(Moes)tuintopic

Ja die is heel mooi! En eigenlijk wat we zoeken alleen is die dus giftig voor kinderen…

Het sap van de jasmijn kan wat irritatie geven thats all zou zonde zijn om het te laten

2 likes

Niet giftig alsin dodelijk. Kan wat huidirritatie geven als je het witte sap op je huid krijgt net als bijvoorbeeld paardenbloem.

1 like

Mijn Voer de bij bij-bak ziet er heel anders uit dan vorig jaar :smile: Vorig jaar bloeiden alleen de herik en de korenbloemen flink:

Maar dit jaar zie ik nu al heel veel andere planten:

30 likes

Oh wat een leuk idee om dit zo in een bak te doen! Heb je er gewoon zon bloemenmix voor bijen ingedaan?

2 likes

Het is een mix van The Pollinators, die kun je ieder voorjaar bij allerlei voedselbanken voor bijen door heel Nederland gratis ophalen!

6 likes

Wow wat een hoop bloemen al! Wanneer heb je gezaaid?

1 like

Vorig jaar, het is een mix met eenjarige en meerjarige bloemen. Denk dat de regen ze goed heeft gedaan :sweat_smile:

Heb sinds vandaag ook de eerste bloeiende bloemknop in een ijsbloem, die heb ik op 15 januari buiten gezaaid

15 likes

Wat fantastisch dit :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Onze tuin heeft een make-over gekregen! Links tegen de garage zijn rozen en wilde wingerd geplant, dus over een paar jaar is die helemaal begroeid. Kan niet wachten tot alles lekker gaat groeien en bloeien, werd echt depri van al dat grind overal.

32 likes

Ik heb nog een paar zakjes over, niet alles is bij mij afgehaald. Als je wil kan ik tegen verzendkosten wat sturen.

3 likes

Er was vandaag iemand van het duurzaamheidscentrum van de gemeente langs gekomen in verband met onze deelname aan het tegelwippen.
Blijkbaar krijgen we ook een regenton cadeau, super leuk! :grin:
En het gras en klaver dat ik had gezaaid komt nu omhoog, ik word er echt blij van. Als het nog iets meer is dicht gegroeid dan post ik hier een voor-na foto :grin:

16 likes

Oh wat leuk van je, ik stuur je een pb!

2 likes

Na 2 jaar de eerste vruchten in mijn stoofpeerboompjes!
*Nee zal niet zeggen dat ik me nu extra verheug op de herfst, haha…

Ik heb uiteindelijk 2 langwerpige houten moestuin bakken gekocht ipv verticaal bakken te maken. Ik ga ze beitsen en zag eergisteren op de markt dat er een kweker stond met groente plantjes, volgende week dus even shoppen! Vanuit zaadjes is dan voor volgend jaar.
Als het opstaat met groente dan zal ik ze showen!

10 likes

Ik heb van mijn moeder een hoge kweekbak gekregen met zo een kap. Wat is leuk om daarin te kweken? ik heb geen tuin, dus het blijft in de kweekbak!

Ik dacht zelf aan rucola of veldsla. Radijsjes kan, maar eerder mislukte die bij mij steeds(kregen geen bolletje).

Als het in de kweekbak blijft zou ik er ook lekker wat kruiden in zetten. Daar heb je heel lang plezier van en die hebben niet super veel ruimte nodig.

Wat leuk! En misschien wist je dit wel al en vind je het niet erg maar munt gaat onwijs woekeren. Dat zou ik zelf altijd in een pot zetten.

3 likes

Leuke bloemetjes, wat is het voor iets ?

Volgens mij is het een brem! Vind ze heel leuk als ze niet die klassieke gele kleur hebben (en de bijtjes vinden ze ook lekker :yum:)

Munt is echt niet leuk in je tuin, het blijft maar terugkomen. Overal losse stukjes (zoals een framboos), geen mooie bodembedekker

1 like