(Moes)tuintopic

Over ongedierte gesproken, worden vruchten veel gegeten door bv vogels of slakken of egels? En wat doen jullie daartegen? Ik heb de kersenboom die eerst in de tuin stond weggegeven maar heb daar bijvoorbeeld nooit een kers van gegeten omdat de vogels de onrijpe al aten en er dus nooit een rijpe kers is geweest :cry:

Voor onze aalbessen en aardbeien hebben we netten.

1 like

Zo leuk om al jullie tuinen te zien!
Ik ben van de week maar eens begonnen met een mini moestuintje in potten.


Hier zie je cherrytomaten, courgette, aardbeien, een kruidenpot met peterselie waar ik nog munt en basilicum in wil hebben, en ik heb radijsjes gezaaid.

7 likes

Kan ik nu nog beginnen met wat kruiden te planten in potten thuis, of ben ik daar al te laat mee? Ik dacht aan dingen als munt en basilicum.

Dat kan nog prima! Daar ben je nog niet te laat mee. Pas in september/oktober zou ik het je niet meer aanraden.

Bij mij komen de eerste aardappelplantjes omhoog!
Hoe kan ik eigenlijk een foto delen hier?

1 like

Thanks! Je kunt een foto delen door bij het schrijven van jouw antwoord in de bovenste balk op het pijltje te klikken. Dus je krijgt eerst de tekstballon etc. en dan als 9e icoontje het pijltje. Dan kun je een foto uploaden vanuit jouw fotobibliotheek.

Ik weet niet of jullie het filmpje zo kunnen zien…
Vorig jaar een veenmollen plaag op ons complex, helaas lijkt het er op dat het dit jaar weer zo is. Deze eikel heeft een meloenpeer plantje gesloopt. Op het filmpje had ik hem al onthoofd, toen ik later langs liep zag ik dat hij nog steeds lag te spartelen…

1 like

@Zomerjas die dingen zijn toch niet van deze planeet joh bah

Mijn aardbeien plantjes groeien enthousiast. Gaven jullie zaailingen het eerste jaar al vruchten?

1 like

@Zomerjas wat balen! Is daar iets tegen te doen?

@Haai bij mij vaak niet, maar het kan wel. Jaar 2 en 3 doen ze het het beste.

Ik wist dus echt niet wat ik bij een veenmol moest verwachten. Op plaatjes oké maar op bewegend beeld :scream: wat creepy en dan ben ik nog wel een natuurliefhebber…

Ik heb eindelijk mijn moestuin ingericht! Oa. Aardappelen, spinazie, stoktuinbonen, aardbeien, courgette, sla, radijsjes en wortels. Geen idee of het gaat werken alle allemaal want het staat best dicht op elkaar. De aardappelen komen al mooi uit dus ben benieuwd!

11 likes

Whuttt er groeien al kersjes aan de boom!! Zo nice haha. En echt een shit load aan peren begint te groeien. Een paar nectarines maken een begin. De aardbeien gaan echt al goed. Ben benieuwd over paar weken voor die aardbeien. De rest duurt nog wel ff wat langer :see_no_evil:

6 likes

bij mij de peren en de perziken ook! de appels alleen nog niet… zo leuk om meerdere keren per week wel veranderingen in de tuin te kunnen zien :heart_eyes:

1 like

Het begin van de kers :dancer:t2:

10 likes

Hier zit de kersenboom vol met bladluizen… :frowning:
Hoop dat hij er weer een beetje bovenop komt.

Hoi Mede- tuinierders. Weet een van jullie welke plant dit kan zijn (zie foto)? Ze groeien overal in mijn tuin en heb ze even bij elkaar gezet. Mijn plant.snap app kon er niks van maken :thinking:

Edit: ik kom hem ook niet zo snel vinden in mijn onkruidboek!

Doet mij denken aan salie, dus misschien familie?

1 like

Lijkt op vergeet-me-nietjes.

2 likes

Het krijgt allemaal wel voldoende water :stuck_out_tongue:

1 like

in het blad van mn perenboom zitten gaatjes. ik zie geen luis… alleen kleine oranje spinnetjes. Moet ik hier war aan doen ?

1 like