Het is een schaduwborder, dus het word een mix van varens, wat gras, vingerhoedskruid, monnikskap, astilbe en nog een struik
Oh dankjewel voor de tip, ga ik daar vandaag even mee aan de slag want vele zijn dus nu hun blad kwijt door de regen…
Even voor de zekerheid: je weet dat monnikskap en vingerhoedskruid giftig zijn? Dus voorzichtig met aanplanten.
Ja! Ik twijfel ook wel of ik ze ga planten omdat we een jong kind hebben, maar ik denk dat het volgend jaar wel kan (en dan een beetje achterin de border)
Ik heb geen kat dus geen idee: wat is de link tussen teken en bladeren?
Heeft iemand enig idee welk onkruid dit is? Mijn hele border is ermee bedekt (en gisteren al super veel weg gehaald)
Jaa leuk he! Het blijft bijzonder dat een ienieminie zaadje een plant wordt waar je zoveel van kan oogsten.
Ik ben vannacht teruggekomen van vakantie en alles is zoo hard gegaan in een week, niet normaal!
En ik ben heel trots op m’n witte asperges. Dit is maar een klein deel, de rest ligt bij m’n moeder (we delen de moestuin)
De slakken vinden mijn plantjes te lekker. Weer een courgetteplant onthoofd… gewoon overdag ook nog eens
Maeh. Hier ook! Courgette en peultjes. Doe nu twee keer per dag een check.
Na de regen van gisteren zijn het er weer explosief veel hè?
Ik gebruik Plantnet en die geeft aan de chinese anemoon. Maar kan zo ook wat anders zijn. Vaak helpt het in zo’n app om 1 blad/bloem als foto te gebruiken.
Ik denk ook Anemoon. Lekker laten staan, prachtige hoge bloemen aan het eind van de zomer. Vind het altijd een cadeautje dat er dan nog wat bloeit.
We hebben een grote tuin en daar stond al een overdekte ren in! We hadden drie zilverpel friese hoen en nu dus ook geelwitpel. Worden echt heel mooi als ze volwassen zijn!
Oh zo gezellig!! Kippen lijken me echt zo leuk om te hebben.
Ik fantaseer er nu al over om als onze kinderen groter zijn het speelhuisje in onze tuin weg te halen en op dit plek een kippenren te maken. Detail: ik ben eigenlijk bang voor vogels. Misschien kom ik daar dan eindelijk overheen .
Bij toeval kwamen we er vandaag achter dat er een eend een nestje heeft gemaakt in onze tuin, die grenst aan een slootje. kan niet wachten op de baby’s haha
Vraagje voor iemand die hier misschien een beetje verstand van heeft, ikzelf namelijk 0 en daardoor geen inspiratie! Maar voor de tuin zoek ik klimplanten, die gaan bloeien met een bloemetje. In de winter ook groen blijven en niet giftig voor kinderen. Het is gedeeld met de buren, dus via hun kant veel zon, aan onze kant van het gaas meer schaduw. Iemand enig idee?
Hoe dicht wil je het hebben? Veel mooie klimplanten groeien nooit helemaal dicht volgens mij. Klimop doet dat wel maar daar moet je van houden. Toscaanse jasmijn vind ik erg mooi en bepaalde Celmatis soorten zijn ook wintergroen.
Toscaanse Jasmijn inderdaad! Groeit alleen niet snel.