Kijk ook eens rond op de site van Sprinklr. Zij hebben border pakketten en ook pakketten voor bakken. Ik vind dat ze op een leuke en speelse manier tuinieren toegankelijk maken. En het zijn volledig biologische planten, iets wat je zelden bij het tuincentrum vindt.
Hoe doen de aardbeienplantjes het bij jullie op de moestuin? Wij hebben dit jaar één keer kunnen oogsten en sindsdien niks meer. Heb af en toe gespiekt bij de buurman en bij hem lijkt er ook niks te groeien. Is het een slecht jaar voor de aardbeien of ligt het aan ons?
Hier ook slecht aardbeienjaar en wat er wel groeide bleef klein en smaakloos.
Ik dacht dat het aan mij lag hahah. Krijg nu pas een nieuwe batch.
Zelfs de vogels wilden er dit jaar voor het eerst niet van eten en heb ook helemaal geen uitlopers gezien
Same here, dit is echt een slecht jaar! Vorig jaar haalde ik echt kilo’s aardbeien er vanaf en dit keer een paar handjes. Ik moet ook zeggen dat ik met de droogte niet dagelijks water gegeven heb, en m’n planten zijn nu 3 jaar oud en ik begreep dat ze hun beste tijd dan gehad hebben?
Huilen zojuist, had mij na mijn vakantie (9 dagen) verheugd op broccoli en spitskool.
Bijna alles opgegeten door de muizen.
Mijn schoonmoeder zou ook voor de moestuin zorgen, maar denk dat ze 1 keer geweest is. Verlepte tomaten, doorgeschoten paksoi en snotsperziebonen.
Heel hard dit weekend werken om er weer wat van te maken
Omg ik kom net thuis van 4 weken vakantie en de moestuintafel is echt ontploft
Aubergines!
Binnenkort maar eens pesto maken en salade
Mensen ik heb net serieus gehuild want mijn passiebloemen zijn gesnoeid terwijl ze net lekker aan het groeien waren. Ik zag vanochtend al een man bezig met zo een handmaaier langs alle muren, maar ik dacht hij maait mijn balkon vast niet zo netjes als de rest van de muren, maar nee hoor, ik zie net ineens dat ze helemaal zijn uitgedroogd en ja hoor, gewoon gemaaid
Noooo wat shit dit
Wtf wat asociaal
Ah nee wat kak! Dan denk je ook echt niet na wat je aan het doen bent…
Ik heb nog stekjes van de passiflora, mocht je in de buurt wonen.
Hier helaas ook al meerdere keren gebeurd door mannetjes van de gemeente. Zelfs wat gewoon op eigen grond stond. Ik ben er mee gestopt hierom. 2 weken geleden ook weer, namen ze met hun bosgrasmaaier het grindpad mee. Al het grind vloog door de lucht, ook richting de auto’s die er geparkeerd stonden😑 aanspreken kun je ze niet, want ze spreken geen Nederlands/Engels.
Ik heb een keer een klacht ingediend bij de gemeente, boden toen nieuwe plantjes aan. Ik weet niet of jij een idee hebt dat het door iemand van de gemeente is gedaan?
Ik zou een kleine borderrand rond je plant in de grond prikken. Kun je ook weer weghalen als t moet (en terugzetten hehe), kost niet veel en beschermt wel tegen wat lomp gemaai.
Zoiets kost 10 euro:
Dit is echt een goede tip!
Ja ik heb en klacht ingediend bij de gemeente, alleen die gaven aan de het onderhoud niet via hun loopt, maar waarschijnlijk via de vve. Alleen ik woon in een sociaal huur complex en bij intrek zij de persoon van de sociale huur juist dat dit stuk van de gemeente is! Heel verwarrend.
Daarnaast heb ik alles nu in balken water gezet met de hoop dat het gaat wortelen en het goed nieuws is dat ze wel al water opnemen, want ze staan er al minder sip bij!
Ik fietste net naar een leuke tuin in de buurt en de bewoner van 90 kwam toevallig net naar buiten dus ik vertelde dat ik speciaal naar zijn tuin kwam kijken en toen zei hij: ik vind je echt een schatje! Haha zo leuk