je direct hier aan mee doen!
Ik heb vandaag een extra witte aalbessenstruik en een klimroos gekocht! Mijn moeder (die een hobby plantenkwekerij heeft) heeft me laatst heel veel gebracht om bij ons tussen de bomen te zetten. Cylcaam, bosviooltjes en bosanemonen. Ben zo benieuwd en zo blij wat kleur en swung te geven aan de eerder zo saaie tuin die vooral ingericht was op maximale privacy
Bedoel je een specifieke plant? Want het zijn allemaal winterharde, vaste planten dus kan zeker!
Eigenlijk is de herfst heel geschikt voor aanplanten want dan heeft de plant weinig water behoefte en vriest het niet! Dan kunnen ze eerst de wortels goed aanleggen voordat de zomer weer begint.
Hebben er mensen een liguster vulgaris atrovirens? Een ‘wintergroene’ ligusterhaag? Wij gaan een stukje lelijke schutting vervangen maar weten niet hoe wintergroen hij echt is
Ja wij! De volwassen struiken die hier al jaren zijn blijven vrij groen. Als het echt lang vriest dan verliest hij wel wat blad, maar hij is nooit echt helemaal kaal geweest sinds we hier wonen. Soms kan je er zo een beetje doorkijken, maar ik vind het best prima (beter dan haagbeuk of beukenhaag). We hebben ook een nieuwe rij aangeplant aan de andere kant, maar die zijn nog te klein om echt iets van te kunnen zeggen. Ik heb goede hoop!
Ik zoek eigenlijk een soort van plank voor aan de muur in de tuin. Er zit ook een soort van kapstokje aan vast waar je eventueel schepjes en dergelijke aan op kan hangen. Heeft iemand zoiets nog gezien de afgelopen tijd?
Echt zo heerlijk hoe de tuin weer tot leven komt. De mussen hebben al een vogelhuisje gevonden en ze zijn blijkbaar dol op de vogelpindakaas met bosbessen
Voel me af en toe echt een crazy bird lady haha, maar het is zo leuk om al dat gekwetter in de tuin te hebben.