Vind iemand het nog leuk om stokrooszaden uit te wisselen? Ik heb een mooie zachtroze pastelachtige stokroos waar ik momenteel enorm veel zaden af haal. Ik heb helaas geen foto’s.
Heb weer een nieuwe bezoeker gespot! Deze lijkt wat meer op die van jou
Het is wel een slecht screenshot uit een video maar de video deel ik niet omdat je een buurvrouw hoort vloeken en tieren
Ah super leuk! *minis dat gevloek en getier dan, gelukkig hoor je dat niet op de foto!
Mijn hele voortuin staat vol met zevenblad.
Hoe groot is de kans dat dit volgend jaar ineens wegblijft? Vriest dat dood? Ik denk er anders echt aan om alle planten eruit te scheppen (er staan wat hortensia’s, niet heel groot) laag aarde eruit en dan nieuw erin en dan de hortensia’s weer terug.
En ik heb ook megaveel last van haagwinde maar ik kan gewoon de oorsprong niet echt vinden, ik denk dat het bij de buren vandaan komt… Dat woekert echt als een malle
Zevenblad is een plant die wortels in de lengte maakt, in plaats van de diepte. Ik heb een hele border in het voorjaar handmatig gewied van zevenblad (als het klein is, is het makkelijker op de wortels te richten, en dat hielp voor dat jaar. Het volgend jaar was alsof er niets was gebeurd. Het probleem was dat de border vol stond met vaste planten. Veel phloxen en hostas, bijvoorbeeld. En die krengen gaan met hun worteldraden tussen die van de phloxen zitten, waar je er niet goed bij kunt.
Als je de grond eruit haalt, dan hoef je niet al te diep, maar ik zou het met je handen voelen. Ze hebben “knopen” aan de wortels, waar ze nieuwe afslagen maken. Die knopen zijn wat je eruit moet zien te halen. Succes!!
Dankjewel! Ga ik dat laatste maar eerst even proberen.
Na het verwerken van alle tomaten, bedankt voor de tips :D, ben ik nu op zoek naar een goed recept voor bergen komkommer?
Haha tip voor volgend jaar, 9 planten is misschien wat te veel.
@Issaaa En een alternatief hierop is Atjar Ketimoen! Heerlijk bij oosterse gerechten, zoals nasi goreng. En als je genoeg vocht gebruikt en je hete potjes goed afsluit is het vrij lang houdbaar.
Ik heb dit weekend klimop verwijderd en er jasmijn voor in de plaats gezet en het was heel zwaar maar ik ben er zo blij mee! Ben al minstens twintig keer gaan kijken
Ik ga dit jaar beginnen met knoflook kweken. In welke fysieke winkel kopen jullie knoflook?
Goeie blog van Moestuinadvies waarom pootgoed beter is dan supermarkt en andere tips:
Thanks! Wilde sowieso al pootgoed kopen, maar liever niet bestellen. Ik ga het in pot doen, dus heb ook maar 1 bolletje nodig denk ik.
Leuk! Ik wilde het ook gaan proberen. Ik heb gewoon een bol biologische knoflook gekocht bij de supermarkt en daar ga ik de teentjes van planten. Als het niet zo goed werkt ga ik volgend jaar wel voor pootgoed.
Mijn moestuinbuurman koopt biologische knoflook in de supermarkt hij had goede ervaring met die van de lidl
@George Ohhh goede tip! Ik wilde miss langs intratuin, maar voor 1 bol vond ik dat ook weer overdreven
Ik doe het al jaren op die manier en dat gaat prima!
Ik heb sinds maandag een wormenhotel en wil eigenlijk de hele tijd kijken hoe het gaat hahaha. Het voelt echt alsof ik nieuwe huisdieren heb
Ik wil dit ook, hoe ben jij begonnen? Met een kant en klaar systeem of heb je zelf wat gebouwd?