Ik ben nu zaadjes aan het ontkiemen van ananaskers, paprika, artisjokken en thunbergia. De artisjokken zijn al goed aan het uitkomen en de paprika komt nu ook, maar die andere twee duren al een week en er gebeurt nog niks. Ik ben echt veel te ongeduldig hiervoor.
Ik ken het.
Had laatst iets gezaaid en begint nu te ontkiemen.
Duurde een week voordat er iets gebeurde.
Wilde de hele boel alweer weggooien
Vorig jaar duurde de ananaskers bij mij echt 1,5 maand. Had er niks meer van verwacht, en opeens kwam er toch iets boven
Ik heb precies het zelfde! Pimpelmees die de hele tijd tegen het raam vloog. Heb dit raam maar even afgeplakt tijdelijk. Arm dier
Goed om te weten haha! Ik ontkiem ze in een koffiefilter op aanraden van mijn vriend. (Hij doet dat vaker, heeft ook een hele lichtinstallatie in de kelder, waardoor we de hele winter door basilicum, poblanos en tomaten hadden godallemachtig)
De artisjokken kwamen na 4 dagen al uit zelfs.
Ananaskers duurde bij mij ook lang. Dat ik dacht ‘oke laat maar gebeurd niks’ en er geen aandacht meer aan besteedde, maar kwam toch goed en gaf daarna wel heel lang vruchtjes!
Oh wat veel! Die dingrn groeien ook vet snel. Voor je om denkt heb je halve takken die je eruit moet trekken, heel irritant. Heb je al een schoffel?!
Vandaag de hele dag in mn moestuin gewerkt en wat is dat toch leuk om te doen heb heel veel opgeruimd en ammi, daucus, 4 soorten ridderspoor en dille gezaaid. Morgen nog wat bietjes, wortel en mais zaaien en verder met opruimen.
Mijn trots deze dagen, tomatenplantjes die misschien wat aan de grote kant zijn voor dit moment van het jaar en twee extra rabarberplanten om te voorzien in mijn behoefte aan rabarber
Ja het is de eerste keer, dus ik heb verder ook geen antwoord op je vragen Ga morgen even kijken hoeveel ruimte ik er ong voor heb en dan zie ik het wel hoe veel daar past
Is rabarber goed te telen in een pot? Het ziet er op je foto namelijk goed uit maar ik las wisselende verhalen online. Dus had het zelf als optie geschrapt.
Oh ik heb ze zo gekocht en al in de volle grond gezet!
Ze zien er goed uit! En als je ze uitplant kun je ze evt wat dieper in de grond zetten (tot halverwege steeltje oid?). Ik heb mn zaailingen die te lang waren geworden bij het verspenen tot de blaadjes in grond gezet.
Ik heb dit jaar weer een volkstuintje . Ook echt een topplek in de zon. Vorig jaar deed ik het met vrienden en hadden we totaal geen planning/idee, dus dit jaar heb ik een planning en zaaischema gemaakt. Ben heel benieuwd hoe het gaat uitpakken.
En weet iemand wat dit is? Staat in een bak op mn balkon. Ik denk robertskruid?
Ja dat had ik ergens al gelezen, goede ervaringen mee dus? Ik bedoelde meer dat ik ze nog tot ijsheiligen binnen wilde houden, en ze dan misschien al wel erg groot zijn om binnen te houden. Al las ik dat je bij kweek in de kas je tomaten ook al wat eerder naar buiten kan doen, heb jij daar toevallig ervaring mee?
De fazant die ik laatst in de schemering had gespot, zit nu overdag ook regelmatig in de tuin. Helaas zit ie dan een beetje verstopt en als je langsloopt raakt ie totaal in paniek en vliegt ie met veel lawaai weg. Schrik me een ongeluk elke keer!
Bij de action hebben ze hele fijne voorzaaibakken op het moment.
Stevig plastic, dus het vergaat niet binnen 1 seizoen in mijn kas.
Net nog 4 bijgehaald, kan ik vanavond mooi nog wat bonen en kolen voorzaaien!
Ik heb ze altijd zelf pas na half mei naar buiten gedaan (maar ik heb ook geen kas). Zou zelf misschien nog tot eind van de maand wachten? Dan kun je wel een beetje zien wat er grofweg voorspeld word qua weer voor 2 weken en zit je al op half mei. Zou ze denk ik wel verspenen naar individuele potjes zodat ze wat meer ruimte hebben om te groeien.
Thefrenchiegardener op Insta is leuk! Hij heeft zo’n heerlijk Frans accent in zn Engels ohja en hij vertelt ook over plantjes
Ik zou de hele dode blaadjes eraf plukken en hem gewoon z’n gang laten gaan. Eventueel wat plantenvoeding geven. Mijn Oleander leek twee jaar terug ook overleden en die kreeg toen in de zomer toch weer mooi groen blad en het jaar erna weer bloemen.