Wauw echt prachtig!!!
Wauw wat tof dit!!
Wauw! Hoeveel vierkante meter tuin heb je hiervoor? Ik overweeg te stoppen met de moestuin en alleen nog voor bloemen te gaan volgend jaar.
Ik heb 100m2 en denk ik 75% gevuld met bloemen. Het is wel veel, ik kan het niet allemaal plukken en moet veel uitdelen. Elk jaar in augustus denk ik eeer dat ik volgend jaar iets minder bloemen ga doen en in het voorjaar ben ik bang dat niks lukt en ga ik.als een malle zaaien
Waarom wil je stoppen met de moestuin? Ik heb toevallig net een vereniging hier in de buurt gemaild om te vragen of er nog plek is/ik een keer langs mag komen.
Omdat het heel veel werk is en aangezien ik chronisch ziek ben heb ik niet onbeperkt energie. Dus nu, middenin het seizoen, wordt het een beetje teveel om bij te houden.
Maar kan best zijn dat ik volgend voorjaar toch weer enthousiast start .Want eten uit eigen tuin is toch wel heel leuk (en lekker ook).
Waarom haal je alle bloemen eruit? Heb dat nog nooit iemand zien doen eigenlijk. Je kan toch ook wat laten zitten en zodra ze uitgebloeid zijn wegknippen, dan blijft de plant ook bloemen bijmaken?
Oh ja dat kan ik me dan helemaal voorstellen! Eten uit eigen tuin lijkt me inderdaad zo fijn, maar volgens mii is een moestuin ook heel veel werk. Vind 100m2 ook echt klinken als een landgoed haha.
Ik haal het ook niet leeg hoor. Ik geef alleen aan dat +/- 75 m2 bloemen echt heel veel is, en dat je met minder ook prima kan plukken.
En als je het eenmaal hebt, voelt het best klein
Ik heb bijna 150m2 en ieder jaar kom ik wel ruimte te kort (oh ik had toch ook nog bieten gewild, maar geen plek meer).
Heb dan wel een redelijke schuur er op staan en 3 IBC-tanks, dus dat scheelt natuurlijk ook wel ruimte.
Ja hahaha het is heel dubbel. Als ik ga uitplanten kom ik ruimte tekort voor al mn plannen maar nu in augustus nu de tuin echt volop produceert is het weer heel veel
Heeft iemand trouwens goede tips voor het bestrijden van rode mieren? Mijn tuin zit er VOL mee en ik word er echt gek van want die beten zijn niet leuk. Ik kan ook niet 1 nest ontdekken, het lijkt echt overal te zitten. Dan trekt ik wat onkruid uit de grond en komt er weer een berg rode mieren tevoorschijn. Ik heb wat mierenspul wat ik gebruik en wat wel werkt, maar dat moet ik ondertussen overal strooien en ik wil het liever bij de bron aanpakken.
(En ja ik wil er echt van af, rode mieren zijn kut)
Meeldauw?
Er zit niks op het blad. Behalve wat rode verkleuringen. Maar niet van dat schimmel achtige spul
Het lijkt of ze te veel water hebben gekregen door alle regen en dat hebben opgenomen. Dan barsten ze voortijdig open. Het is met alle nattigheid en weinig zon een moeilijk jaar voor meer groente en fruit.
Ik heb een buxus in de achtertuin waar musjes uit de buurt graag in schuilen, maar de struik is dit jaar helemaal vermorzeld door de buxusmot. Weet iemand welke struik ook aantrekkelijk zou zijn voor mussen? Online word ik niet veel wijzer
Beukenhaag! Die van ons zit altijd vol!
Je zou afhankelijk van hoeveel ruimte je hebt ook naar de tuiny haag bij sprinklr kunnen kijken.