(Moes)tuintopic

Het bevalt echt goed tot nu toe! :slight_smile: Heb alfalfa- en broccolizaadjes en de kiemen zijn zo lekker!

1 like

Waar koop je zoiets?

De zaadjes zijn van Ekoplaza en die kiemtoren heb ik voor mijn verjaardag gehad, heeft mijn vriend denk ik online besteld. Maar je kan ook met een potje + gaas bepaalde kiemen kweken!

1 like

Interessant! Ik ga googelen :slight_smile:

Oh supergoeie tip, ik wilde al lavendel neerzetten maar dat ga ik nu zeker doen. En wat knoflooktenen in de potten ga ik ook proberen.


1e aardbei gegeten!

11 likes

Ik wil ook lavendel! Binnen, buiten, overal!

Algemene vraag:
Ik wil wat zaden strooien in aarde zodat er uiteindelijk mooie bloempjes uit tevoorschijn komen (overigens geen idee wat, want het is een random mix die ik heb gekregen van een buurman). Maar ik heb op het moment ook wat onkruid staan op die plek. Is het beter om dat te laten staan, of moet ik het weghalen? Ik wil wel een foto maken als dat helpt.

Deze tips had ik net nodig! Onze nieuwe klimroos heeft luis :confused:. Hij staat niet op een heel goed plekje dus ik hoop dat hij het haalt.

Even iets leuks, ik heb net eindelijk een regenton gekocht! En mooi wijnvat model (helaas geen echte oude want die was veeel te groot in onze mini tuin). Kan niet wachten om hem aan te sluiten en de planten straks gewoon regenwater te kunnen geven!

1 like

Wat een goed idee! Ik wil volgende week een compostton aanschaffen.

Edit: holy shit ik ging net Googlen en nu durf ik niet meer, want volgens mij is composteren nog hogere wiskunde ook

Herkenbaar, maar volgens mij is het ook een kwestie van doen. Zo poste ik een tijdje terug over een wormentoren en je raad het al die heb ik nog steeds niet. Maar aan een waterton kan gelukkig weinig mislukken!

1 like

Lijkt me heel raar om het te laten staan haha? zou zeker het onkruid weghalen, de grond wat omspitten en wat compost, mest of potgrond erbij en dan zaaien.

1 like

En de komende tijd goed water geven. Het is best droog namelijk en om te ontkiemen hebben ze wel water nodig.

1 like

Twee weken terug met mijn klas weer begonnen met onze schoolmoestuin. Super leuk hoe enthousiast de kinderen allemaal zijn.
De eerste bak is nu gevuld met tomaten en als we voor de andere bakken weer genoeg potgrond hebben, dan gaan we daar verder met kruiden, bonen en courgette.

1 like


Weer eens veel te weinig plek in de kas :sweat_smile:

9 likes

hebben jullie tips tegen mieren? Ze laten enorme zandbakken achter, ook binnen :persevere:

Ik ga weer een insectenhotel bouwen en ben aan het bedenken hoe ik het dit keer wil doen, met welke materialen. Ik heb in ieder geval 4 mediumgrote pallets, een hoop twijgen en veel bladeren. Nu zoek ik denk ik nog dikker hout (als in: boomstam) en bakstenen met gaten. :blush:

2 likes

Even een tip tussendoor - denk niet dat het een goed idee is om als experiment een paar chia zaadjes te planten. Dat is echt onkruid en groeit zelfs zonder water :smiley:

4 likes

Een dikke streep met stoepkrijt trekken voor de ingang.

2 likes

serieus ??

Ja :sweat_smile: