(Moes)tuintopic

Ik ben mn moestuin nu aan het leegeten:
Rucola, lollo bionda, aardbeitjes en kiemgroenten + zelfgemaakte sojamozzarella en balsamicodressing :slight_smile:

23 likes

Bedankt voor de tip! Ben daar net (haha) geweest en ze zijn bij Action 1 euro en bij Aldi volgens mij 4 voor twee netjes.

1 like

Worden jullie ook altijd zo chill van werken in de tuin? Ik was vandaag onkruid aan het wieden en dingen aan het planten en overal waren volgeladen hommels en bijen aan het zoemen en het rook lekker en ik had echt zoiets van “yeah, de wereld gaat naar de klote op allerlei manieren maar hier is het even gewoon chill…” Ben ook altijd helemaal trots op alle insecten die in de tuin leven en hun ding doen.

Go nature, zoiets…

15 likes

Ah wat een leuk topic! Mijn vriend en ik hebben een volkstuintje, zo blij mee! We hebben echt van alles:
Rabarber, allerlei bessenstruiken, frambozen, peulen, sperziebonen, pompoen, rode biet, ui, prei, wortelen, Chinese kool, spitskool, schorseneren, courgette en in de kas hebben we komkommer, paprika, puntpaprika en watermeloen. Ik vergeet vast nog wel wat :face_with_hand_over_mouth:.

@anon76889665 ik word er ook zen van! :slight_smile:

3 likes

Ik heb een vraag. Ik heb dit jaar voor het eerst een courgetteplant. Nu heb ik tot nu toe alleen maar mannelijke bloemen gehad, maar telkens was er maar 1 bloem tegelijkertijd open. Wat nou als er (eindelijk) een vrouwelijke bloem is, maar er niet tegelijkertijd een mannelijke bloem is? Hoe wordt het dan bevrucht? Niet lijkt mij toch? Helpen jullie met bevruchten überhaupt?

Weet iemand wat dit voor beestje is?

Dat is een larve van een lieveheersbeestje

Ohhh hahaha, dank je!

Ze eten bladluizen, dus ze zijn heel nuttig!

Een baby broccoli :heart_eyes:

20 likes

Eindelijk lekker regen hier voor onze tuin! En we hebben onze eerste andijvie uit de tuin, gaan we morgen eten. Zo cool! De 2 andere zijn doorgeschoten helaas, weet iemand wat je daar het beste mee kunt doen?

Laten bloeien voor de bloem, ziet er gezellig uit en eetbaar is de andijvie volgens mij niet meer als hij doorgeschoten is.

1 like

Ik ben nu op vakantie. Maar ik hoop zo dat mijn courgette plant het goed doet. Kan ik straks lekker eten.

Ik heb het een keer gehad dat ik daarna van iedere courgette een pannetje soep kon maken. Waren iets harder doorgegroeid dan gedacht :stuck_out_tongue:
Maar gezien de regen die we nu hebben, denk ik dat je plant het wel redt!

1 like

Voor:

Na:

21 likes

2 broccoli’s :heart_eyes: Gaan ze dit weekend nog slachten denk ik

12 likes

wat zijn dit voor rupsen/larven? hoe kan ik het t beste bestrijden ?

De foto is niet heel scherp, misschien de buxusmot?

Ik heb dus allemaal dingen gezaaid en die komen nu uit, maar er zit ook onkruid tussen en ik weet het verschil niet.:joy: Durf nu dus geen onkruid eruit te trekken omdat ik bang ben dat het dan m’n plantje is haha.

2 likes

Haha dat heb ik dus ook. Pas geleden nog de papaver weggestoken :sob: