(Moes)tuintopic

gekke beesten! ik ga een combi doen van kaneel en stoepkrijt :crossed_fingers:t5::+1:t5:

2 likes

Waspoeder schijnt ook te helpen. Of een mengsel van zout en water (en daar dan wat suiker aan toevoegen om ze te lokken). Zelf nog niets hiervan geprobeerd, op mijn appartement op de bovenste verdieping heb ik daar geen last van hahaha :smiley:

1 like

Ik zou graag een moestuin willen hier in den Haag. Google gaf aan dat de wachtlijsten hier erg lang zijn :sweat_smile: zou dan sowieso een tuin samen met iemand anders willen.

1 like

Een FF moestuin

Dat moet goed komen toch :wink:

Volgens mij weet ik nog plek in Den Haag.

Mijn courgette en pompoen hebben bloemen maar volgens mij worden ze niet bevrucht :pleading_face:

Waar? Den Haag is groot en wil t liefst wel dichtbij haha

Omgeving Loosduinen.

Oh Wow! Hoop geleerd nu haha.

Oh dan ben ik benieuwd :wink:

Kan iemand mij vertellen wat voor struik ik in mijn tuin heb staan? Ik zie hier vooral dingen over moestuinen hier dus hopelijk past mijn vraag hier.

Vanaf deze afstand kan ik het niet zien maar als je een closeup van het blad maakt dan kan ik em wel even door de plant-app halen

1 like

Dan doe ik dat morgen even voor je, dankje!

Leuk dat je het zelf gaat maken! Bijen houden alleen niet zo van baksteen, ze hebben liever wat gladdere buisjes, zoals bamboe.

1 like

Bedankt voor de tip! Buisjes bamboe is inderdaad ook een goede toevoeging. Het is niet per se bedoeld voor bijen maar bamboe staat nog leuk ook.

Leuk, ben benieuwd naar het eindresultaat!

Heeft hier iemand wel eens koolrabi in de tuin gehad. Ik weet niet wanneer je dit kan oogsten, komt het aan de oppervlakte zoals met radijs of zal het diep in de grond liggen. Mijn veldsla doet helemaal niks, zo jammer!

Ik heb een aantal jaar geleden koolrabi in de tuin gehad. Wat ik me kan herinneren is dat deze boven de grond groeit, radijs zit nog echt wel in de grond.

Volgens mij oogste ik ze wanneer ze de grote van een tennisbal hadden.

Oké thanks voor de info!