Ja wij hebben bij Topgazon besteld! Werd op de opzit neergezet en ligt er nog mooi bij
Hoe bewaren/verwerken jullie oregano? Ik ken de methode om kruiden in boter/olie in ijsblokjesvorm in te vriezen, maar kan niet goed vinden of dat voor oregano ook werkt. Ik denk dat ik ga proberen om een deel te drogen, maar misschien hebben jullie nog tips?
Whahahahaha mijn man ging gisteren in het donker gras bijzaaien, heeft een half pak graszaad op een stukje van 40x40cm geflikkerd. Mijn god.
Top! Heb je toen dezelfde dag gelegd of een dag erna?
Het was midden in de zomer dus diezelfde dag! Maar volgens mij kon ik ook een dag selecteren om te bezorgen dus was het redelijk flexibel
Haha mijn citroenboom heeft dezelfde status op dit moment. Het is natuurlijk nog niet echt warm geweest, dus ik heb hem voeding gegeven en ik laat hem in de zomer staan en als hij dan niets heeft gedaan gaat hij weg.
@Jenn Dat werkt prima! Drogen is ook heel simpel, gewoon meerdere takken aan elkaar knopen en ophangen in een (paar) bosje(s). Je kan er ook een olie van maken, dat gebruik ik vaak als garnering op een soepje, pizza, over shakshuka etc. Je verwarmt zonnebloemolie tot 50 graden, daarna doe je de takjes oregano erin en draai je het vuur uit. Dat laat je een half uurtje trekken en dan doe je de takjes weg. De olie kun je invriezen, in de koelkast bewaren of gewoon buiten de koelkast zoals je olijfolie bewaart.
Groene takken zijn nog in leven, wat bruin is is dood en kan je wegsnoeien. Verder lekker veel voeding geven en op een warme zonnige plek zetten dan moet hij het weer gaan doen.
Top dankjewel!
Ja hoor, hogedrukreiniger is life. Ik zou het gewoon proberen. Je hebt tegenwoordig ook speciale opzetstukken voor hogedrukreinigers specifiek om tegels te schrobben.
Ja zeker! Wij hebben het toevallig gisteren weer gedaan en het is echt een wereld van verschil.
Ik heb dezelfde soort stenen en je ziet wel echt verschil na het schoonmaken met de hogedrukreiniger! Maar let wel op dat je niet te hard/dichtbij doet want soms laten die kleine steentjes een beetje los (tenminste, dat was bij mij het geval).
Er zijn ook opzetstukken voor de hogedrukreiniger te huur om je terras te boenen:
Ik had een goed groeiende ridderspoor in mijn tuin staan, waar ik heel trots op was, en er is nu iemand op gaan staan. Denk niet dat ie het gaat redden. Het doet echt pijn haha
Omggg! Wat bijzonder om te zien zo! 🥹
Omg wat leeeeeuk. Hoe heb je zo’n kast opgezet? Kan ik dit ook?!
Samen met mn man heb ik een extra border in onze tuin gemaakt (was eerst terras).met klinkers die we nog over hadden. Was best een leuk klusje (metselen etc). Vandaag gevuld en nu kan ik eindelijk planten gaan kopen
Leuk! Wat ga je er neerzetten?
Ik geniet echt van mijn tulpen in de tuin. Baal zo dat door de regen de blaadjes vallen. Ik heb er zo’n 60 gepoot in het najaar, 20 van ieder, de meeste waren met een mini erlangs uitgekomen. Zo schattig! Ik ga ze niet opgraven, ik kom bij vele door de groei van andere planten en bodembedekkers er ook niet meer bij. Dus eens zien wat er van terug komt volgend jaar. Ga in het najaar denk ik wel nog nieuwe poten, er zijn nog zoveel leuke soorten.
Prachtig! Uitgraven is ook echt niet nodig. Wel straks de toppen afknippen na de bloei en dan alles dood laten gaan. Bruine bladeren weghalen.